معاون سیاسی وزیر کشور اعلام کرد: لایحه افزایش تعداد نمایندگان استان ها براساس اصل 64 قانون اساسی ظرف 20 روز آینده ارایه می​شود.

سید صولت مرتضوی در خصوص علت عدم ارایه این لایحه تا کنون، به ایرنا گفت: لایحه افزایش تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی خیلی وقت پیش آماده بود. اما به این دلیل که طرح استانی شدن انتخابات در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت و از طرفی این طرح در قید فوریت مجلس شورای اسلامی بود، این لایحه ارایه نشد.

وی افزود: از آن جایی که این طرح در مجلس شورای اسلامی تعیین تکلیف نشده بود و ضرورت داشت تا در این زمینه کمی تامل کرده تا این طرح تعیین تکلیف شود، لایحه افزایش تعداد نمایندگان ارایه نشد. در راستای تعیین تکلیف طرح برگزاری استانی انتخابات باید متناسب با شرایط استانی، انتخابات تعریف و افزایش نمایندگان صورت می گرفت.

مرتضوی افزود: طرح استانی برگزار شدن انتخابات در حال حاضر در مجلس شورای اسلامی مسکوت باقی مانده است و این در حالی است که به نظر می رسد در زمان باقی مانده، تصویب این طرح به انتخابات نهم مجلس شورای اسلامی نرسد و به سال های آینده موکول شود بنابراین ظرف 20 روز آینده لایحه افزایش نمایندگان استان ها از سوی وزارت کشور ارایه خواهد شد.

/111

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 144198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۲
    0 0
    سلام تطفا متن لایحه را روی سایت بگذارید تا تکلیف کاندیداها مشخص شود.