آغاز برداشت ۳۲۰۰ آلو از باغ‌های شهرستان بهار

مدیر جهادکشاورزی بهار گفت: استفاده از روش‌های نوین آبیاری و مبارزه به‌موقع با آفات و بیماری‌های محصولات باغی سبب افزایش تولید این محصول در بهار شده است.

به گزارش خبرآنلاین از بهار ؛ مدیر جهاد کشاورزی این شهرستان از آغاز برداشت آلو از باغ‌های شهرستان بهار خبر داد و گفت: امسال بیش از سه هزار و ۲۵۶ تن آلو از باغات زیرکشت شهرستان بهار برداشت می شود.

عبدالحسین اکبری با بیان اینکه ۴۶۰ هکتار از باغ‌های بهار زیر کشت آلو است، افزود: از این میزان ۳۷۰ هکتار سطح زیرکشت بارور بوده و پیش‌بینی می‌شود امسال حدود سه هزار و ۲۵۶ تن انواع آلو همچون آلو بخارا برداشت شود.

 وی با تاکید بر اینکه بهار از شهرستان‌های مستعد برای برداشت میوه‌های هسته‌دار از جمله میوه آلو است، خاطرنشان کرد: میانگین تولید آلو در شهرستان بهار هشت هزار و ۸۰۰ کیلو در هکتار است.

مدیر جهاد کشاورزی این شهرستان، از نظر میزان تولید بهار را دارای رتبه دوم در استان همدان اعلام کرد و گفت: باغداران در کاشت آلو از ارقام پرمحصول، خوش‌پوست و همچنین پایه‌های مقاوم به آفات و بیماری‌ها و تنش‌های محیطی استفاده و در زمان کاشت نهال از زیر خاک رفتن پیوندک جلوگیری کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1437228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =