گزارش مهم همتی از توافق با عراق برای آزاد کردن منابع ایران

رییس کل بانک مرکزی در پست اینستاگرامی با تشریح جزییات سفر به عراق، نوشت: در دیدار با نخست وزیر عراق، وی از حصول توافق ابراز خرسندی و استقبال کرده و دستورات لازم به بانک‌های مرکزی و تجارت عراق جهت تسریع در اجرای توافقات را صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،«عبدالناصر همتی» عصر دوشنبه با انتشار پیامی در صفحه اینستاگرام خود در خصوص جزییات سفر به عراق، نوشت: تمام داشته‌های علمی و تجربی خود را در دولت و شبکه بانکی کشور برای پیشبرد اقتصاد کشور به کار خواهم گرفت.

وی اعلام کرد: امروز دوشنبه (۲۱ مهرماه) در سفر یکروزه به همراه یک هیات بانکی وتجاری به عراق، با نخست وزیر، وزیر دارایی، رئیس کل بانک مرکزی و رئیس بانک تجارت عراق دیدار و مذاکرات فشرده‌ای انجام دادم. 

همتی افزود:در این مذاکرات به خصوص در جلسه مشترک سه جانبه با روسای بانک مرکزی و بانک تجارت عراق به توافقات خوبی برای آزاد کردن منابع مالی بانک مرکزی و استفاده از آن برای تأمین واردات کالاهای اساسی و ضروری کشورمان رسیدیم و درباره تبادلات تجاری گفت وگوی مفصلی صورت گرفت. 

همتی

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در نتیجه صادرات برق و گاز به عراق، منابع مالی چشمگیری در بانک های عراق دارد، گفت: در دیدار با نخست وزیر عراق، وی از حصول توافق ابراز خرسندی و استقبال کرده و دستورات لازم به بانک‌های مرکزی و تجارت عراق جهت تسریع در اجرای توافقات را صادر کرد.

وی اظهار داشت: «مصطفی الکاظمی» تاکید کرد که به طور هفتگی روند انجام این توافق را میان دو کشور پیگری خواهد کرد، امیدوارم با توافق‌های انجام شده گام‌های مثبتی در توسعه روابط اقتصادی و بانکی بین دو کشور برداشته شود.         

همتی گفت: جمهوری اسلامی ایران در چارچوب این توافق، بنا دارد براساس نیازهای خود از این منابع مالی برداشت کند.

223223

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1442786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =