۰ نفر
۲۷ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۲

نزهت بادی

آغاز اسفند سال گذشته بود که علیرضا سجادپور، مدیر اداره کل نظارت و ارزشیابی اعلام کرد برنامه اکران مخاطب خاص که تحت حمایت معاونت سینمایی پیش بینی شده بود، با مروری بر برخی از آثار عباس کیارستمی شروع می‌شود. قرار بود این برنامه در روزهای باقیمانده از سال 89 با نمایش فیلم «کپی برابر اصل» تازه‌ترین فیلم کیارستمی آغاز شود.

با اینکه بارها شاهد ناکامی برنامه‌هایی با محوریت اکران فیلم‌های خاص روبرو بوده‌ایم، اما باز هم دلمان را خوش کردیم که شاید این بار معجزه ای رخ بدهد و در این زمینه اتفاق خوشایندی بیفتد. اما معلوم شد اساسا نباید به چیزی امید بست.

خودتان که می‌بینید، با وجودی که دو ماه از وعده‌های آقای سجادپور می‌گذرد و حتی اسامی فیلم‌های اکران دوم نوروزی هم مشخص شده، هیچ خبری از نمایش فیلم کیارستمی نیست. این در حالی است که اکران جهانی فیلم شروع شده و هم اکنون در سینماهای کشورهایی چون استرالیا، برزیل، بلژیک، فرانسه، الجزایر، پرتغال، روسیه، اسپانیا، ترکیه، سوئد، انگلیس، ایرلند، لبنان و نیوزلند در حال نمایش است.

فکرش را بکنید، مردم مختلف در گوشه و کنار دنیا فیلم کیارستمی را دیده‌اند و هموطنانش هنوز فیلم را روی پرده ندیدند. هنرمندی که صاحب یک شخصیت و سبک جهانی است و فیلمسازان دیگری در دنیا تحت تاثیر او هستند و کلی افتخارات و جوایز بین‌المللی در کارنامه هنری‌اش دارد، از امکان نمایش فیلمهایش محروم است.

شاید آقای سجادپور با خودش فکر کرده ما اساسا آدم‌های فراموشکاری هستیم و دیگر دنبال این قضیه را نمی‌گیریم، اما متاسفانه ما در این زمینه حافظه بسیار خوبی داریم و از ایشان هم می‌خواهیم به وعده‌شان عمل کنند و یا دیگر درباره چیزهایی که نمی‌توانند آن را انجام دهند، قولی ندهند.

اگر یادتان باشد آقای سجادپور علت شروع اکران آثار مخاطب خاص با فیلم کیارستمی را هفتادمین سال تولد این کارگردان و چهلمین سال فعالیتش بیان کردند. البته با این وضعیتی که می‌بینید، آقای سجادپور باید دنبال مناسبت دیگری برای برنامه‌شان باشند. چون کیارستمی که تا ابد هفتاد ساله نمی‌ماند.

فکر می‌کنم بهتر است ما هم برویم و همان فیلم روی دی‌وی‌دی را ببینیم و درباره‌اش بحث کنیم و نقد بنویسیم. بعید می‌دانم دیدن فیلمی از کیارستمی روی پرده به عمر ما برسد.

54

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 143911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سین.زهره IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۷
    0 2
    آقای سجاد پور خوب یادشونه اونموقع هم میدونستن که دارن شعار میدن تو این زمونه کو آدمی که روی حرفش بمونه!