هشدار به خریداران طلای آب شده/ قیمت سکه در حوالی ۱۵ میلیون تومان

میزان نوشت: نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: خریداران در صورتی که به دنبال معامله طلای آب شده هستند به واحدهای مجاز که فاکتور و مهر استاندارد دارند، مراجعه کنند.

محمد کشتی آرای با اشاره به وضعیت بازار طلا و سکه در هفته گذشته اظهار کرد: روز شنبه قیمت انس جهانی ۱۹۰۰ دلار بود که با انتشار خبر واریز مطالبات ارزی و بازگشت ارز ناشی از صادرات به سیستم اقتصادی کشور، قیمت ارز در روز یک شنبه با افت قیمت مواجه شد و به طبع آن قیمت سکه بین یک تا یک میلیون ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت.
نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تصریح کرد:، اما از روز دوشنبه با عبور از جو روانی خبر اعلام شده از سوی بانک مرکزی، در گام اول قیمت ارز افزایش یافت و قیمت‌ها مجدد سیر صعودی پیدا کرد.
وی افزود: با وجود کاهش ۱۵ دلاری قیمت انس جهانی شاهد افزایش مختصر قیمت طلا و سکه هستیم بنابراین به جز روز یکشنبه روند صعودی قیمت ارز ادامه یافته و سطح قیمت‌ها به میزان قیمت در ابتدای هفته اول بازگشت البته با اندکی افزایش قیمت.

کشتی آرای بیان کرد: قیمت انس جهانی به نسبت اول هفته کاهش ۱۵ دلاری داشته به ۱۸۸۵ دلار رسیده است، قیمت سکه طرح قدیم ۱۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، سکه طرح جدید ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۸ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، سکه‌های یک گرمی ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، قیمت هر مثقال طلا ۵ میلیون و ۸۶۹ هزار تومان و یک گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون ۳۵۴ هزار تومان در بازار معامله شد.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تصریح کرد: در ابتدای هفته حباب سکه یک میلیون و ۶۵۰ هزار تومان بوده که این رقم با کاهش ۱۰۰ هزار و ۵۰ هزار تومان به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید.
به گفته وی، حباب سکه و طلا در روز یک شنبه با اُفت نرخ ارز حدود ۵۵۰ هزار تومان کاهش یافت.
وی ادامه داد: طلای آبشده مابین افزاد حرفه‌ای و کسانی که در این حوزه فعالیت دارند دادوستد می‌شود، مدیرکل استاندارد تهران نیز توصیه کرده به دلیل مشخص نبودن عیار طلای آبشده از خرید آن جلوگیری کنند با این وجود در صورتی که به دنبال خرید طلای آب شده هستند به واحدهای مجاز که دارای فاکتور و مهراستاندارد هستند، مراجعه کنند.
کشتی آرای بیان کرد: عمده خرید این روزهای مردم محدود به خرید سکه‌های طلا بوده است و فروش بیشتری نسبت به جواهرات و طلای زینتی دارد.
نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تصریح کرد: با پایان ماه صفر بازار طلا و سکه رونق بهتری خواهد گرفت و این روزها بنا به ایام سوگواری خرید و فروش طلا با رکود مواجه شده است.

223225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1441732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =