تهمینه میلانی کارگردان فیلم «یکی از ما دو نفر» جمعه شب مهمان برنامه سینمایی «هفت» بود.

به گزارش خبرآنلاین، او که طی هفته​های گذشته انتقادات شدیدی از برنامه «هفت» و فریدون جیرانی کرده بود، در این برنامه نیز جدال لفظی جالبی با مسعود فراستی منتقد و فریدون جیرانی مجری برنامه داشت.

میلانی ابتدا از موضوع فیلم و دلایلی که باعث شده به سراغ چنین سوژه​ای برود، سخن گفت. مسعود فراستی هم در ادامه ضعف فیلمنامه و  شخصیت پردازی ضعیف آن را یکی از مسائلی دانست که باعث شده درام این فیلم در نیاید. او با اشاره به شخصیت زن داستان و نوع رابطه​اش با آدم​ها و تصمیم​هایی که می گیرد، گفت که این رفتار او با موقعیت اجتماعی و جایگاهی که دارد، نمی​خواند.

میلانی ​هم در پاسخ گفت که شما زن​ها را نمی​شناسید و به همین خاطر فکر می​کنید که رفتار او با موقعیت اجتماعی​اش سازگار نیست. متاسفانه خانم​هایی وجود داشته​اند که دکتر بوده​اند، اما فریب خورده​اند.

در طول برنامه فراستی و جیرانی معتقد بودند که فیلمنامه «یکی از ما دو نفر» در نیامده، اما میلانی هم با دفاع از فیلمش می​کوشید ثابت کند که در این فیلم رویکرد دیگری به درام داشته​است.

استفاده فراستی از واژه شلخته برای توصیف شخصیت پردازی و روایت فیلمنامه با واکنش کارگردان فیلم مواجه شد. میلانی گفت: « استفاده از این واژه​ها باعث می​شود تا من کارگردان نتوانم با شما که منتقد هستید، یک ارتباط سازنده داشته باشم . این رویکرد شما جلو تاثیر گذاری​تان را هم می​گیرد و باعث می​شود که نتوانید روی من یا حتی مخاطبی که برنامه را می بیند، تاثیر مثبتی بگذارید.»

فراستی هم ضمن دفاع از نگاهش به این فیلم خاطرنشان کرد که استفاده از واژه شلخته نکته منفی ندارد و این کلمه بی ادبانه نیست. او مصادیق مختلفی را که باعث شده بود، از این واژه را برای توصیف اثر میلانی استفاده کند، بر شمرد، اما میلانی هیچکدام از این موارد را نپذیرفت.

ضعف فیلمنامه، شخصیت پردازی پر نقص، دراماتیک نشدن رویداد​ها و ... ازجمله نقاط ضعف فیلم از نگاه منتقد برنامه بود. میلانی هم که در این برنامه مدام می​​کوشید، هیچ کدام از حرف​های فراستی یا جیرانی را بی پاسخ نگذارد. در بخش​هایی از برنامه هم موضع تندی در قبال فراستی گرفت و حتی با نگاه یک منتقد رفتار و ادبیات او را نقد کرد.

52  

کد خبر 143687

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 50
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • صالح IR ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۶
    6 10
    هر بیننده منصفی متوجه می شد که میلانی با سفصطه گری از انتقادات درست شانه خالی میکرد. و معلوم بود که خط انحرافی خاصی رو دنبال کرد. واقعا کار و طرز فکرش فمینیستی افراطیست. برای او و علاقمندان به طرز فکر پوچش متاسفم
  • بدون نام GB ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۶
    5 4
    زنده باد میلانی
  • مسعود IR ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۷
    5 5
    كلا اين خانم ميلاني با زمين و زمان مشكل داره فراستي خوب پيچوندش و به ميلاني جوابي نداشت و به گفتن اينكه اين نظر شماست اكتفا كرد
  • بدون نام IR ۰۳:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۷
    6 2
    نه فراستی منتقد خوبیه نه میلانی فیلمساز خوبی. دو تا آدم ناشی افتاده بودن جان هم ملت هم تا ساعت 2 نصف شب اینا رو نگاه میکردند. یک منتقد خوب باید هم به نکات مثبت فیلم اشاره کند هم منفی فراستی فقط منفیها را می بینه. میلانی باید نقد پذیر باشه اولا وثانیا بقول مرحوم نوذری هرچی که تو فیلمه رو باید بگه نه اونی که تو مغزشه
  • محمدي IR ۰۴:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۷
    8 6
    به نظر من حق با خانم ميلاني بود. آقاي فراستي طوري صحبت و نقد مي كند كه انگار هيچ شناختي از زنان و جوانان جامعه امروز ما ندارد
  • شريفي IR ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۷
    3 1
    آقاي فراستي از كنار ميهمان هفته گذشته و فيلمش به راحتي گذشت!! در حاليكه كارگردانش حتي فرق تم و قصه را نمي دانست . درحاليكه با فيلم ميلاني كه علي رغم ضعف هايش از نظر سينمايي خيلي از آن فيلم بالاتر بود خيلي سخت گيرانه برخورد كرد . اين نوع برخوردها جايگاه نقد منصفانه را زير سوال مي برد...
  • بدون نام IR ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۷
    3 5
    میلانی کارش درسته
  • محمد IR ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۷
    3 5
    نتونستند میلانی رو محکوم کنند
  • محمد IR ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۷
    4 3
    فراستی زیاد از کلمه (من) استفاده میکند یعنی فقط خودش را میبیند. من درامی نمی بینم ...من ساختاری نمی بینم...من قصه ای نمی بینم...!
  • قباد IR ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۷
    6 0
    چرا بايد اين برنامه ساعت 2 نيمه شب پخش شود
  • سمانه IR ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۷
    5 1
    با دیدن این گفت و گو متوجه شدم چقدر کارگردان های ما بی سواد هستند. رفتار میلانی و ده نمکی خیلی شبیه هم بود. یعنی همانقدر که ده نمکی نمی فهمید در نیامدن درام چه معنی دارد میلانی هم نمی فهمید.
  • محمد IR ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۷
    4 1
    آدم وقتي اسم هنر مياد وسط انتظار بيشتري از افراد داره. به نظرم كارگردان فيلم بايد در مورد اونچه كه بهش نقد وارد ميشد توضيح ميداد نه اينكه منتقد رو نقد مي كرد! و با خونسردي بيشتري جواب ميداد تا اينكه آخر بحث تلويحا همه رو بپذيره. البته اگه اين نظر رو منتشر كنيد احتمالا همه ميان ميگن اين مرد و ... ولي فقط نظرم رو گفتم.
  • مسعود GB ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۷
    4 3
    میلانی حرفی برای گفتن نداشت فقط فرار به جلو میکرد و کاملن عصبی بود
  • ارشيا IR ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۷
    3 2
    متاسفانه ميلاني در اين برنامه خيلي هيجان زده رفتار مي كرد و نمي توانست واكنش هاي منطقي نشان دهد و محور صحبت هايش بجاي اينكه در حوزه نقد فيلم باشد، خارج از فيلم و پيرامون مسائل اجتماعي دور ميزد و اين مسئله دانش سينمايي اش را مورد ترديد قرار ميداد.
  • ف.ع IR ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۷
    1 2
    نقد آقای فراستی خیلی منطقی و درست بود.جالب اینجاست که خانم میلانی در آخر همه ی نقد ها رو پذیرفتن.و اینکه فیلم در نیامده....
  • میلاد IR ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۷
    2 4
    نه تنها در فیلمش بلکه در برنامه هفت آبرو ریزی کردند این کارگردان بانو.
  • بدون نام IR ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۷
    4 2
    برای میلانی متاسفم مخصوصاً جایی که گفت نظرات مردمی مونتاژی بوده و دروغه!!!
  • بدون نام IR ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۷
    3 2
    زنده باد فراستي كه اين آثار سطح پائين رو به چالش ميكشه
  • بدون نام IR ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۷
    3 0
    سلام در برنامه دیشب سرکار خانم میلانی به جای دفاع از فیلم خود و پاسخ به نقد های مطرح شده به شرح اندیشه خود و توضیح درباره کتابهایی که خوانده و آنجه در فیلم مد نظرش بوده پرداخت و با وجود اشاره کارشناس برنامه به توانمندیهایی که میلانی در کارهای قبلی از خود نشان داده و توضیح جیرانی در مورد موضوع که نقد فیلم است و آنچه در فیلم گذشته باز هم سرکار خانم میلانی به دفاع از شخصیت آرمان و اندیشه خود پرداخت تا پاسخ به اینکه آیا این شخصیت آرمان و اندیشه در فیلمش درآمده یا نه.
  • هادي IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۷
    2 2
    گاهي بايد فراتر از موضوع به بحث نگاه كرد. تسلط خانم ميلاني در مباحثه بعنوان يك خانم واقعا بينظير بود. اينكه ميلاني بعنوان يك فيلمساز زن توانست مقابل يك رقيب و يك منتقد پايداري كند و گام به گام و حتي جلوتر از انها حركت كند قابل تقدير است
  • بدون نام IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۷
    5 1
    برای میلانی متاسفم. مخصوصا وقتی گفت: هر کس که تو ایران بزرگ میشه اوقده ایه. این یه توهین به همه ایرانی هاست.
  • رامین IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۷
    3 2
    درود بر مسعود فراستی
  • افسانه IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۷
    1 2
    استاد فراستي بسيار باحوصله، منطقي و با سعه صدر فيلم خانم ميلاني رو نقد كرد و از ايشون بسيار ممنونيم.
  • نفیسه IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۷
    3 1
    فراستی خیلی بد فیلم رو نقد کرد فقط سعی داشت نکات منفی پیدا کنه و خانم میلانی می توانست با خونسردی بیشتری پاسخگو باشه چون فیلم بسیار خوب با شخصیت های خوبی درست کرده است.
  • محمد IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۷
    2 3
    آقای فراستی حالا اگر یه خانم پیدا بشه که بخواد مشکلات جامعه اش رو در قالب یک فیلم نشون بده اشکالی داره ؟
  • هادي IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۷
    2 2
    لطفا سليقه اي برخورد نكنيد روشن است که شما طرفدار فراستي ها هستيد
  • ملینا IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۷
    2 1
    خانم میلانی اصلا اجازه نمی داد مسعود فراستی حرف بزند و مدام به عکسی العمل های فراستی واکنش نشان می داد واکنش هایی که او حق می داد به فراستی که داشته باشد
  • بدون نام IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۷
    1 1
    هرجه کارگردان به فیلمش و ارتباط آن با مخاطب مطمئن باشد در برابر نقد آن جبهه گیری نمی کند متاسفانه خانم میلانی فیلم ضعیفش را خیلی مهم و تاثیر گذار در تاریخ سینمای ایران می دانست!!!!!!!!!!
  • داود IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۷
    3 1
    این خانم میلانی اصلا کارگردانی سرش نمیشه!
  • میلانی برد تبلیغ منفی هم تبلیغه آب گل الود و ماهی IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۷
    2 0
    میلانی برد معلومه از قبلش شروع به جنگ زرگری رسانه ای کرد و خودشو بزرگ کرد و برد داخل توجه رسانه ها تبلیغ مجانی یعنی این حضورش در 7 هم همینجوری بود نمونه جاهایی که پشت صحنه پخش میشد کاملا شاخک هاش جنبید و گفت حرف منو بیخیال تبلیغ فیلمو بچسبید یا در آخر وقتی که بحث حاشیه های پخش شد که جیرانی هم گفت وارد بحث تخلفات نشید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • مینا IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۷
    3 0
    خانم میلانی تو خودش چی دیده که فکر میکنه همه ایرانی ها عقده ای هستند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بهار IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۷
    1 1
    این آقای فراستی کلا منفی باف و غیر منطقی هستند. گرچه خانم میلانی هم معمولا خیلی روی نظراتشون پافشاری میکنند.
  • محمود IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۷
    4 0
    هرچه میلانی بحث رو به حاشیه می کشوند فراستی فقط به اصل توجه داشت و خیلی با حوصله جواب می داد .
  • بدون نام IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۷
    1 0
    فرض کن سفسطه فراستی که از هر فیلم ده دقیقه یا دو دقیقه رو دیده و تازه اسم شخصیت های داستان رو از تعریف های عوامل فیلم میفهمه لازم نیست نظری رو اعلام کنه چونکارشناس نیست
  • پوریا IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۷
    1 1
    نقد فراستیو کامل قبول دارم چون برای کسی که سوپراستار و واکنش پنجم(بابازی فوق العاده جمشید هاشمپور)رو ساخته یکی از ما دونفر فیلم جالبی نیست! ولی این جمله تهمینه میلانی محشر بود: مگه میشه کسی تو ایران بزرگ شه و عقده نداشته باشه!!
  • بدون نام IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۷
    3 0
    کارگردان بانو! توهین به نظر مردم کار زشتی است... فیلم بد که دفاع ندارد میلانی در فیلمش سعی کرد آبروی مردها را ببرد اما در هفت آبروی زن ها را برد.
  • بیست IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۷
    1 0
    خطاب به پوریا : شما عقده ای هستی ، به ما چه ربطی داره !
  • فاطمه IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۷
    0 2
    وخدا زنها را این چنین آفرید.
  • بدون نام US ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۷
    2 0
    آقای فراستی واقعا میخواست فقط در مورد فیلم حرف بزنه ولی خانم میلانی بیشتر از اینکه موفق به دفاع از فیلمش بشه میخواست از یه سری افکار ذهن خود دفاع کنه که اونا اصلا تو فیلم نیومده بود. به نظرم کاملا حق با آقای فراستی بود.
  • امیر US ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۷
    1 1
    خانم میلانی در برنامه هفت ثابت کرد که یک کارگردان انتقادناپذیر ، کم حوصله و خود رای است ؛ و با گفتن این جمله که : "همه ی ایرانیان کم و بیش عقده ای هستند" به چهره ی منفوری تبدیل شد .
  • بدون نام IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۷
    0 1
    هرکدام از ما ایرانی ها عقده یک چیزی رو داریم..پول،احترام،شهرت، توجه،جایگاه اجتماعی،....خواهش می کنم به جای اینکه فرار کنیم قبول کنیم...
  • الهام IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۷
    1 0
    سلام.افرین هادی موافقم باهاتون، معرکه ای خانم میلانی عقایدتون و نفوذ کلامتون بسیار تاثیر گذار بود براتون ارزوی موفقیت میکنم
  • بدون نام IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
    1 0
    درودبه فراستي
  • سخت نگیرید IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
    1 0
    سلام از کسیکه در ایران بزرگ شده و به اعتقاد خودش قطعا عقده ایست نباید انتطار پاسخی غیر عقده ای رفتاری متین و آرام داشت
  • بدون نام IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
    7 0
    آقای فراستی نشان داد مرد منطقی و با حوصله ای است و خانم میلانی هم عصبی نشان می داد. دلیلش را نمی دانم. امیدوارم در آینده فیلم های خوبی بسازه. واقعا درباره فیلمنامه ای که نه شخصیت پردازی درست و حسابی دارد و نه قصه جذابی شلخته اصطلاح بدی است؟ بد نیست فیلم سازان ما کمی سعه صدر پیدا کنند
  • بدون نام IR ۰۴:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۳۰
    4 1
    به نظر من خانم ميلاني اتفاقات جامعه رو تو فيلم نشون داده هميشه حرف حق تلخه
  • افشین IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۴
    1 0
    انتقادات فراستی درست بود استقبال عمومی یک فیلم و تاثیر گذاریش تا حدودی از امار فروشش معلومه برای مثال جدایی نادر از سیمین که یک فیلم اجتماعی هم هست
  • مهدی US ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۴
    0 1
    خانم تهمینه میلانی شما به تمامی ایرانیان توهین کردین.امیدوارم حداقل این را بپذیرید...
  • رضا IR ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۷
    2 2
    چرا ؟ مگه باید همه مطابق نظر ما فیلم بسازند؟ خانم میلانی دلش خواسته اینجوری ساخته اگر دوست نداشتید نگاه نکنید هر فیلمی بیانگر نظرات سازنده اش است چرا نظر ما باید تحمیل بشه به ایشون؟
  • رقیه A1 ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
    2 0
    من فیلم یکی از ما دو نفرو دیدم به نظرم واقعیت جامعه رو گفت.کاری به حرفای برنامه هفت ندارم چون متاسفانه ندیدمش.به نظرم خیلی از فیلمای دیگه هستند که ارزش دیدن ندارن جلو ساخت اونارو بگیرن

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین