خبرگزاری فارس: جنبش انقلاب 14فوریه با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد، از آنجا که در جدیت مذاکرات شک و تردیدهایی وجود دارد، بنابراین جنبش انجام آن را پایمال نمودن خون شهدای انقلاب می‌داند.

به گزارش فارس، جنبش انقلاب 14 فوریه بحرین در پی دیدار بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد با خالد بن احمد آل خلیفه و درخواست از وی جهت توقف سرکوب انقلاب مردم بحرین و درخواست علی اکبر صالحی از مون جهت دخالت فوری برای توقف کشتار معترضین بحرینی توسط رژیم آل خلیفه و پاسخ به خواسته‌های آنان و درخواست از اتحادیه اروپا جهت محاکمه عاملان در این جنایات از جمله شخص پادشاه بحرین بیانیه ذیل را منتشر نمود:

بدین وسیله مراتب تسیلت خود را بمناسبت شهادت "جواهر عبد الامیر کویتان " دانشجوی بحرینی که در اثر ضرب و شتم شدید نیروهای امنیتی دانشگاه بحرین از ناحیه سر آسیب دید و پس از یک دوره بیهوشی جان به جان آفرین تسلیم گفت، را به ملت صبور و قهرمان و مبارزه بحرین و خانواده داغدارش عرض می‌کنیم.

و اما درباره گفتگو و مذاکره با رژیم آل خلیفه:

پس از ماه‌ها سکوت سرانجام جامعه بین المللی لب به سخن گشود
پس از دو ماه سکوت بین المللی در برابر سرکوب ددمنشانه و وحشیانه مردم بحرین به اتهام مطالبه حقوق بر حقشان و پس از مقاومت و ایستادگی در برابر نیروهای نظامی و ارتش‌های اشغالگر و پس از حمایت‌های مردمی بین المللی و عربی و اسلامی از مردم بحرین که خود را به صورت برگزاری تظاهرات و راهپیمایی‌های اعتراض آمیز در برابر سفارتخانه‌های عربستان و بحرین و آمریکا و کاخ سفید و دولت انگلیس نمایان ساخت و پس از درخواست‌های مستمر و پی‌درپی از سازمان‌های بین المللی و آزادگان و شرافتمندان جهان برای نجات مردم بحرین از ظلم و ستم و کشتاری که در آن واقعند، سرانجام با‌کی‌مون دبیرکل سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا از رژیم آل خلیفه خواستار توقف حملات و قتل عام و کشتار مردم بی‌دفاع بحرین و خروج فوری نیروهای نظامی اشغالگر سعودی و انجام مذاکرات جامع و فراگیر با تمام طرف‌های سیاسی فعال در عرصه بحرین شد.

رژیم خلیفه هیچ‌گاه در مذاکرات جدی نبوده و راه سرکوب را پیش گرفته است

درحالی که همه جهانیان می‌دانند که رژیم آل خلیفه هیچ‌گاه خواستار مذاکره و گفتگو نبوده، بلکه در این‌باره گزینه سرکوب مردم و خواسته‌های برحق ایشان از راه‌های نظامی را برگزیده است که تاکنون با وجود تمام راه‌های پیش گرفته شده، نتوانسته ولو برای اندکی هم به خواسته‌های خود دست یابد، اگرچه در این راه حتی متوسل به کمک‌های نظامی خارجی نیز شده است.

تنها منطق حاکم بر رژیم سرکوب و کشتار است

جنبش انقلاب 14 فوریه بار دیگر تاکید می‌کند، ‌رژیم آل خلیفه هیچ‌گاه خواستار مذاکره و گفتگو نبوده و این نیت و قصد خود را طی ماه‌های گذشته که مدعی انجام مذاکره با معارضان بحرینی بوده به اثبات رسانده و بسان سه دهه‌ای که از حاکمیت این رژیم بر کشور می گذرد، ثابت کرده تنها از منطق سرکوب و قتل و کشتار مردم تبعیت می‌کند.

اقدام سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا اثبات کننده بی‌گناهی ملت بحرین است

جنبش انقلاب 14 فوریه اعلام می‌کند، اقدام سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در درخواست از رژیم آل خلیفه جهت پایان دادن به سرکوب و قتل و کشتار ملت بحرین اثبات کننده بی‌گناهی و مظلومیت این ملت بی‌دفاع است که هم‌اکنون بیش از چندماه است در برابر تمام انواع سیاست‌های سرکوب اتخاذ شده مقاومت نموده و هم‌چنان بر تحقق خواسته‌های خود پافشاری و اصرار می‌ورزد.

تاکید سازمان ملل و اتحادیه اروپا بر احترام به خواسته‌های ملت بحرین

دبیرکل سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا از سایت‌های خود با انتشار بیانیه‌هایی خواستار اتخاذ نهایت جوانب احتیاط توسط رژیم آل خلیفه در برخورد با تظاهرکنندگان معترض بحرینی و اعطای آزادی‌های بیستر و احترام به حقوق بشر در تعامل و برخورد با آنها شده است.

استقبال از انجام مذاکره بر اساس شرایط ذیل:

جنبش انقلاب 14 فوریه بحرین از این درخواست‌ها و پیام‌ها و از جمله درخواست انجام مذاکره و گفتگوی جامع و فراگیر با معارضان و احترام به خواست ملت در انتخاب رژیم سیاسی خود استقبال نموده و از طریق این بیانیه مواضع خود را در برابر حوادث جاری در بحرین و وضعیت حاکم بر این کشور اعلام می‌کنیم:

یک: باوجدی که درخواست دبیرکل سازمان ملل متحد مبنی بر انجام مذاکرات بسیار دیر ارائه شد، با این حال از آن استقبال می کنیم.

دو: هر مذاکره و گفتگویی با رژیم حاکم پس از آزادی تمام زنداینان سیاسی و مدافعان حقوق بشر و تعهد به توقف شکنجه و آزار و اذیت و تحت پیگرد قراردادن رهبران معارض و فرزندان برومند ملت بحرین و توقف خون و خونریزی صورت می‌گیرد.

سه: عقب نشینی کامل و فوری نیروهای نظامی اشغالگر سعودی و نیروهای سپر جزیره از بحرین و توقف روند تعدی به مساجد و اماکن مقدسه و تخریب آنها.

چهار: پایان دادن فوری به قانون حالت فوق العاده و دادن اجازه به ملت جهت برگزاری راهیپمایی‌های مسالمت ‌آمیز.

پنچ: محاکمه فوری عاملان جنایات اخیر که در راس آنها شخص پادشاه بحرین "حمد بن عیسی آل خلیفه " و پس از آن خلیفه بن سلمان نخست وزیر و وزیر داخلی و وزیر دفاع قرار دارد.

شش: جنبش انقلاب 14 فوریه معتقد است، هیچ رابطه‌ای میان دولت و ملت باقی نمانده و تمام راه‌های ارتباطی مسالمت آمیز از این حیث به بن بست رسیده است.

هفت: همدستی و توطئه‌چینی رژیم آل خلیفه با نیروهای نظامی بیگانه ملت بحرین را به این باور رسانده است که چنین رژیمی بی‌شک در کشور جایی ندارد.

هشت: پذیرش مذاکره با رژیم حاکم به معنای پذیرفتن مشروعیت و برحق بودن آن است و این هیچگاه خواسته مردم بحرین نیست.

نه: رژیم آل خلیفه با وجود تمام این درخواست‌های بین المللی هم‌چنان به سرکوب و قتل و کشتار و شکنجه مردم بحرین ادامه می‌دهد که در ذیل به برخی از این موارد اشاره شده است:

1- هدف قرار دادن علما و رهبران معارض، بگونه‌ای که این رژیم هم‌چنان علامه شیخ محمد علی محفوظ دبیرکل جمعیت عمل اسلامی (امل) را تحت پیگرد قرار می‌دهد و از آنجا که موفق به بازداشت وی نشده اقدام با دستگیری فرزندش حسن المحفوظ و همسر خواهرانش یاسین البصری و حسن محمد عیسى نمود.

2- حمله و غارت منزل شیخ عادل الجمری عضو شورای امنای جمعیت عمل اسلامی توسط نیروهای مزدور سعودی.

3- حمله به منزل شیخ عباس الصیرفی.

4- حمله به منزل استاد ابراهیم المدهون عضو شورای جمعیت الوفاق و هنگامی که بر وی دست نیافتند،‌ ده تن از اعضای خانواده وی را بازداشت نمودند.

5- ممانعت از برگزاری مراسم تشیع و خاکسپاری و سوگواری برای شهدای اخیر بحرین.

6- ربودن بیماران و مجروحان از بیمارستان‌ها که در 8 مورد این افراد ربوده شده به شهادت رسیدند.

7- خانواده‌خای شهدا و پدران و مادران و فرزندان شهدا مذاکره با رژیم حاکم را پایمال نمودن خون شهدای خود تلقی نموده و به گفتگو مذاکره ا این خونخواران رضایت نمی‌دهند.

این درحالی است که ما نیز به جدی بودن رژیم با توجه به سوابق گذشته در مذاکره و گفتگو تردید داریم و به همین منظور از سازمان‌های بین المللی و در راس آنها سازمان ملل متحد می‌خواهیم به فشارهای خود جهت واداشتن رژیم آل خلیفه به تن دادن به خواسته‌های ملت خویش ادامه دهد. 16348

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 144329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =