شما نظر دادید/ بهترین فیلم جنگی رسول ملاقلی‌پور

در نظرسنجی از کاربران خبرآنلاین مشخص شد که اغلب آثار رسول ملاقلی‌پور محبوب و پرطرفدار است هر چند برخی چون «سفر به چزابه» رای بیشتری داشتند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین‌، «سفر به چزابه»، «پرواز در شب»، «مزرعه پدری»، «بلمی به سوی ساحل»؛ کارنامه هنری رسول ملاقلی‌پور در زمینه سینمای دفاع مقدس اثر خوب زیاد دارد.

چندی پیش از شما خواستیم تا به بهانه اهدای نشان رسول در جشنواره مقاومت بهترین اثر دفاع مقدسی این فیلمساز را انتخاب کنید.

«سفر به چزابه» و «مزرعه پدری»

در این نظرسنجی فیلم «سفر به چزابه» بیشتر رای را به خودش اختصاص داد، البته دیگر فیلم‌ها مثل «مزرعه پدری»، «پرواز در شب»، «هیوا»، «نسل سوخته» و «بلمی به سوی ساحل» نیز آرای نزدیکی داشتند.

کاربری به نام محمد نوشته است: «سفر به چزابه از بهترین فیلم‌های دفاع مقدس و رسول بود . روح رسول ملاقلی پور شاد و یاد و خاطره اش ماندگار»

رسول ملاقلی‌پور «سفر به چزابه» را سال ۱۳۷۴ با بازی فرهاد اصلانی، مسعود کرامتی و عاطفه رضوی ساخت.او سال ۱۳۸۱ «مزرعه پدری» را با حضور آتنه فقیه‌نصیری و جمشید هاشم‌پور به سینما عرضه کرد. «مزرعه پدری» در نظرسنجی در جایگاه دوم ایستاده است. 

کاربری به نام فرشید در این باره نوشته است: «بهترین فیلم: «مزرعه پدری»، ملاقلی پور تواین فیلم به اوج کار خودش رسیده بود. تصور کنید او می ماند و الان فیلمنامه «سفر به چزابه» را دست می‌گرفت با پختگی که در کارش پیداکرده بود و توانایی اجرایی امروز سینمای ایران چه شاهکاری می شد.»

فیلم‌هایی که در فضای جنگ ساخته شدند

«پرواز در شب» و «بلمی به سوی ساحل‌» نیز در این نظرسنجی آرای زیادی را به خود اختصاص دادند. این دو فیلم از کارهای نخست کارنامه ملاقلی‌پور هستند و در دهه ۶۰ و هنگام دفاع مقدس ساخته شدند.

«بلمی به سوی ساحل» ۳۵ سال پیش در سال ۱۳۶۴ ساخته شد. این فاصله زمانی شاید باعث شده باشد که نسل جدید کمتر با این فیلم‌ها آشنا باشند.

کاربری در این باره نوشت: «مشخصه سن اکثر دوستان به فیلم بلمی به سوی ساحل که در میانه جنگ و فضای واقعی ساخته شد قد نمیده.»

ملاقلی‌پور «پرواز در شب» را سال ۱۳۶۵ با بازی فرج‌الله سلحشور ساخت. کاربری به نام پیام درباره این فیلم نوشته است: «پرواز در شب همه خوبی‌ها را یکجا داشت. به راستی هر بار که این فیلم را دیدم با بچه های گردان کمیل همسفر شدم و پروازی در آسمان عشق کرده و بارانی‌اش ساخته و چشمان خود را خیس و پراشک یافتم

۲۴۱۲۴۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1441163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Amir IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    0 1
    می خوام بگم هیچ کدام، اما اندکی سفر به چزابه