ترامپ چگونه درمان شد؟دارویی مشتق‌شده از بافت جنین/عکس

ایسنا نوشت: "رئیس‌جمهوری آمریکا با یک داروی ضد کووید-۱۹ که از بافت جنین تولید شده، درمان شده است. او آن را شفای معجزه‌آسای خدادادی خواند اما حامیان او که مخالف سقط جنین هستند، چه فکری خواهند کرد؟"

به گزارش پایگاه خبری دویچه وله، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا پس از ابتلا به ویروس کرونا یک داروی آنتی‌بادی تجربی با نام «ریجن-کوو۲» دریافت کرد. این درمان به شکل شگفت‌آوری اثرگذار بود و ترامپ ظرف چند روز به کاخ سفید بازگشت. او از آن زمان این داروها را به عنوان «معجزاتی از جانب خدا» ستایش می‌کند.

 

این داروی آنتی‌بادی به دست شرکت بیوتک آمریکایی «ریجنرون» ساخته شده است که اکنون از سازمان غذا و داروی آمریکا خواسته تا تاییدیه استفاده اورژانسی از ریجن-کوو۲ (REGN-COV۲) را صادر کند.

ریجن-کوو۲ شامل دو پادتن مونوکلونال (تک‌تیره) است: ریجن۱۰۹۳۳ و ریجن ۱۰۹۸۷. ریجن-کوو۲ به منظور ایجاد ایمن‌سازی غیرفعال با استفاده از آنتی‌بادی‌های خنثی‌کننده مصنوعی طراحی شده است. این دارو با استفاده از یک رده سلولی مشتق‌شده از بافت جنین تولید شده است.

با توجه به مقاومت شدید دولت ترامپ در تحقیقات مربوط به بافت جنین، بسیار ریاکارانه به نظر می‌رسد که رهبر ایالات متحده که حمایت گسترده‌ای از جانب فعالان ضد سقط‌ جنین دارد، از ریجن-کوو۲ به عنوان یک هدیه آسمانی تجلیل کرده است.

درست در سال گذشته، ترامپ بودجه فدرال برای تلاش‌های تحقیقاتی ملی در زمینه ایدز و درمان‌های سرطان بر پایه بافت و سلول جنینی را کاهش داد. یک کمیسیون ویژه در وزارت بهداشت ایالات متحده با تعداد زیادی از فعالان ضد سقط جنین تاسیس شد و برنامه‌اش برای نظارت و جلوگیری از پروژه‌های تحقیقاتی "نامطلوب" بود. تاکنون ۱۳ طرح از ۱۴ پیشنهاد تحقیقاتی را رد کرده است.

ترامپ ژانویه در یک تجمع ضد سقط جنین در واشنگتن سخنرانی کرد. او در آنجا به فعالان گفت "کودکان متولد نشده هرگز مدافع قویتری در کاخ سفید نداشته‌اند" و "هر کودکی هدیه‌ای گرانبها و مقدس از جانب خداوند است."

ریجن-کوو۲ در سلول‌های انسانی تولید نمی‌شود، بلکه در سلولهای تخمدان همستر چینی (CHO) تولید می‌شود. با این حال، اثربخشی پادتن‌های موجود در آن پیشتر و در دهه ۱۹۷۰ میلادی در هلند بر روی سلول‌های مشتق‌ شده از بافت کلیه‌ یک جنین سقط شده انسان آزمایش شده بود.

رئیس‌جمهوری آمریکا که به گفته پزشک شخصی‌اش دیگر خطر انتقال ویروس کرونا به دیگران را ندارد، شنبه در اقدامی مورد انتقاد به بالکن کاخ سفید آمد تا برای حامیانش سخنرانی کند. در تصاویری که از تجمع شنبه منتشر شده است، پشت دست ترامپ دو چسب زخم به چشم می‌خورد.

ترامپ مدعی است که دیگر دارویی بابت ابتلا به کووید-۱۹ دریافت نمی‌کند، اما تصاویر اخیر این گمانه‌زنی را به وجود آورده که او احتمالا مایعات داخل وریدی یا دارو دریافت می‌کند. البته این احتمال هم وجود دارد که جای خراش یا زخم با چسب پوشانده شده باشد.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1442211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
    41 8
    این مقاله خبری تفاوت بین علم اونا و ما رو که از ادرار شتر و روغن بنفشه هست مشخص کرد
    • IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
      9 13
      یه زمانی هم از علی دایی خواستن پناهنده بشه به آمریکا که قبول نکرد و وطنشو نفروخت و وقتی برگشت با روحیه تموم 217 تا زد به مالدیو و گوام و ماداگاسکار و جزایر سلیمان
    • کلاغ پرپر IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
      0 0
      ترامپ خون میمکنه خوب میشه
  • مهدی IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
    15 24
    این دلقک به همراه دوستانش واکسن زده اند و علائم خفیفی از بیماری را بروز داده امد
    • ایرانی IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
      3 14
      از روز اول که ماسک نمیزد و مردم امریکا را ابله گیر اورده بود مشخص بود وگرنه پیر خرفت قماربازی مثل ترامپ خیلی از مرگ میترسه.
    • IR ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
      0 0
      اصلا به چین شک نکردید که ویروس از چین شروع شد و بعد کل دنیارو الوده کرد و بعد خودش سریع مهارش کرد و بعد الان ملت راحت میرن و میان تو کشور و بعد زد اقتصادهای دنیارو داغون کرد و اقتصاد خودشو بالا کشید!! اصلا به چین شک نمی کنید که این ویروس دست ساخته چین بوده باشه برای اینکه بخواد تسلط دنیارو از دست امریکا در بیاره!!! شما هم رائفی پور یه چیزی گفته الان دارید همون حرفارو تکرار می کنید! چون امریکاست این طوری دارید میگید ولی مثل روز روشنه که الان چین بسیار بسیار مشکوک هست کارهاش!!! این میزان حیله گری چین رو نشون میده که چطوری ایران رو بازی داد که سر این قضیه برید خر امریکا رو بگیرید و هیچ شکی به چین نکنید! در حالی که چین با اون جمعیتش خیالش راحته!! تا کی میخواید چشم هاتون رو به واقعیت ببندید! اون اوایل که خبر میدادید که ویروس امریکاست و مختص ایرانی ها طراحی شده که نژاد ایرانی رو از بین ببره چرا؟! چون خود امریکا نگرفته! الان که امریکا گرفته داستان تون اینه که چرا ترامپ نمگیره! ترامپ هم گرفت‌‌! بعد الان داستانتون اینه که اینا همه اش دروغه و بازی ترامپه برای انتخابات! واقعا یه کم فکر کنید
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
    31 19
    امیدوارم و انشالله درانتخابات هم برنده بشی ... مرد هست وقولش.
  • عبدالکریم IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
    21 48
    آخه ملعون ؟ خدا برای تو دارو می فرستد؟ برای یک جنایتکار؟ برای یک ام الفساد ؟
    • IR ۰۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
      0 1
      مقامات ما فقط خوب و پاکن با سرمایه های بعضا هزاران میلیاردی و اختلاسهای آنچنانی و فرار به کانادا و امریکا !!! فکر کنم فقط ۲۰:۳۰ دیدی تو عمرت!!
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
    19 37
    اینا خودشون ویروسو درست کردن میدونن چه کار کنن
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
    40 2
    نیازی به سقط جنین نیست! همانطور که خودتان هم در متن خبر نوشتید آنتی بادی را از رده سلولی مشتق‌شده از بافت جنین تولید می کنند. این رده سلولی قبلا تهیه شده و در دسترس است.
  • US ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
    41 2
    یه جوری نوشتی حالا ملت فکر میکنند اینها جنین میگیرند میچلونند ازش این دارو میچکه بعد دارو رو جمع می‌کنند میدن ترامپ تا خوب بشه. سلول بنیادی رو این سری نوشتی سلول مشتق شده از بافت جنین که بگید چه هیولایی هست این بشر!
  • غلی IR ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
    0 0
    لعنتی
  • IR ۰۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    0 0
    بعد مقامات ما هم هی نخبه نخبه میکنن!!! کجان نخبه های جوان که از این داروها تولید کنن؟!