سَن سوئیت راهکاری ساده برای اجاره آپارتمان مبله در تهران

اگر اهل سفر باشید، احتمالاً عبارت واحد مبله یا آپارتمان مبله زیاد به گوشتان خورده است و شاید هم اقامت کوتاه مدت در آن‌ها را تجربه کرده باشید. این روزها واحدهای مبله در کشورمان و بویژه شهر تهران از محبوبیت خاصی برخوردار هستند و تعداد زیادی از افراد به دلایل مختلف اقامت در آن‌ها را به اقامت در سایر مراکز اقامتی مثل انواع هتل و مسافرخانه ترجیح می‌دهند.

خانه‌های مبله از امکانات و ویژگی‌های متنوعی برخوردار هستند و نیازهای تمامی افراد را پاسخ می‌دهند. برخی افراد خانه مبله را برای اقامت کوتاه مدت در طول سفر بر می‌گزینند، برخی آن را به چشم فرصتی برای زندگی کوتاه مدت در واحدهای لوکس می‌بینند. با هر قصدی که به سمت اجاره واحد مبله جذب شده باشید، از انتخابتان پشیمان نخواهید شد.

چه اطلاعاتی از واحدهای مبله دارید؟ آیا با ویژگی‌های یک آپارتمان مبله مناسب آشنا هستید؟ می‌دانید که از کجا و چگونه می‌توانید واحد مبله اجاره کنید؟ اگر پاسخ این سوالات را نمی دانید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید و به طور کامل با خانه مبله آشنا شوید. واحد مبله چیست؟

واحد مبله، یک واحد مسکونی است که تمامی وسایل و امکانات زندگی شهری در آن وجود دارد. هر شخصی که تمایل داشته باشد برای مدتی در خانه مبله زندگی کند، می‌تواند با پرداخت هزینه مشخص این خانه را از صاحب آن اجاره کند. خانه مبله انواع مختلفی دارد و می‌تواند به شکل خانه ویلایی، آپارتمان مبله و یا سوئیت مبله موجود باشد. معمولاً وقتی که اسم واحد مبله به گوشتان می‌خورد، تصویر یک واحد آپارتمانی به ذهنتان می‌آید؛ در عمل هم اینگونه است و اکثر خانه‌های مبله به شکل آپارتمان هستند.

در حال حاضر در اکثر نقاط جهان واحدهای مبله برای اجاره به مسافران و علاقه مندان وجود دارند و در کشور ما نیز این امکان در شهرهای بزرگ وجود دارد. علاقه مندان به اجاره واحد مبله می‌توانند به روش‌های مختلف با مالک واحد مبله ارتباط برقرار کرده و برای مدت مشخصی خانه را از او اجاره کنند.

چرا واحد مبله اجاره کنیم؟

بسیاری از افراد با توجه به مزایای متعدد خانه مبله، اقامت در آن را به هتل و یا مسافرخانه ترجیح می‌دهند. امکانات متنوعی که در این خانه‌های مبله وجود دارد، آن را به گزینه ای مناسب برای اکثر افراد تبدیل کرده است. برخی از مزایای اجاره خانه مبله عبارتند از:

  •  هزینه پایین‌تر در مقایسه با هتل ها
  •  امکانات بیشتر و اختصاصی‌تر در مقایسه با مسافرخانه ها
  •  فراهم بودن تمامی امکانات زندگی عادی در خانه و عدم نیاز به خرید یا همراه داشتن وسایل اضافی
  •  قابلیت تحویل دادن خانه و نقل مکان به خانه‌ای دیگر در کوتاه‌ترین زمان ممکن

تمامی این موارد در کنار هم باعث می‌شوند تعداد زیادی از افراد علاقه مند به اجاره کردن خانه مبله باشند. افرادی که تمایل دارند در یک واحد مبله اقامت داشته باشند، شاید از ساکنان همان شهر باشند که به دلیل پروژه کاری و یا دلایل دیگر قصد داشته باشند برای مدتی در نقطه دیگری از شهر سکونت کنند. این افراد با اجاره کردن یک سوئیت مبله می‌توانند نیاز خود را برطرف کرده و پس از اتمام پروژه به منزل خود بازگردند.

مشخصات یک واحد مبله ایده آل چیست؟

واحد مبله ایده آل، از نظر افراد مختلف تعریف متفاوتی دارد. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد واحدهای مبله، تنوع فوق العاده در مشخصات داخلی و خارجی ساختمان آن است که باعث می‌شود برای هر فردی با هر گونه انتظاری واحد مبله مناسب موجود باشد. اگر قصد دارید مدتی در واحد مبله اقامت داشته باشید، بهتر است اولویت‌های خود را لیست کنید و با در نظر گرفتن آن‌ها واحد مبله را انتخاب کنید. در ادامه برخی از ویژگی‌های عمومی یک واحد مبله مناسب را برای شما معرفی کرده و هرکدام را توضیح می‌دهیم.

امکانات خواب

عبارت امکانات خانه، شامل کل وسایل و تجهیزات موجود در خانه می‌باشد. یکی از اصلی‌ترین امکانات خانه، تخت خواب است. آپارتمان مبله به صورت یک خوابه، دو خوابه و چند خوابه عرضه می‌شوند که امکان استفاده از تخت‌های یک نفره و دو نفره در اتاق‌های آن وجود دارد. بسته به تعداد نفرات شما، این موضوع می‌تواند یکی از امکانات حائز اهمیت خانه مبله باشد. در برخی واحدهای مبله، امکانات دیگر نظیر بالش، پتو و رخت خواب اضافی هم وجود دارد.

آشپزخانه

هر کسی که قصد اقامت موقت در واحد مبله را داشته باشد، به آشپزخانه در محل اقامت نیاز دارد. یک واحد مبله معمولی دارای آشپزخانه ای است که وسایلی نظیر یخچال، فریزر، اجاق گاز، ظروف و قاشق و چنگال در آن وجود دارد. ممکن است در برخی واحدهای مبله وسایل بیشتری مانند ماشین ظرفشویی، ماکروفر، ماشین لباسشویی و غیره نیز موجود باشد که در این صورت طبیعتاً هزینه اجاره روزانه آن افزایش می‌یابد.

دسترسی به مراکز درمانی و بیمارستان

یکی از موارد مهمی که معمولاً در انتخاب واحد مبله نادیده گرفته می‌شود، میزان دسترسی آن به مراکز درمانی و بیمارستانی است. اگر قصد داشته باشید خانه روزانه اجاره کنید شاید این مورد در میان اولویت هایتان نباشد، اما برای افراد سالمند و مبتلا به بیماری دسترسی واحد مبله به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی باید جزو اولویت‌ها باشد.

دسترسی به بزرگراه‌ها و وسایل نقلیه عمومی

اگر وسیله نقلیه شخصی دارید و در طی مدت زمان اقامت خود در خانه مبله نیاز به خارج شدن از آن و سفر در شهر دارید، توصیه می‌شود واحدی را انتخاب کنید که به بزرگراه‌ها و مسیرهای اصلی شهر دسترسی داشته باشد. در نظر نگرفتن این موضوع و آشنا نبودن با مسیرهای رفت و آمد در شهر محل سکونت، می‌تواند باعث شود مدت زمان زیادی را در مسیر رفت و آمد و یا برای پیدا کردن مسیر مناسب صرف کنید.

در صورتی که وسیله نقلیه شخصی به همراه ندارید، باید دسترسی خانه مبله به وسایل نقلیه عمومی نظیر اتوبوس، مترو و تاکسی را بررسی کنید. در شهر بزرگی مانند تهران حدود ۸۰ ایستگاه مترو در نقاط مختلف وجود دارد که نزدیکی به هر یک از آن‌ها برای واحد مبله یک امتیاز محسوب می‌شود.

چه کسانی مشتری واحد مبله هستند؟

مشتریان واحدهای مبله، محدوده گسترده ای از مردم را در بر می‌گیرد. معمولاً اجاره دادن واحدهای مبله در شهرهای بزرگی نظیر تهران یا شهرهای مسافر پذیر و دارای جاذبه‌های گردشگری مرسوم است. برخی از افراد برای انجام یک کار اداری و یا طی کردن بخشی از مراحل درمانشان به تهران می‌آیند. این افراد که عموماً اقامت کوتاه مدتی دارند، می‌توانند با اجاره کردن یک واحد مبله علاوه بر صرفه جویی در هزینه، در طول اقامت خود از آسایش کافی بهره مند شوند. ورزشکارانی که برای انجام مسابقات به شهر دیگر می‌روند، و یا دانشجویانی که در طول هفته یک یا دو روز کلاس دارند و پس از آن به شهر خود باز می‌گردند، اقشار دیگری از مشتریان واحدهای مبله هستند.

آشنایی با یک راهکار نوین برای اجاره واحد مبله

حال که با مزایا و ویژگی‌های منحصر به فرد واحدهای مبله آشنا شدید، شاید علاقه مند باشید در سفر بعدی خود به تهران یا در گردشگری و تهران‌گردی‌های خود، اقامت در این واحدهای لوکس را تجربه کنید. وب سایت سن سوئیت، بستری را فراهم کرده است که با مراجعه به آن می‌توانید پس از مشاهده عکس‌های خانه‌های مبله، مطالعه امکانات و مشاهده هزینه اقامت، گزینه مطلوب خود را انتخاب کنید. با این روش نیازی به مراجعه به مشاوران املاک منطقه یا پرس و جو از دیگران ندارید. با انتخاب واحد مبله از سایت سن سوئیت، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های شما در سفر به تهران برطرف می‌شود و می‌توانید با خیال راحت به هدف اصلی خود از سفر رسیدگی کنید.

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1438125