۰ نفر
۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰
غیبت دوباره کیم

ایسنا نوشت: در کره شمالی در مراسم ادای احترامی که یک روز قبل از برگزاری رژه نظامی هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس حزب حاکم این کشور در محل موسوم به "کاخ خورشید"، محل نگهداری اجساد کیم جونگ ایل و کیم ایل سونگ، دو رهبر قبلی آن برگزار شد، رهبر فعلی یعنی کیم جونگ اون به شکل سوال برانگیزی غیبت داشت.

به نقل از پایگاه کی.بی.اس، بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی خبرگزاری رسمی کره شمالی، KCNA، در این مراسم چوئه ریونگ هائه، مقام ارشد هیات رئیسه پارلمان کره شمالی، پاک پونگ جو، معاون رئیس کمیته امور دولتی به همراه کیم توک هون، نخست وزیر این کشور حضور پیدا کردند. این در حالی است که کیم جونگ اون تنها برای این مراسم سبدهای گل فرستاده و در آن حضور نیافت.

این غیبت تعجب برانگیز بعد از آن رخ داده که این رهبر جوان کره شمالی از زمان به قدرت رسیدن در سال ۲۰۱۲ هرگز از حضور در این مراسم در یک چنین تاریخ مهمی به استثنای سال ۲۰۱۷ خودداری نکرده بود. او در عین حال چند ماه قبل نیز در این مکان برای ادای احترام حضور یافته بود.

کره شمالی در حالی قرار است فردا شنبه اولین رژه نظامی بزرگ خود در عرض دو سال اخیر را به مناسبت هفتادوپنجمین سالگرد تاسیس حزب حاکم کارگران برگزار کند که ناظران این مراسم را از نزدیک برای تشخیص هرگونه نمایش تسلیحات جدید تحت نظر می گیرند.

کارشناسان امنیتی می گویند، پیونگ یانگ ممکن است با استفاده از فرصت این مراسم از موشک بالستیک قاره پیمای جدیدی رونمایی کرده و یا دیگر موشکهای کوتاه بردش را که در ۱۸ ماه گذشته آزمایش کرده به نمایش بگذارد. برخی نیز پیش بینی یک آزمایش تسلیحاتی از سوی کره شمالی که ممکن است یک موشک پرتابی از زیردریایی باشد را کرده اند.

312 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1441547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =