مشاور امنیت ملی عراق با سفرای آمریکا و انگلیس دیدار کرد

ایرنا نوشت: سفیر آمریکا در بغداد روز دوشنبه با مشاور امنیت ملی عراق دیدار و درباره مسائل دوجانبه گفت و گو کرد.

در بیانیه دفتر مشاور امنیت ملی عراق آمده است: در دیدار امروز (دوشنبه) «قاسم الاعرجی» با «متیو تولر»، سفیر آمریکا در بغداد روابط دوجانبه و راه های گسترش آن بررسی شد.

در این دیدار که در دفتر الاعرجی در بغداد انجام شد، دو طرف «راه های گسترش همکاری های مشترک در همه عرصه ها و تقویت روابط رو به رشد عراق و آمریکا» را بررسی کردند.

سفیر آمریکا در این دیدار بر حمایت کشورش از عراق در عرصه های امنیتی و مبارزه با تروریسم و کمک به پشت سر گذاشتن چالش های کنونی تاکید کرد.

الاعرجی نیز گفت که «مرحله کنونی باید شاهد ثبات و آرامش بیشتر در منطقه و جهان باشد.»

دفتر رسانه ای مشاور امنیت ملی عراق همچنین امروز در بیانیه دیگری از دیدار الاعرجی و «استفان هیکی»، سفیر انگلیس در بغداد خبر داد و نوشت که در این دیدار دو طرف روابط بغداد و لندن را بررسی کردند.

بیانیه افزود که روابط عراق و انگلیس، اوضاع کنونی کشور و همکاری های مشترک در عرصه های امنیت و مبارزه با تروریسم، شیوع کرونا و تقویت ثبات منطقه و جهان محور گفت و گوی الاعرجی و هیکی بود.

الاعرجی در این دیدار تأکید کرد که دولت عراق با جدیت در پی اجرایی کردن اقدامات مربوط به ثبات، حفظ امنیت و اصلاح نهادهای حکومتی متناسب با خواست ملت عراق است.

سفیر انگلیس نیز در این دیدار تأکید کرد که کشورش به دنبال گسترش روابط با عراق است و از بغداد در همه عرصه ها حمایت می کند.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1437447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =