صدور۲۷مجوز برای ایجاد تاسیسات گردشگری در قزوین

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان قزوین از صدور ۲۷موافقت اصولی برای ایجاد تاسیسات گردشگری در استان با سرمایه‌گذاری۱۵۳۰میلیارد ریال از مهرماه سال گذشته تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ علیرضا خزائلی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین با اشاره به اقدامات شاخص حوزه معاونت گردشگری و سرمایه‌گذاری این اداره کل طی یکسال گذشته گفت: در این مدت تعداد ۲۷موافقت اصولی برای ۲هتل، ۳هتل آپارتمان، یک مهمانپذیر، ۸مجتمع گردشگری، ۴سفره‌خانه سنتی، ۷اقامتگاه بومگردی، یک واحد پذیرایی بین‌راهی و یک پارک طبیعت گردشگری روستایی با حجم سرمایه‌گذاری ۱۵۳۰میلیارد ریال صادر شده و تعداد ۱۴فقره تسهیلات به مبلغ بیش از ۲۰میلیارد ریال نیز برای اجرای پروژه‌های گردشگری اختصاص یافته است.
خزائلی اظهارکرد: همچنین در این مدت تعداد شش اقامتگاه بومگردی، یک هتل تک ستاره، یک مجتمع خدماتی-رفاهی و یک واحد پذیرایی بین‌راهی ، یک هتل آپارتمان و فاز دوم یک مجتمع اقامتی– گردشگری با حجم سرمایه‌گذاری ۳۵۴میلیارد ریال و اشتغال‌زایی برای ۹۹نفر به بهره‌‎برداری رسیده است.
او با اشاره به آمار اقامت و بازدید از جاذبه‌های گردشگری استان از مهرماه سال گذشته تاکنون افزود: طی این مدت تعداد ۲۵۶هزار و ۴۸۰گردشگر داخلی و ۸۵۰۰گردشگر خارجی از جاذبه‌های گردشگری استان بازدید داشته‌اند و اقامت ۵۶ هزار و ۴۳۸گردشگر داخلی و ۳۶۰۰گردشگر خارجی نیز به ثبت رسیده است.
مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین همچنین از تهیه کتاب راهنمای جاذبه‌های طبیعی استان خبر داد و گفت: در این اطلس که با رویکرد ساماندهی فعالیت‌های طبیعت‌گردی استان تهیه شده، ۱۵۰جاذبه‌ طبیعی استان همراه با کیو آرکد، مسیرهای گردشگری، نقشه گرافیکی مسیرها و آثار طبیعی ثبتی استان برای آشنایی گردشگران معرفی شده است.
خزائلی یادآور شد: آموزش ۷۴۳نفر از شاغلان حوزه گردشگری، انجام ۲۴۳۵مورد بازدید نظارتی از تاسیسلات گردشگری و واگذاری منطقه نمونه گردشگری اوان به بخش خصوصی از دیگر اقدامات حوزه گردشگری استان طی یک سال گذشته به شمار می‌رود.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1438615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =