تجسم ویژگی‌های قدرت اقتصادی چین در شهر شن‌جن

شهر شن جن یکی از اولین مناطق ویژه اقتصادی چین است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این شهر در مدت کوتاه چهل سال جهش تاریخی بزرگی داشته و از یک شهرک ساحلی کوچک به یک شهر مدرن و تاثیرگذار بزرگ جهانی تبدیل شده است.

شی جین پینگ رییس جمهوری چین روز چهارشنبه ۱۴ اکتبر (۲۳ مهر) در آیین گشایش گرامیداشت چهلمین سالگرد تاسیس منطقه ویژه اقتصادی شن جن گفت: شن جن پویایی و قدرت فوق العاده در اجرای سیاست اصلاحات و درهای باز چین را به جهان نشان داده و دورنمای روش سوسیالیسم با ویژگی های چین را از خود به نمایش گذاشته است.

آمار نشان می دهد که طی چهل سال توسعه، ارزش کل تولیدات شن جن سالانه ۲۰.۷ درصد افزایش یافته و سال ۲۰۱۹ به ۲.۷ تریلیون یوان رسیده است، نیز تراکم اقتصادی شن جن در مقام پنجم آسیا قرار دارد.

سطح زندگی مردم به طور قابل ملاحظه ای ارتقا یافته و سال ۲۰۱۹ درآمد سرانه مصرف آن به ۶۲ هزار و ۵۰۰ یوان رسیده و به این ترتیب قبل از شهرهای دیگر چین هدف ساخت همه جانبه جامعه نسبتا مرفه را تحقق بخشیده است.

شن جن به عنوان یکی از اولین مناطق ویژه اقتصادی چین، پیش از سایر شهرها، اصلاحات نظام اقتصادی را به اجرا رساند و بیش از هزار تدبیر اصلاحات را به کار گرفت. پس از چهل سال توسعه، شن جن جهش تاریخی از تجارت اصلی واردات و صادرات به گشایش همه جانبه و با سطح بالا را تحقق بخشیده است.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1443431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =