گلستان میزبان جشن متمرکز پایان بازسازی خانه‌های سیل‌زده کشور/۲۲ هزار خانه سیل‌زده بازسازی شد

مدیرکل بنیادمسکن گلستان گفت: جشن متمرکز پایان بازسازی واحدهای مسکونی سیل‌زده کشور تا پایان مهرماه به میزبانی گلستان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین از گرگان :  سید محمد حسینی در نشست با مدیران کمیته امداد و بهزیستی استان درباره وضعیت ساخت مسکن برای مددجویان تحت پوشش این نهادها اظهارداشت: در جریان سیل سال گذشته حدود ۲۲ هزار واحد مسکونی در شهرها و روستاهای استان خسارت دید که بازسازی این واحدها خردادماه امسال به پایان رسیده است.

وی گفت: از این تعداد افزون بر ۱۴ هزار واحد مسکونی با اعتبار ۱۸۵ میلیارد تومان  تعمیر شد و بیشتر از ۷ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی عمدتا در مناطق روستایی استان بازسازی شد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان افزود: قرار بود جشن پایان بازسازی واحدهای مسکونی سیل‌زده کشور تیرماه امسال در گلستان و با حضور مسئولان کشوری برگزار شود، اما به علت شیوع کرونا این مراسم به تأخیر افتاد.

وی ادامه داد: برهمین اساس قرار شد تا پایان مهرماه این مراسم با حضور مسئولان برگزار شود و واحدهای مسکونی سیل‌زده کشور از سوی رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس به بهره‌برداری برسد.

حسینی با اشاره به انجام کامل تعهدات ساخت مسکن برای مددجویان امداد و بهزیستی گفت: در سیل پارسال به ۵ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد امام خمینی ره و بهزیستی خسارت وارد شد که همه این واحدها بازسازی شده‌اند.

وی همچنین به ساخت منازل مسکونی ویژه محرومان اشاره کرد و افزود: سهمیه استان در این طرح ۳ هزار واحد مسکونی است که یکهزار و ۶۰۷ واحد آن شامل ۳۳۱ واحد برای مددجویان بهزیستی و یکهزار و ۲۸۶ واحد دیگر مربوط به مددجویان امداد است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1440151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =