مزایای دیوار برای خرید و فروش ملک و مسکن

دیوار به مهم‌ترین مرجع خریدوفروش ملک و مسکن تبدیل شده است. هر کس به دنبال خرید یا اجاره مسکن باشد اولین کاری که می‌کند این است که اپلیکیشن دیوار را باز می‌کند و نگاهی به آگهی‌های متنوع آن در شهرها و محله‌های مختلف می‌اندازد. از سوی دیگر مشاورین املاک هم تمام موارد اجاره و فروش را در دیوار آگهی می‌کنند و رقابت بین آنها در جذب مشتری را می‌توان در شیوه ثبت آگهی‌های آنها نیز مشاهده کرد.

بر اساس گزارش سال ۹۸ دیوار، دسته آگهی‌های املاک با بیش از ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار آگهی، محبوب‌ترین دسته آگهی‌ها در دیوار بوده است. اما چه چیزی باعث شده تا دیوار این‌چنین در حوزه ملک و مسکن محبوب شود و همه از فروشنده و خریدار تا مشاور املاک از آن به صورت گسترده استفاده کنند؟ بدون شک اصلی‌ترین پاسخ به این سوال این است که دیوار اولین پلتفرمی بود که چنین امکانی را با جامعه کاربری گسترده بر بستر اینترنت در اختیار کاربران قرار می‌داد. تا پیش از آن برای خرید یا فروش مسکن تنها راه مراجعه به چند بنگاه املاک یا نهایتا صفحه نیازمندی‌های رسانه‌های مکتوب بود که باعث می‌شد تنوع انتخاب‌ها پایین باشد و جستجوی خانه برای خریداران یا افرادی که به دنبال اجاره بودند بسیار فرایندی دشوار و زمان‌بر بود. این در حالی است که با دیوار می‌توانستند به راحتی از طریق اپلیکیشن یا وب‌سایت مواردی که با بودجه و علایق‌شان منطبق بود را پیدا کنند و با آگهی‌دهنده مستقیما تماس بگیرند. امکان جستجو در شهرها و محله‌های مختلف، فیلتر بر اساس بازه قیمت، متراژ، امکانات و… از جمله ویژگی‌هایی است که جستجوی خانه را برای کاربران بسیار ساده‌تر کرده است.

در طول این سال‌ها امکانات و قابلیت‌های زیادی به دیوار و خصوصا دسته املاک آن اضافه شده تا تجربه کاربری آن ساده‌تر و موثرتر باشد. از جمله این موارد می‌توان به کاربرپسندتر شدن روند ثبت آگهی، فیلترهای قدرتمند، راه‌اندازی پنل املاک برای آژانس‌های مشاور املاک و… اشاره کرد. اما از ابتدای امسال هم تغییرات و بهینه‌سازی‌هایی در وب‌سایت و اپلیکیشن دیوار اعمال شده است. یکی از این بهبودها تایید اطلاعات آگهی‌های باکیفیت است که در ابتدا با عکاسی حضوری انجام می‌شد و هم‌اکنون به دلیل شیوع کرونا برای تایید آگهی‌ها ویدیوی باکیفیت نیز تهیه می‌شود. حالا کاربر می تواند بدون نیاز به حضور عکاسان دیوار برای تایید آگهی ویدیوهایی با استاندارد مشخص ارسال کند تا آگهی‌اش به آگهی مورد تایید دیوار تبدیل شود.

از سوی دیگر فیلترهای دسته املاک بهبود یافته‌اند. رابط کاربری فیلترها بهینه سازی شده، فیلترهای محله دقت بالاتری پیدا کرده‌اند و فیلترهای جدید کاربردی به دسته املاک اضافه شده‌اند. همچنین بخش آگهی‌های مشابه به لیست آگهی‌ها اضافه شده تا کاربری که به دنبال مسکنی با شرایط مشخص می‌گردد بتواند آگهی‌های مشابه با شرایط آن مسکن را نیز در همان صفحه مشاهده کرده و مقایسه کند. این بخش به فرایند جستجو کمک می‌کند و باعث می‌شود کاربر راحت‌تر به آنچه به دنبالش است دست پیدا کند.

اعمال این تغییرات و چندین و چند بهینه‌سازی بزرگ و کوچک دیگر که از ابتدای سال تا کنون مشهود بوده نشان از آن دارد که این وب‌سایت و اپلیکیشن به دنبال بهبود تجربه کاربری و ساده‌تر کردن فرایند خریدوفروش و اجاره مسکن بر بستر پلتفرم‌های اینترنتی است.

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1443819