سردار اشتری: تمام امکانات ناجا جهت مقابله با کرونا در اختیار این ستاد قرار گرفته است

فرمانده ناجا گفت:تمام تجهیزات و امکانات ناجا اعم از نیرو، مراکز درمانی و خودروها جهت اجرایی شدن برنامه های پیشگیرانه با شیوع ویروس کرونا و اجرای هر چه بهتر شیوه نامه های بهداشتی از همان ابتدا در اختیار ستاد مقابله با کرونا بوده و است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از همدان ؛ سردار حسین اشتری در آیین تکریم و معارفه فرمانده انتظامی استان همدان که با حضور مسئولان استانی در سالن انقلاب پلیس همدان برگزار شد با تسلیت ایام رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا (ع) گفت: وظیفه نیروهای مسلح تامین امنیت مردم است. از سوی دیگر رشد، توسعه و پیشرفت کشور در همه حوزه ها نیز در سایه امنیت صورت می پذیرد.

فرمانده ناجا با اشاره به ایام اربعین گفت: در این ایام به خاطر شیوع ویروس کرونا بسیار نگران بودیم که اگر مانند سال های قبل جمعیت  زائران روانه مرزها شوند چه اقدامی می توان انجام داد که اتفاقی رخ ندهد اما به دنبال توصیه رهبر عزیز انقلاب مبنی بر برگزاری زیارت اربعین در خانه ها، مردم نیز اطاعت کردند و در خانه ها ماندند و همه شاهد بودیم که هیچ گونه مشکلی در این ایام نداشتیم.

اشتری با بیان اینکه اربعین حسینی امسال یکی از زیباترین جلوه های همکاری و  اطاعت از فرامین رهبر انقلاب اسلامی بود، خاطرنشان کرد: توجه مردم به فرامین مقام معظم اسلامی از درک بالای آنان، همدلی و همراهی با مقتدای خویش حکایت دارد.

وی با اشاره به اقدامات بسیار خوب پلیس در مقابله با ویروس کرونا گفت: پلیس از زمان انتشار ویروس کرونا در کشور با قدرت وارد عمل شد و اقدامات مناسب و مطلوبی را در این راستا انجام داد.

اشتری افزود: با شیوع ویروس کرونا در کشور اعلام کردند که برخی کالاها را در انبارها احتکار می کنند و مردم به این کالاها دسترسی ندارند. پلیس با شناسایی این انبارها توانست در مدت ۲۴ ساعت بخش عمده ای از این کالاها را کشف کند و در اختیار مردم قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: در همین رابطه، کلیه امکانات درمانی بیمارستان های ناجا در اختیار بیماران قرار گرفت و این مراکز درمانی اقدام به پذیرش بیماران کرونایی کردند.

فرمانده ناجا با بیان اینکه هجمه های زیادی در فضای مجازی کشور وجود داشت،گفت: در جریان شیوع کرونا، ۳۰۰۰ تارنمای متخلف و مشوش کننده فضای جامعه از سوی پلیس فتا ناجا شناسایی شد. این تارنماها با تشویش اذهان عمومی سبب ایجاد نگرانی در مردم شده بودند که متولیان این تارنماها به صورت تلفنی و حضوری توجیه شدند و  با برخی از آنان هم برخورد قانونی صورت گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مهم ترین نعمتی که برای مردم وجود دارد نعمت امنیت و سلامت است و نیروی انتظامی این افتخار را دارد که حافظ امنیت مردم است.

اشتری در ادامه با اشاره به برگزاری مراسم تحلیف دانشجویان دانشگاه های افسری نیروهای مسلح گفت: روز گذشته این مراسم با صلابت، اقتدار و با فرمایشات حکیمانه مقام معظم رهبری برگزار شد و وحدت و انسجام بسیار خوبی در این مراسم حاکم بود.

وی افزود: استان همدان با اقدامات خوبی که در راستای تامین امنیت مردم صورت گرفته یکی از استان های امن و خوب کشور است که این مهم به خاطر تلاش همکارانم در نیروی انتظامی وتعامل بسیار خوب با مردم و مسئولان استان به دست آمده است.

اشتری با بیان خاطره ای از شهید سرلشکر حسین همدانی گفت: این شهید بزرگوار بسیار با اخلاص و متواضع بود که همیشه عاشق خدمت به کشور و مردم بود و سرانجام در همین راه به شهادت رسید.

فرمانده ناجا با قدردانی از زحمات سردار "کامرانی صالح" در مدیریت انتظامی استان همدان گفت: سردار امیری هم از فرماندهان با تدبیر، شایسته و با سابقه درخشان پلیس هستند که برای وی در مسئولیت جدید آرزوی موفقیت می کنم.

فرمانده ناجا گفت: تمام تجهیزات و امکانات ناجا اعم از نیرو، مراکز درمانی و خودروها جهت اجرایی شدن برنامه های پیشگیرانه با شیوع ویروس کرونا و اجرای هر چه بهتر شیوه نامه های بهداشتی از همان ابتدا در اختیار ستاد مقابله با کرونا بوده است.

حسین اشتری با اشاره به اقدامات ناجا در حوزه مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: نیروی انتظامی هم در کنار سایر نیرو های مسلح از روز های نخستین اشاعه ویروس منحوس کرونا در راستای تدابیر و فرمان مقام معظم رهبری در خدمت مردم عزیز بوده و با ستاد مقابله با کرونا بیشترین تعامل و همکاری را داشته است.

وی افزود: در بخش نخست اقداماتمان باید گفت، نیروی انتظامی در سراسر کشور با شناسایی و کشف انبارهای احتکار دارو، ماسک و مواد ضد عفونی ، اقدام به مقابله قانونی با سوء استفاده کنندگان در این عرصه کرد که شاهد نتایج مطلوبی در این راستا بوده ایم.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1443165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =