اظهارات مهم ۲ مقام بلندپایه سپاه و ارتش درباره دستاوردهای نظامی در ساخت سامانه های راداری

تسنیم نوشت: فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اگر در دنیا ۲۰ کشور ساخت رادار وجود دارد، حتماً ایران اسلامی جزو ۱۰ کشور اول است.

سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه  الحاق سامانه راداری قدیر به سامانه‌های راداری شبکه پدافند هوایی کشور که در استان یزد انجام شد،کم بودن استهلاک و هزینه ساخت را از جمله ویژگی‌های ممتاز دو سامانه راداری هوافضای سپاه دانست و گفت:  این رادارها قادرند تا برد ۳۵۰ کیلومتر پرنده‌های پنهانکار را شناسایی و با توجه به ارتفاع هدف برای پرنده‌ها و سایر اهداف تا برد بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر را کشف و رهگیری کنند و امروز در استان‌های یزد و کرمان راه‌اندازی شدند.

سردار حاجی‌زاده  هم‌پوشانی رادارهای نیروی هوافضای سپاه با رادارهای ارتش جمهوری اسلامی ایران را از دستاوردهای بزرگ نظامی کشور دانست و گفت: اگر در دنیا ۲۰ کشور ساخت رادار وجود دارد، حتماً ایران اسلامی جزو ۱۰ کشور اول است.

وی با اشاره به ظرفیت علمی و اجرایی نیروهای نخبه هوافضای سپاه، تصریح کرد: نیروهای نخبه جوان ما قادرند رادارهای مورد نیاز نیروهای عملیاتی را بسازند و در اختیار آنان قرار دهند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در پایان، خاطرنشان کرد: طی سه ماه آینده رادار بعدی در چابهار راه‌اندازی می‌شود و با این افتتاح، تعداد رادارهای کشور در این کلاس به  هشت مورد افزایش می‌یابد.

رادار قدیر نقش مهمی در قدرت دفاعی و تهاجمی ایران داشته است

همچنین بنابر گزارش تسنیم، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش و فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص)در حاشیه مراسم الحاق سامانه راداری قدیر به سامانه‌های راداری شبکه پدافند هوایی کشور که در استان یزد انجام شد، ضمن قدردانی از نیروهای فنی و عملیاتی هوافضای سپاه، اظهار کرد: سردار حاجی‌زاده با روحیه جهادی منشأ برکات زیادی در بخش پدافند هوایی و راداری کشور است.

وی افزود: بابت رهبری مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و وجود سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که نقش مهمی در اقتدار همه جانبه ایران ایفا کرده و می کنند، خدا را شکر می‌کنیم.

فرمانده کل ارتش و فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء در ادامه با اشاره به اهمیت دستاوردهای نظامی کشور، گفت: با راه‌اندازی  چنین رادارهایی، قدرت کشف و تسلط پدافند هوایی بر همه بخش های آسمان ایران اسلامی افزایش پیدا کرده است.

امیرموسوی در ادامه با بیان این‌که حدود ۲۰ سال پیش بسیاری از سیستم‌های راداری ایران به خاطر نداشتن یک قطعه از کار می‌افتادند، تصریح کرد: امروز جوانان نخبه و ولایت‌مدار ایرانی توانایی ساخت رادارهای پیشرفته را دارند که جای شکر و سپاسگذاری است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این سامانه پدافندی نقش مهمی در قدرت دفاعی و تهاجمی ایران اسلامی و کسب دستاوردهای بزرگ در این حوزه ایفا کرده است.

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1440455

برچسب‌ها