رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان: تعداد مبتلایان به کرونا در همدان دو برابر شده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا در این استان نسبت به روز گذشته دو برابر افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از همدان ؛ دکتر رشید حیدری مقدم در ستادملی مقابله با کرونا و در جمع خبرنگاران گفت: تعداد موارد مثبت جدید کرونا از روز گذشته تا ظهر جمعه ۶۸ مورد و تعداد افراد بستری شده ۹۸ نفر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: تعداد موارد مثبت مبتلا به کرونا در استان از ابتدای اسفند تاکنون چهار هزار و ۹۰۳ مورد بوده که از این تعداد سه هزار و ۹۶۳ نفر بهبود یافته و ۶۵۳ نیز متاسفانه فوت کرده‌اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: از جمعیت ۱۵ هزار نفری جامعه بهداشت و درمان همدان یک هزار و ۲۰۰ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند که در حال حاضر ۲۰۰ نفر دوره نقاهت و قرنطینه را سپری می کنند.

وی اظهار داشت: شرایط استان در وضعیت قرمز قرار گرفته و رعایت پروتکل های بهداشتی باید به یک خواسته اجتماعی مبدل شود چرا که کادر درمان توان مقابله با این حجم از بیماری را ندارد.

حیدری مقدم با بیان اینکه تیم علمی مقابله با کرونا در استان همدان بسیار قوی است افزود: اگر هریک از پنج نفر پروفسور عضو این تیم از پای دربیایند ضربه بزرگی به بخش درمانی وارد می‌شود و مردم برای حفظ و کمک به جامعه پزشکی پروتکل‌ها را رعایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: بهترین راه عبور از پیک سوم شیوع کرونا رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی شامل استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و پرهیز از حضور در تجمع‌ها است.

وی همچنین حضور در مکان های بدون تهویه مناسب، حضور در تجمع ها، استفاده نکردن از ماسک و بی‌اعتنایی به پروتکل‌های بهداشتی را عامل افزایش شمار مبتلایان به کرونا در همدان عنوان کرد و گفت: ۷۵ درصد از سلامت جامعه به ایفای نقش شهروندان بستگی دارد و کادر درمان فقط ۲۵ درصد را به عهده دارد.

 حیدری مقدم گفت:  باید تلاش کنیم با کاهش مبتلایان به ویروس کرونا تعداد ورودی بیمارستان‌ها  را کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه در استان همدان سه هزار و ۱۰۰ تخت فعال وجود دارد افزود: این میزان فقط ظرفیت ۲ دهم درصد از جمعیت همدان را دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت:در حال حاضر ۷۱۲ نفر بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان تحت درمان هستند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1441738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =