رمز و راز موفقیت در کسب و کار اینترنتی

موفقیت در کسب و کار اینترنتی به سادگی امکان‌پذیر نیست و اصول و مراحل خاص خودش را دارد. در این مقاله روش‌ها و تکنیک‌هایی را برای رسیدن به موفقیت در این زمینه برای شما ارائه خواهیم داد.

تفاوتی ندارد که شما یک ایده‌ی جدید و یا استارتاپی در ذهن داشته باشید، صاحب کسب و کار کوچک یا خانگی باشید و یا حتی خدماتی مثل تعمیر کامپیوتر ارائه دهید. به هر حال با وارد کردن کسب و کار خود به دنیای وسیع اینترنت، می‌توانید آن‌ را توسعه دهید و کسب و کار آنلاین خودتان را داشته باشید. به قول بیل گیس: «اگر کسب و کار شما در اینترنت حضور نداشته باشد، به زودی از صحنه‌ی کسب و کار حذف خواهد شد». اما موفقیت در کسب و کار اینترنتی به سادگی امکان‌پذیر نیست و اصول و مراحل خاص خودش را دارد. با دانستن تکنیک‌ها و نکات لازم در این زمینه درصد خطای شما بسیار پایین‌تر خواهد بود و تصمیمات بهتری اتخاذ خواهید کرد. در ادامه‌ی این مطلب با گام‌های مهم برای راه‌اندازی یک کسب و کار اینترنتی سودآور آشنا خواهید شد.

اولین نکته‌ای که برای موفقیت در کسب و کار اینترنتی و یا هر کسب و کار دیگری باید به آن توجه داشته باشید این است که خودتان را بشناسید و اشتیاقات درونیتان را کشف کنید. هیچ‌گاه پول را هدف اصلی قرار ندهید. سعی کنید کاری را شروع کنید که واقعا به آن علاقه‌مند هستید. علاقه موتور محرک شما برای ادامه‌ی مسیر است. ریچارد برانسون، کارآفرین و سرمایه‌گذار معروف بریتانیایی در این‌باره می‌گوید: «من هرگز برای دستیابی به ثروت، کسب و کاری را راه‌اندازی نمی‌کنم؛ چرا که می‌دانم، اگر کاری که از آن لذت می‌برم را انجام دهم، ثروت خود به خود از راه خواهد رسید». بنابراین بهتر است ابتدا علایق و سلیقه‌های شخصیتان را بسنجید و پس از آن‌که خودتان را شناختید، ببینید که کار کردن در کدام زمینه برایتان بهتر است. راه‌اندازی یک پیج هنری و صنایع دستی یا یک فروشگاه اینترنتی با محصولات متنوع و یا خدمات تخصصی؟

ارائه و پیاده‌سازی ایده‌های متناسب با نیاز جامعه

بسیاری از افراد بر این باورند که ایده‌های تجاری تنها از ذهن افراد نابغه بیرون می‌آید و بس. اما این یک تصور اشتباه است و اتفاقاً بهترین ایده‌ها از نیازهای ساده‌ی ما می‌آیند. اطراف ما، مملو از ایده‌ها و الهامات بی‌شماری است که اجرای آن‌ها می‌تواند زندگی ما را متحول کند. اما متاسفانه، بیشتر ما آن‌ها را نمی‌بینیم و به آن‌ها بی ‌تفاوت هستیم. تمام افرادی که به موفقیت در کسب و کار اینترنتی دست یافته‌اند، همان‌هایی بودند که به مشکلات مردم توجه داشتند و هدفشان بهتر کردن زندگی افراد جامعه بوده است. بنابراین سعی کنید تا همواره ایده‌های ناب و تازه‌ای را در راستای برطرف کردن نیازهای جامعه ارائه دهید. مردم هم به‌خاطر منافعی که محصولات شما به آن‌ها ارائه می‌دهند، راغب به خرید از شما خواهند شد و شما هم سود می‌کنید.

البته بعضی از افراد فکر می‌کنند همین که ایده را پیدا کردند همه چیز تمام شده و خیلی زود می‌توانند آن را به مرحله‌ی اجرا برسانند. باید بگوییم که شتاب‌زده عمل کردن همیشه هم خوب نیست. بهتر است قبل از پیاده‌سازی ایده، کمی هم راجع به بازاری که انتخاب کرده‌اید تحقیق کنید. این کار به شما کمک می‌کند که مطمئن شوید بازار مورد نظرتان شانس موفقیت در بستر اینترنت را دارد یا نه. در نهایت بر اساس تحقیقات و بررسی‌هایی که انجام دادید، محصولات و خدمات خود را برای ارائه به مشتریان آماده نمایید. این نکته را هم فراموش نکنید که در شروع کار مهم‌ترین چیزی که باید به دست آورید، اعتماد مشتریان است.

انتخاب یک رسانه پربازده برای موفقیت در کسب و کار اینترنتی

هر چقد هم که محصولات و خدمات شما عالی باشند اما هیچ فروشگاهی برای عرضه نداشته باشید، در معرفی برند خود به مردم موفق عمل نخواهید کرد. یک اصل مهم در بازاریابی هست که می‌گوید: «هر کجا مشتری زیاد باشد، پول هم آنجاست». حال به نظر شما در کسب و کارهای اینترنتی بهترین جایی که می‌توان مشتریان زیادی جذب کرد کجاست؟ مطمئناً در حال حاضر، شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام، تلگرام و... که مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده‌اند و بیش‌تر در بین مردم جا افتاده‌اند، بهترین جا برای معرفی کسب و کار اینترنتی شما می‌باشند. قابلیت‌های خوبی که این شبکه‌های اجتماعی دارند به شما این امکان را خواهند داد که به ‌طور همزمان یک کسب و کار اینترنتی و یک پل ارتباطی عالی با مشتریانتان داشته باشید. بنابراین برای موفقیت در کسب و کار اینترنتی از تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی غافل نشوید.

هم‌اکنون در ایران و در سایر نقاط دنیا، کسب درآمد از اینستاگرام برای کسانی که حتی با وجود سرمایه‌ی کم می‌خواهند کاری را راه‌اندازی کنند، به راحتی امکان‌پذیر است. این رسانه‌ی قدرتمند و پرکاربرد به واسطه‌ی سرویس‌های فوق‌العاده‌ای که دارد یک انتخاب بسیار هوشمندانه برای تمام کسانی که به دنبال موفقیت در کسب و کار اینترنتی می‌باشند، به حساب می‌آید. البته فعالیت در اینستاگرام فقط در عکس گذاشتن و کپشن‌نویسی و هشتگ زدن خلاصه نمی‌شود. برای بازاریابی با استفاده از این رسانه باید اصول فعالیت در آن را کامل بدانید. برای این کار می‌توانید از موبودید کمک بگیرید.

موبودید نام اولین و بزرگترین سایت تبلیغات موبایلی و شبکه‌های اجتماعی در ایران است که به صاحبان کسب و کارها کمک می‌کند تا اقدام به تبلیغات حرفه‌ای در دنیای مجازی نمایند و به موفقیت در کسب و کار اینترنتی خود بیاندیشند. این سامانه به بیش‌تر دیده‌ شدن کسب‌وکار شما کمک خواهد کرد.

2121

کد خبر 1442225