ساخت فرودگاه چابهار نقش مهمی در توسعه سواحل مکران دارد

امام جمعه موقت اهل سنت و مدرس حوزه علمیه جامعه الحرمین الشریفین چابهار گفت: تخصیص اعتبارات کلان برای تکمیل زیرساخت‌ها بویژه آغاز ساخت فرودگاه چابهار منجر به تحقق نظرات و منویات رهبرمعظم انقلاب برای آبادسازی سواحل مکران می‌شود و تحقق آرزوهای سالیان دراز مردم را در پی دارد.

به گزارش خبرآنلاین ازچابهار :مولوی عبدالواحد بزرگزاده در دیدار با اعضای کمیسیون امنیت ملی و مشاور عالی و اقتصادی فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهارداشت: رهبر معظم انقلاب، رییس جمهوری و مسوولان محلی، استانی و کشوری بر توسعه سواحل مکران تاکید دارند.

وی بیان کرد: تحقق سرمایه گذاری، رونق گردشگری، توسعه حمل ونقل و ورود و خروج مسافر داخلی و خارجی، افزایش پروازها و توسعه روابط با کشورهای حوزه خلیج فارس، پاکستان و افغانستان نیازمند ساخت فرودگاه بین المللی با استانداردهای روز دنیا است.

امام جمعه موقت اهل سنت چابهار گفت: از اینکه کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی برای حل مشکلات به چابهار سفر کرده‌اند و بازدیدهایی از محل ساخت فرودگاه، طرح‌های توسعه‌ای و شهر و منطقه آزاد داشته‌اند خیلی خوشحال هستیم و انتظار داریم آنچه به نفع مردم و کشور است تصمیم گیری شود تا شاهد توسعه و آبادانی سواحل مکران باشیم.

وی با اشاره به اینکه ساخت فرودگاه چابهار خواست عموم مردم است، تصریح کرد: چنانچه نیاز باشد هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم به تهران عزیمت خواهند کرد و با متولیان و مسوولان دیدار و گفت وگو خواهند کرد تا مشکل ادامه کار فرودگاه چابهار مرتفع شود.

مولوی بزرگزاده افزود: مردم سیستان وبلوچستان بویژه سواحل مکران از تخصیص اعتبارات و توجه ویژه دولت برای ساخت بندر، راه آهن چابهار- زاهدان و طرح‌های اشتغالزا فولاد و پتروشیمی نهایت قدردانی را دارند.

وی تصریح کرد: چابهار سالانه حدود ۸۰۰ هزار گردشگر دارد و این موارد هر سال بیشتر می‌شود که نیاز است به زیرساخت‌های هوایی آن توجه شود.

معاون استاندار سیستان وبلوچستان وفرماندار شهرستان ویژه چابهار نیز اظهار داشت: چابهار نیازمند توجه مسوولان است چون جایگاه آن در کشور و توسعه ویژه است و این منطقه می‌تواند مسیر توسعه محور شرق و این نقطه از ایران اسلامی را هموار کند.

رحمدل بامری با اشاره به اینکه چابهار فاصله نزدیکی با کشورهای همجوار دارد و ظرفیت‌های آن بی نظیر برای آبادانی ایران اسلامی است، خاطرنشان کرد: هزینه بیش از یک میلیارد دلار برای طرح توسعه بندرشهیدبهشتی، ساخت راه آهن و تکمیل زیرساخت‌ها همه در نوع خود کم نظیر و بی نظیر است.

وی رفع مشکلات پیش روی ساخت فرودگاه چابهار را خواستار شد و خاطرنشان کرد: با ساخت فرودگاه چابهار بعد از ۲۷ سال منطقه آزادچابهار صاحب مرز هوایی می‌شود و این یعنی استقبال سرمایه گذاران داخلی و خارجی از این منطقه و آغاز فعالیت‌های تجاری و اقتصادی است.

به گزارش ایرنا اعضای کمیسیون امنیت ملی برای حل مشکلات تعطیلی ساخت فرودگاه چابهار به این منطقه سفر کردهاند و پس از جمع بندی نقطه نظرات مردم و مسوولان در تهران برای ادامه کار تصمیم گیری خواهند کرد.

قشرهای مختلف مردم نیز نامه و طومارهای در حمایت از ساخت فرودگاه و توسعه سواحل مکران و تکمیل زیرساخت ها امضا و تحویل کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی کردند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1441396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =