معاون استاندار تهران پیش بینی می کند با توجه به وارونگی هوای زمستان و پاییز و ریزگردها در بهار، هوای تهران همچنان آلوده بماند.

محمدرضا محمودی درباره پایداری آلودگی هوا به خبرآنلاین گفت: زمستان وارونگی هوا را داشتیم و تابستان هم ریز گردها را ، بنابراین هوای تهران همچنان آلوده می ماند. به نظر می‌رسد در 6 ماهه اول سال این پدیده جدید در تهران ادامه داشته باشد و در شش ماهه دوم نیز موضوع آلودگی هوای ناشی از انواع سوخت را داشته باشیم!

به گفته او در جلسه کمیته اضطراری آلودگی هوا که امروز برگزار می شود، قطعا تصمیماتی درباره آلودگی هوا گرفته خواهد شد: اما چون تا به حال تجربه آن را نداشتیم هنوز نمی دانم این جلسه چه نتیجه ای دارد.

محمودی با بیان این‌که پدیده گرد و غبار و ریزگردها باز هم به آسمان تهران برمی‌گردد، از نتایج مطالعات و تبادل اطلاعات ایران با سوریه، ترکیه و عراق درباره ریزگردها اظهار بی‌اطلاعی کرد: باید یک چاره بین اللملی برای این مشکل داشت چون کشورهای همسایه مقصر هستند. قبلا تبادل اطلاعاتی با کشورهای سوریه و ترکیه انجام شد، اما ما از نتایج آن خبر نداریم. به همین دلیل قرار است جلسه مشترکی با حضور نماینده سازمان محیط زیست در همین رابطه در استانداری تهران داشته باشیم.

معاون عمرانی استانداری همچنین گفت: آنچه از گزارش‌های سازمان هواشناسی مشهود است، پدیده گرد و غبار تقریبا بیشتر استان‌های کشور را درگیر کرده است و این پدیده نه تنها همچنان که پیش می‌رود دامنه وسیعی پیدا می‌کند بلکه به این زودی‌ها نیز خیال ترک کشور را ندارد. در روزهای پایانی هفته بتدریج پدیده گرد و غبار اکثر مناطق کشور را در برگرفته و در استان‌های خوزستان و ایلام این پدیده تا اواخر این هفته باقی است و بتدریج استان‌های جنوبی کشور را هم درگیر می‌کند.

تعطیل شدن ادارت دولتی، از اولین عوارض آلودگی هوای تهران در آذر و دی 89 بود. محمودی باما می گوید امسال خبری از تعطیلی نیست: سال جهاد اقتصادی هیچ تعطیلی به دلیل آلودگی نداریم.

44134

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 144352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =