ادعای یک نماینده مجلس:‌ در تهران خانه ندارم، امشب می‌روم خانه پسرعمه‌ام، فردا خانه پسرداییم

اعتماد آنلاین نوشت: نماینده ساری گفت که من نماینده مجلس ۸۰ میلیون مردم هستم، به خاطر همین مشکلاتی که شما می‌گویید، واقعا در تهران خانه ندارم. فقیر نیستم اما خانه ندارم. هر شب خانه یکی از فامیل‌هایم می‌خوابم.

علی بابایی کارنامی، نماینده مردم ساری در مجلس یازدهم در پاسخ به این سوال که «مجلسی‌های جدید که آمدند می خواستند گرانی را کنترل کنند. اما اتفاقی‌ها نیفتاد. چرا؟» گفت: اگر رییس جمهور یک حرف خوب زده باشد حرف روز یکشنبه بود. بله، یکسری بی‌تدبیری وجود دارد که باعث شده شکم مردم ما خالی باشد. واقعا هم خالی است و ما هم قبول داریم. اما حرف دیروز رییس جمهور اقتدار ملی بود. ما بی‌تدبیری‌های فراوانی در حوزه مدیریت اقتصادی، اجتماعی در کشور داریم. مجلس و دولت باید پای کار بیایند تا با همگرایی مشکلات را حل کنیم.

وی به این سوال که «امروز شما از همگرایی می‌گویید؟ اما مجلس با شعار دیگری وارد میدان شد. قرار شما کنترل سریع مشکلات معیشتی بود. چرا تا کنون هیچ تغییر مثبتی ایجاد نشده است؟ چرا روز به روز مشکلات پیچیده‌تر می شوند؟ چرا در این مدت قیمت‌ها سه تا چهار برابر شده است؟ آیا مجلس یادش است که اولویتش چه بود؟» پاسخ داد: جای صحبت، گفت‌وگو و بحث کارشناسی دارد. جا دارد که دولت لایحه‌های خوبی برای سیاست‌های پولی، ارزی، معیشتی و رفاهی به مجلس بیاورد. آقای قالیباف با وزیر نفت به توافقات خوبی رسیده‌اند. در آینده نزدیک به نتایج خوبی خواهیم رسید. همین صحبت‌ها با وزیر اقتصاد، با رییس بانک مرکزی شده است. اما کسی نمی‌تواند بعد از دو سه ماه از مجلس توقع داشته باشد. من از نگاه مجلس عرض می کنم.

در هر صورت دولت و مجلس باید همفکری کنند

وی در پاسخ به این پرسش که «این حرف‌های شما (اینکه سه ماهه از مجلس توقع نداشته باشید) را اگر کنار شعارهای انتخاباتی بگذاریم، همگِن است؟ اگر این صحبت‌های شما را بگذاریم کنار آمار کسانی که برای اولین بار مجبور به دزدی شدند، چراکه معاششان را نتوانستند تامین کنند، اگر حرف‌های شما را بگذاریم کنار اخبار کسانی که بی خانمان شدند، کسانی که به حاشیه شهر رانده شدند، بالای پشت‌بام‌نشین شدند، آیا اگر کنار خشونتی بگذاریم که از فرط فقر در جامعه افزایش یافت، شما هنوز به مجلس و خودتان حق می‌دهید که تعامل کنید تا آرام آرام اوضاع بهبود پیدا کند؟» اظهار کرد: در هر صورت دولت و مجلس باید بنشینند و برای برون‌رفت از وضعیت فعلی کشور همفکری کنند.

اگر کارهایمان نتیجه داشت شما می‌دیدید و نمی‌پرسیدید

کارنامی به این پرسش که «سه ماه برای این گفت‌وگو و همفکری فرصت بود و شما می گویید انجام دادید. مثلا گفتید وزیر اقتصاد و نفت و رییس بانک مرکزی با آقای قالیباف به توافقات خوبی رسیده اند. نتیجه این توافقات برای مردم چه است؟ آن را بگویید.» پاسخ داد: نتیجه را باید به زودی اعلام کنیم. بهرحال نتیجه را باید پیگیری کرد. نتیجه چه شد؟ اگر نتیجه داشت که شما این حرف را به من نمی زدید. نتیجه تا الان نداشت. ما می خواهیم نتیجه بگیریم.

آثار کار ما را سال آینده می‌بینید

وی در پاسخ به این پرسش که «جواب شما به مردمی که الآن نان و خانه ندارند این است که نتیجه نداشت؟» بیان کرد: مجلس چهار ماه است سر کار است. مجلسی که چهار ماه است سرکار آمده پاسخگوی سابقه چهل سال باشد. اگر توقع دارید من گزارش کار بدهم. در حد چهار ماه جواب می‌دهم. در این چهار ماه چهار یا پنج تا طرح آماده کردیم. مقام معظم رهبری فرمودند این طرح‌ها باید کارشناسی شود. یک لایحه مسکن در کمیسیون عمران مطرح است. بن خرید کالا در کمیسیون برنامه و بودجه مطرح است. انبساط بودجه‌ای هم جزو طرح‌هایی است که مطرح است. همه این بحث‌ها بحث‌هایی است که شما آثار آن را یکسال بعد خواهید دید. حداقل از نظر عملکردی که این مجلس دارد. بله، مشکلات زیادی وجود دارد. ما هم مثل مردم هستیم. در بین مردم هستیم. در بین آنها زندگی می کنیم. امروز شرایط سخت است.

مشکل اجاره خانه ندارم ولی مشکل مردم برای من هم هست

کارنامی به این پرسش که «آیا امروز شما هم مشکل اجاره خانه دارید؟» پاسخ داد: نه من مشکل اجاره خانه ندارم ولی مشکل اجاره خانه مردم مشکل من هم هست. من خادم و فرزند این مردم هستم. من جدای از این مردم نیستم. شما می‌توانید صادقانه بنویسید که علی کارنامی، نماینده ساری گفت «چون من در تهران خانه ندارم، هر شب خانه یکی از فامیل‌هایم می خوابم». من نماینده مجلس ۸۰ میلیون مردم هستم، به خاطر همین مشکلاتی که شما می گویید، واقعا در تهران خانه ندارم. فقیر نیستم اما خانه ندارم. یک خانه در ساری دارم. اگر آن را بفروشم، زن و بچه من آنجا باید چه کار کند. برای همین شبی خانه یک نفر می‌خوابم. امشب می‌روم خانه پسرعمه‌ام، فردا می‌روم خانه پسرداییم می خوابم. 

۲۳۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1436681

برچسب‌ها