مزیت‌های چابهار برای انجام سرمایه‌گذاری نیازمند تکمیل زیرساخت‌ است

مشاور عالی و اقتصادی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ظرفیت‌ها و مزیت‌های بالای تجاری، اقتصادی و موقعیت راهبردی چابهار برای انجام سرمایه‌گذاری نیازمند تکمیل زیرساخت‌های حمل ونقل ریلی، هوایی، بندری و جاده‌ای است.

به گزارش خبرآنلاین از چابهار :سردار رستم قاسمی پس از بازدید از ظرفیت‌ها، زیرساخت‌ها و طرح‌های بزرگ فولاد، پتروشیمی، فرودگاه و در نشست با مدیرعامل منطقه آزادچابهار اظهارداشت: سرمایه گذاران برای امنیت سرمایه و اعتماد به سرمایه گذاری نیاز به اجرایی شدن قوانین خاص مناطق آزاد و زیرساخت‌ها دارند و این امر باید مورد توجه جدی مسوولان تصمیم گیر کشور قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه چابهار اهمیت زیادی در اقتصاد کشور دارد و باید این نقطه استراتژیک ایران اسلامی را پایتخت اقتصاد دریایی کشور تعریف و متناسب با جایگاه آن امکانات و زیرساخت ها را فراهم کنیم افزود: امیدواریم چابهار با پروژه‌های بزرگی همچون بندر، ریل و فرودگاه در کنار فولاد و پتروشیمی نقش بسزایی در توسعه اقتصادی کشور ایفا کند و هر چه سریعتر جاده منتهی به این بندر به بزرگراه و آزادراه ارتقا پیدا کنند.

مشاور عالی و اقتصادی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ما باید یک پایتخت دریایی متناسب با نیازمندی‌های کشور داشته باشیم که ارتباط تنگاتنگی با جهان داشته باشد این نقطه تنها در ایران می‌تواند چابهار باشد چون به آبهای آزاد دسترسی دارد و می تواند در توسعه تجارت و اقتصاد ایفای نقش کند.

وی ادامه داد: چابهار مزیت‌هایی دارد که می‌تواند برای حمل و نقل و ترانزیت این کشورها جهت دسترسی به کشورهای شمالی ایران مورد استفاده قرار گیرد و تاثیرگذار باشند و باید از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم و از حمل نقل دریایی غافل نباشیم.

سردار قاسمی تصریح کرد: چابهار جای بسیار مهمی است زیرا در تنگه هرمز محصور نیست و در نزدیکی همسایگان بزرگی مثل پاکستان و افغانستان قرار دارد.

وی افزود: بنابراین جا دارد که توسعه همه جانبه در همه ابعاد بویژه در زمینه حمل و نقل و ترانزیت در چابهار اتفاق بیفتد و همراه با آن قوانین و مقررات خاص مناطق آزاد نیز باید تعریف و اجرایی شوند در غیر اینصورت مناطق آزاد معنی پیدا نمی‌کنند چون سرمایه گذار در سایه زیرساخت‌های مستقل و متناسب با مناطق آزاد قوانین و مقررات خاص می‌تواند احساس امنیت اقتصادی داشته باشند.

مشاور عالی و اقتصادی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سرمایه گذاران برای امنیت سرمایه و اعتماد به سرمایه گذاری نیاز به اجرایی شدن قوانین خاص مناطق آزاد دارند و در چابهار با وجود منطقه آزاد و بندر باید به زیرساخت‌ها توجه داشته باشد تا شاهد عمران و آبادانی، اشتغال، ترانزیت و حمل‌ونقل باشیم.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار نیز اظهارداشت: چابهار موقعیت استراتژیکی دارد و به نوعی چهار راه اقتصاد جهانی است و می‌تواند در قواره ملی و بین المللی برای توسعه نقش ایفا کند.

عبدالرحیم کردی اظهارداشت: امنیت و اقتصاد دو بال مهم توسعه هستند و نیاز است با ایجاد اشتغال، اجرای طرح‌های مهم، تکمیل زیرساخت‌ها، ترافیک بار و کالا و تردد مسافر تلاش کنیم تا شاهد امنیت پایدار و فعالیت‌های اقتصادی بزرگ و کوچک باشیم.

وی از حضور مسئولان کشوری برای پیگیری مسائل و مکشلات چابهار و اهمیت آنان به توسعه و آبادانی این منطقه قدردانی کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1441395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =