نشست ساماندهی ورزش های هوایی قشم برگزار شد

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: هرگونه پرواز شخصی در سایت پروازی منطقه آزاد قشم غیر مجاز است مگر اینکه مجوز پرواز از هیات ورزش های هوایی این منطقه اخذ شده باشد.

به گزارش خبرآنلاین از قشم مرتضی شیخ زاده در نشست ساماندهی ورزش های هوایی در قشم افزود: این نوع ورزش ها با توجه به جذابیت خاص آنها مخصوصا برای نسل جوان و مناسب بودن سواحل قشم برای انجام آنها، طرفداران زیادی از سراسر کشور دارد و می تواند نقش موثری برای جذب گردشگر به قشم ایفا کند.
وی با اشاره به اینکه این پروازها هم بعد تفریحی و هم بعد آموزشی دارد بر ضرورت ساماندهی و قانونمند کردن آنها و اخذ مجوز پرواز از مراجع ذیربط قانونی از جمله سازمان هواپیمایی کشور و نهادهای نظامی، انتظامی و امنیتی تاکید کرد.
براساس این گزارش مشاور امنیتی و انتظامی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این نشست به اشتراک نظر همه دستگاه ها و نهادهای نظامی، انتظامی و امنیتی مستقر در قشم درخصوص ضرورت توسعه گردشگری قشم اشاره کرد و گفت: اما هرکدام از آنها با توجه به وظایف و ماموریت های تعریف شده خود، نقطه نظرها و نگرانی هایی دارند که باید به آنها توجه شود.
حسین رفیعی مسایل امنیتی، نظامی، انتظامی، حفاظتی، شرعی و فرهنگی را از جمله مضامین نظرات ونگرانی های این دستگاه ها و نهادها اعلام کرد و افزود: با ساماندهی ورزش های هوایی و ضرورت اخذ مجوز قانونی از مراجع صالحه برای هرگونه پرواز می توان تمهیداتی برای رفع این نگرانی ها اتخاذ کرد.
حامد الوندی رییس هیات ورزش های هوایی منطقه آزاد قشم هم در این نشست گزارشی از اقدامات خود برای ساماندهی و اخذ مجوزهای لازم از دستگاه ها و نهادهای مختلف برای انجام پروازهای خصوصی ارائه کرد و نسبت به وقوع برخی حوادث در این عرصه از سوی افراد فاقد مجوز هشدار داد.
گفتنی است در این نشست نمایندگان دستگاه ها و نهادهای نظامی، انتظامی و امنیتی مستقر در قشم نیز نقطه نظرهای خود را در خصوص نحوه مدیریت ورزش های هوایی در سواحل قشم مطرح کردند و در پایان تصمیمات مقتضی برای ساماندهی این ورزش ها با لحاظ کردن نظرات ارائه شده در این نشست اتخاذ شد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1442898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =