ماموریت جدید سپاه پاسداران به روایت سردار سلامی

خبرگزاری صداوسیما نوشت: فرمانده کل سپاه گفت: تلاش ما این است که همه استعدادهای بیمارستانی و همچنین ظرفیت‌ بسیج در خدمت بیماران کرونایی قرار بگیرد.

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به سوالی در تبیین آرایش سپاه در موج سوم شیوع بیماری کرونا اظهار داشت: شیوع این بیماری تشدید شده است و با افزایش سریع این پدیده در سطح جامعه مواجهیم و تعداد مبتلایان و متوفیان در حال افزایش است که برای جامعه ما قابل قبول نیست.

وی گفت: تجربه نشان داد که مقابله منطقی و گسترده با این پدیده جز با عزم تک تک آحاد مردم و همه نهادها و دستگاه‌های مسئول در سطح حاکمیت ممکن نیست بنابراین باید همه اراده‌ها و انگیزه‌ها به هم پیوند بخورد و در عمل همه متعهد شویم که ضوابط و دستورالعمل‌ها را به گونه‌ای اجرا کنیم تا زنجیره کرونا در جامعه قطع شود.

فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: ما اخیراً پیرو فرمان‌های مقام معظم رهبری و در موج سوم این بیماری با مأموریت جدید و با مشارکت حداکثری همه ظرفیت‌ها و امکانات نیروهای مسلح از جمله سپاه به میدان آمده ایم و در بخش پیشگیری و درمان بیماری کرونا وارد عمل شده ایم.

این مسئله دیروز در فرمایش رهبر معظم انقلاب در مراسم دانش آموختگی نیروهای مسلح منعکس شد و در فرمان جدیدشان به ستاد کل نیروهای مسلح هم دستوراتی صادر فرمودند و ما بر همین اساس خود را متعهد می‌دانیم همه امکانات و ظرفیت‌های درمانی، بیمارستان ثابت و سیار و امکانات تولید و توزیع ماسک را فعال کنیم.

سردار سلامی گفت: توزیع بسته‌های بهداشتی و مشارکت در موضوع غربالگری از دیگر برنامه‌های ماست و از بسیج جامعه پزشکی هم درخواست کرده ایم به کمک کادر درمانی بیایند که در این روزها به سبب فشار کاری، فداکارانه درخشیده اند، اما طبیعی است که خسته شوند و باید فشار را از روی دوش آن‌ها کم کرد.



وی افزود: تلاش ما این است که همه استعدادهای بیمارستانی ما و همچنین ظرفیت‌های بسیج در خدمت این موضوع قرار گیرند.

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: در کنار این فعالیت ها، کمک‌های مؤمنانه و توزیع بسته‌های معیشتی میان مردم از دیگر برنامه‌های ماست تا احیاناً کسی متأثر از بیماری کرونا و یا دیگر مشکلات دچار رنج معیشتی نشود.

سردار سلامی افزود: ما فرمان اخیر رهبر معظم انقلاب را تبدیل به مأموریت کردیم و با همه وجود فعالیت خواهیم کرد و از مردم خواهش می‌کنیم همه دستورالعمل‌ها و شیوه نامه‌های بهداشتی را که از طرف نهادهای مسئول و صدا و سیما منعکس می‌شود، رعایت کنند تا هم خودشان و هم خانواده و بقیه مردم سالم بمانند و شاهد عادی شدن شرایط باشیم.
پپ
فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: از آنجا که هیچ دارو و واکسنی برای این بیماری وجود ندارد همه انسان‌ها باید در درون خود اراده‌ای برای مهار شیوع این بیماری ایجاد کنند و قطعاً با اراده‌های محکم ما این بیماری از جامعه رخت برمی بندد و دوباره می‌توانیم در شرایطی زندگی کنیم که نیاز به زدن ماسک نباشد.

27219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1443104

برچسب‌ها