جمهوری‌آذربایجان: ارمنستان به مناطق مسکونی حمله موشکی کرده است

ایرنا نوشت: جمهوری آذربایجان بار دیگر ارتش ارمنستان را به حمله موشکی جدید به برخی مناطق مسکونی این کشور در خارج از منطقه مورد مناقشه «قره باغ»، متهم کرد .

" حکمت حاجی اف " دستیار رییس جمهوری آذربایجان در صفحه توییتری خود نوشت: صبح امروز ( پنجشنبه ) چند موشک زمین به زمین از ارمنستان به خاک جمهوری آذربایجان شلیک شده است .

حاجی اف با اشاره به این که موشکها در نزدیکی شهرهای " قافان " و " جرموک " ارمنستان به خاک جمهوری آذربایجان شلیک شده است. وی افزود: این نوع موشکها از همان نوعی بود که «صدام حسین» علیه شهرهای ایران نیز استفاده شده است و چنین به نظر می‌رسد ارمنستان به مسوولیت خود در این خصوص آگاهی ندارد.

 به گزارش وزارت دفاع جمهوری آذربایجان، صبح امروز از خاک ارمنستان 3 موشک عملیاتی و تاکتیکی به اراضی شهرستان "سیه زن " در 98 کیلومتری شمال شرقی باکو ، دو موشک به شهرستان " قبله" در 181 کیلومتری شمال غرب پایتخت جمهوری آذربایجان و یک موشک نیز به اراضی شهرستان " کوردمیر" در 144 کیلومتری جنوب غرب باکو شلیک شده است .  

در این  گزارش به تلفات و خسارات احتمالی این حملات موشکی اشاره‌ای نشده است .

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان همچنین در باره ادامه درگیریها دیروز و بامداد امروز میان نیروهای این کشور و ارمنستان در محورهای " آقدره – آقدام  " ، " فضولی -  جبرایل " و " زنگیلان -  قوبادلی " در منطقه مورد مناقشه قره باغ  خبر داد .

درگیری‌های نظامی میان نیروهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان از ششم مهر ماه در منطقه مورد مناقشه قره باغ آغاز شده است .

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1438953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =