۰ نفر
۲۷ فروردین ۱۳۹۰ - ۰۸:۱۱

یک کارشناس مسائل سیاسی معتقد است ایالات متحده به گونه ای برخورد می کند که گویا این واشنگتن است که می تواند برای جایگاه دیگر کشورها تعیین تکلیف کند.

دیوید روتکوپف مقام سابق سازمان بازرگانی ایالات متحده در مقاله ای برای فارین پالیسی نوشت:واشنگتن مجوز حضور هندوستان در شورای امنیت را صادر می کند و البته تام تلاش خود را به کار می گیرد تا نقش برزیل پررنگ تر آن نشود که بود . اما این واشنگتن نیست که بزرگان تاریخ و کشورهای در حال توسعه را معین می کند بلکه این رسالت بر دوش تاریخ است و بس.

وی در ادامه با بیان اینکه ساکنان دنیای امروز به دنبال بهانه ای هستند که بتوانند از زیر یوغ معادله های به امضا رسیده در جنگ جهانی دوم و پس از آن فرار کنند،تصریح کرد  این قدرت های نوظهور می خواهند که خود برای پایان دادن به بحران های امروز جهان مانند پرونده هسته ای ایران وارد عمل شوند و یا خود واحد پول رایج در تجارت های جهانی را تغییر دهند.

روتکوپف اظهار داشت شاید این ایده اشتباه باشد و شاید تقلای آنها بیهوده تر. اما این گروه می خواهند در این برای جدید نام آنها مقابل نام آمریکا و دوستان سنتی اش در تاریخ ثبت شود. این مردان و زنان از آمریکا برای گام برداشتن رخصت نمی خواهند و عملکرد آمریکا در قبال این حرکت ها است که جغرافیای سیاسی فردای جهان را ترسیم می کند.16146

متن کامل این یادداشت را اینجا بخوانید.

 

 

 

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 143800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =