برپایی هیئت‌های خودرویی در اربعین حسینی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین از برپایی هیئت‌های خودرویی و همچنین طبخ بیش از ۱۰هزار پرس غذا در در اربعین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ حجت‌الاسلام محمدجواد زهرایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین در نشست خبری که در سالن جلسات تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد گفت: با توجه به مصوبه ستاد کرونا این هفته شاهد اعمال محدودیت‌های جدید در استان هستیم و بنا بر همین مصوبه هرگونه تجمعات و برنامه‌های مذهبی و اجتماعی ممنوع است.
زهرایی افزود: ستاد محرم سازمان تبلیغات اسلامی، استانداری، جبهه فرهنگی و ستاد بازسازی عتبات جلسات مختلفی را برگزار کرده و سازمان تبلیغات نیز به‌عنوان مسئول کارگروه فرهنگی ستاد محرم هماهنگی‌های لازم را برای برگزاری باشکوه اربعین با توجه به محدودیت‌ها انجام داده است.
او بیان کرد: با توجه به شرایط تجمعات انسانی و دسته‌های عزاداری در استان قزوین نخواهیم داشت و جایگزین‌هایی برای آن طراحی شده است.
زهرایی افزود: موکب‌هایی که سال قبل در ایران و عراق فعال بودند امسال با ارائه خدماتی متفاوت، در سطح استان فعال هستند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین اظهار کرد: این موکب‌ها نذورات و کمک‌های خود را در قالب کمک‌های مؤمنانه و در بسته‌هایی شامل تبلت و گوشی هوشمند و سایر ملزومات لوازم‌التحریر به اقشار نیازمند ارائه دهند.
او با بیان اینکه امسال نذورات اربعین قطع و تعطیل نشده اما نحوه به‌کارگیری آن متفاوت است، بیان کرد: کار دیگر موکب‌ها ارائه خدمات پزشکی و پیراپزشکی به مناطق محروم است و تا به این لحظه ۴اکیپ آمادگی خود را اعلام کرده و سازمان‌دهی شده‌اند.
حجت‌الاسلام زهرایی عنوان کرد: یکی از اقداماتی که ستاد عتبات پیگیری می‌کند کمک به بازسازی صحن حضرت زینب است که در کنار تل زینبیه برای اسکان زائران در حال انجام است و بخشی از نذورات سازمان‌دهی و به این سمت سوق داده می شود.
او با اشاره به اینکه مراسم اربعین نیز متفاوت برگزار خواهد شد، تصریح کرد: برای اینکه جریان اربعین مسکوت نماند ۱۵اتوبوس اربعینی به‌صورت نمادین در سطح شهر تردد دارند.
این مقام مسئول ادامه داد: در روز اربعین ۴نقطه شهر برای هیئت‌های خودرویی طراحی شده و با کمک هیئت‌های مذهبی مراسمی با محوریت خانواده‌ها انجام می شود.
او گفت: مهدیه مستقر در خیابان شهید بابایی، هیئت رزمندگان در چهارراه بنیاد شهید، تپه نورالشهدا و پارکینگ دانشگاه آزاد میزبان مراسم هیئت‌های خودرویی خواهند بود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین ادامه داد: کاروان و دسته عزاداری خودرویی نیز در محدوده میدان آزادی برپا می شود.
او اظهار کرد: پویش زیارت اربعین در پشت‌بام‌ها نیز طراحی شده و از طریق قرائت زیارت اربعین در پشت‌بام رو به کربلا در ساعت ۱۰صبح به‌صورت هم‌زمان برگزار می شود.
حجت‌الاسلام زهرایی از طبخ و توزیع غذای گرم در بین نیازمندان توسط برخی موکب‌ها نیز خبر داد و عنوان کرد: تا به این لحظه طبخ ۱۰هزار پرس غذا توسط یکی از موکب‌ها قطعی شده است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین یادآور شد: بقاع متبرکه و امامزادگان نیز در این ایام باز هستند اما هیچ برنامه و تجمعی در آن‌ها برگزار نمی شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1440067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =