پس لرزه تحریم های جدید آمریکا علیه ایران /برخی جوامع درگیر افسارگسیختگی جنسی هستند /پروتکل‌های ضدکرونایی را فراموش نکنیم

خطیبان نماز جمعه این هفته کشور بر موضوع مقابله با آمریکا و همچنین پیگیری مشکلات اقتصادی و معیشتی موجود در جامعه تأکید کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مراسم نماز جمعه این هفته کشور تنها در برخی از شهرستان‌ها و آن هم تحت تدابیر ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار شد و ائمه جمعه کشور در خطبه‌های این آئین عبادی سیاسی به مسائلی همچون؛ «مشکلات معیشتی»، «سیره پیامبر اسلام و ائمه علیهم السلام»، «خباثت‌های آمریکا»، «بیماری کرونا» و «وقف» اشاره کردند.


به آمریکا دلخوش نباشیم

بنا به گزارش مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های نمازجمعه ساری با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری و اینکه ترسیدن و خالی کردن میدان عقلانیت نیست و یک مسئول نباید میدان را خالی کنند و ترسوها نباید اسم عقلانیت را بیاورند، گفت: مقام معظم رهبری از ضعیف بودن توان مدیریتی در بخش اقتصادی انتقاد کرد.

آیت الله لائینی با تاکید براینکه مدیران ما باید جهادی و انقلابی باشند، عنوان کرد: مدیریت اقتصادی در کشور ضعیف است و باید در سال جهش تولید از فرصت باقیمانده بیشتر بهره گرفت.

آیت الله لائینی با تاکید براینکه راه حل همه مشکلات در داخل است، یادآور شد: باید به اقتصاد مقاومتی و توجه به داخل بچسبیم و به آمریکا دلخوش نباشیم.

غربگرایان خواستار پیوستن به FATF هستند

آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی امام خمینی(ره) رشت با اشاره به رعایت عفت در مسائل جنسی اظهار داشت: خداوند در انسان قوای گوناگونی را به امانت سپرد که یکی از آن‌ها قوه شهوت است تا نسل انسان افزایش یابد.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان ابراز داشت: خداوند می‌دانست که ممکن است انسان به‌صورت لجام‌گسیخته از قوه شهوت خود استفاده کند و جامعه را به نا آرامی بکشاند لذا خداوند برای این نعمت قوانینی وضع کرد تا انسان به‌صورت افسارگسیخته زندگی نکند.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه خداوند از آغاز زندگی مشترک تا پایان زندگی زوجین قوانینی تعریف کرد تصریح کرد: آرامش دادن به انسان و کنترل بشریت در استفاده از قوای خدادادی از جمله کنترل قوه شهوت از مهم‌ وظایف انبیاء الهی بود.

امام جمعه رشت افزود: متاسفانه امروزه بخش‌هایی از جوامع بشری به‌دلیل اینکه مورد تربیت و راهنمایی انبیاء قرار نگرفتند ناگزیر در استفاده از برخی نعمات و قوه شهوت افسار گسیخته عمل می‌کنند و زندگی اومانیسمی، لیبرالی و اسلام منهای سیاست به‌معنای افسارگسیختگی در مسائل جنسی است.

وی با اشاره به اینکه مردم ایران به دلیل مقاومت در برابر مستکبران و زورگویان زبانزد جهانیان شده‌اند، تصریح کرد: آمریکایی‌ها تصمیم گرفتند برای برون رفت از مشکلات خود تحریم‌های بانکی علیه ایران اعمال کنند و بستن شبکه‌های بانکی بین دول مختلف و ایران برای به زانو درآوردن کشور ما را در دستور کار دارند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه در سایه تدابیر رهبر انقلاب و مقاومت ملت ایران ترفندهای دشمنان نابود خواهد شد، اظهار کرد: برخی غرب گرایان و لیبرال منشان در اظهارات خود مدعی شدند ایران باید برای برون رفت از شرایط فعلی به قانون FATF بپیوندد که از طرف آمریکا و فرانسه با ادعای مبارزه با پولشویی مطرح شده است.

آیت‌الله فلاحتی با تاکید بر اینکه در قانون FATF کشورها به گروه‌های مختلف تقسیم شده‌اند و ۹ کشور در لیست سیاه و دو کشور کره شمالی و ایران نیز فرا سیاه عنوان شده‌اند، افزود: در مجلس گذشته عده‌ای به مجمع تشخیص مصلحت برای اجرای این قانون فشار می‌آوردند اما رهبر انقلاب بارها بیان کردند در قوانین غربی طرح‌هایی وجود دارد که تنها به نفع غربی‌ها است.

وی خطاب به مسئولان با بیان اینکه مراقب لبخند دشمنان باشید زیرا آنها با ما همدردی نکرده و از تروریسم حمایت می‌کنند، گفت: این کشورها در تمام دنیا آرامش و خواب راحت را از ملت‌های مستضعف گرفتند و ۴۲ سال علیه انقلاب مردمی ایران توطئه می‌کنند.


 

امنیت، مساله مهم هر جامعه است

آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی روز جمعه در مصلای بیت‌المقدس شهر اراک توجه به مساله بیماری کرونا را بسیار مهم برشمرد و اظهار کرد: با توجه به موج سوم شیوع کرونا مجموعه وزارت بهداشت، دولت، مجلس، قوه قضائیه و… بسیار نگران هستند حال با توجه به این شرایط از مردم و مسئولین انتظار می‌رود با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی تلاش کنند که وضعیت استان از حالت قرمز خارج و به وضعیت سفید نزدیک شود و برای سایر استان‌ها الگو باشد.

به گفته وی در روزهای نخست شیوع کرونا استان مرکزی دومین استان درگیر با این بیماری بود اما با همت و مراقبت مردم کنترل شد و بار دیگر به همکاری و کمک بیش از پیش مردم نیاز است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ضمن تشکر از تلاش کادر بهداشت و درمان و گرامیداشت شهدای سلامت تصریح کرد: بیمارستان‌های کشور و استان از بیماران مبتلا به کرونا اشغال شده است و جای خالی ندارند و امکانات نیز کافی نیست و لازم است، همگان با مراقبت و رعایت فاصله گذاری برای رفع این خطر تلاش کنند.

توجه به بیماری کرونا مساله امروز دنیا، منطقه و کشور است

دری نجف آبادی تاکید کرد: امروز حساس‌ترین مساله در دنیا، منطقه و کشور مساله کرونا است و مراقبت و مواظبت در برابر این ویروس از همه کارها ضروری‌تر و واجب تر است و امیدواریم مراحل کشف واکسن این بیماری طی شود و جمهوری اسلامی از جمله اولین کشورهایی باشد که واکسن مناسب و به اندازه کافی را تهیه می‌کند و در اختیار کشورهای دیگر قرار می‌دهد این افتخاری برای جامعه علمی کشور خواهد بود.

به سر و صدای اراذل جهانی باید بی اعتنا باشیم

بر اساس گزارش فارس، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه  در خطبه‌های نماز سیاسی-عبادی این هفته، اظهار داشت: خداوند در قرآن پیامبر را تعبیر به نور می‌کند و می‌فرماید: اگر می‌خواهید هدایت شوید از نور تبعیت کنید.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، اظهار داشت: مسئله‌ای که مقام معظم رهبری به آن تاکید داشتند توجه به معیشت و ایجاد ثبات اقتصادی در جامعه است و باید برای کسب آن تلاش کرد، چرا که این مساله زمینه ساز ایجاد اقتدار در جامعه است.

آیت الله علما ادامه داد: مقام معظم رهبری همواره تاکید داشته‌اند که وضعیت اقتصادی حاضر قابل حل است و راه حل آن توجه به داخل و تلاش شبانه روزی و جامع و بدون خستگی است و بدین شکل می توان مشکلات را برطرف کرد.

وی ادامه داد: همان گونه که مقام معظم رهبری تاکید داشته‌اند و تاریخ نیز ثابت کرده است برای پیشرفت و حل مشکلات باید به داخل توجه داشت و به سر و صداهای برخی اراذل در سطح جهان توجه نکرد.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اتفاقات رخ داده در هفته جاری و سالگرد ایام‌ها نیز گفت: در این هفته شاهد بازگشت شهدای تفحص شده در خان طومان و همرزمان حاج قاسم سلیمانی بودیم و باید توجه داشته باشیم این عزیزان برای دفاع از حرم تلاش کردند و به شهادت رسیدند.

مسئولان موضوع گرانی  را برطرف کنند

بنا به گزارش ایرنا آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گرگان اظهار داشت: مجموعه مسوولان نظام و مدیران در بخش های مختلف برای رفع مشکلات جامعه به خصوص در حوزه معیشت و مهار گرانی‌ بیشتر تلاش کنند. مشکلات معیشتی و گرانی‌ زیاد شده و بایستی نظارت بر آن هرچه بیشتر تقویت شود.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: البته مسوولان در حد توان‌ برای حل مشکلات زحمت می‌کشند اما باید علت اصلی پیدا و ریشه‌ای رفع شود.

نورمفیدی، یکی دیگر از مشکلات امروز کشور را وجود ویروس خطرناک کرونا دانست و گفت: این بیماری منحوس اکنون روزانه جان بیش از ۲۰۰ نفر را می‌گیرد و افزون بر چهار هزار نفر را مبتلا می‌کند.

امام جمعه گرگان یادآور شد: کمک به ستمگران باعث خواهد شد، کمک کننده جزو ستمگران قرار گیرد و اگر در مقابل ستمگران کاری انجام دهد، خدا گره کارهایش را گشایش خواهد داد و در واقع اگر ضربه‌ای به ظالم زده شود، ضربه زننده عادل است.

باید امید را در جامعه نهادینه کنیم

حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلای امام خمینی(ره) شهرکرد اظهار داشت: دشمنان به دنبال ناامید کردن مردم از نظام اسلامی ایران ،آینده و مسوولان هستند. دشمن در جبهه ناامید کردن مردم در تلاش و برنامه‌ریزی است که برای مقابله با دسیسه و برنامه دشمن، ماندگاری در راه ولایت فقیه، همراهی و همدلی همیشگی مردم و مسوولان را می‌طلبد.

وی اظهار داشت: امروز مردم با انجام کارهای تولیدی و دانش بنیان به اقتصاد کشور کمک می‌کنند به گونه‌ای که براساس اعترافات صندوق بین‌المللی پول، اقتصاد کشور رو به رشد است و آینده وضع بهتری خواهیم داشت.

نکونام افزود: اگر در جامعه به فرامین مقام معظم رهبری بهتر گوش داده شده بود، بی‌تدبیری نبود و گرانی‌ها مهار می‌شد و ارزهای بی‌حساب و کتاب در دست افراد ریخته نمی‌شد ، وضع اقتصادی کشور بهتر بود.

وی با تاکید بر اینکه در جامعه باید مواظب بود و ناامید نشد، گفت: با تشکیل دولت جوان در آینده باید در برابر دشمن ایستادگی شود تا دشمن نتوان نا امیدی را به جامعه القا کند.

نکونام، به مطالبه‌گری از دولتمردان از سوی مردم تاکید کرد و گفت: نهادینه کردن امید در جامعه یک ضرورت است.

امام جمعه شهرکرد در ادامه با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تعطیل شدن بسیاری از آیین‌ها و مراسم‌ها و برنامه‌های مختلف در سطح کشور اظهار داشت: باید بر اساس دستورالعمل‌های بهداشتی عمل کرد تا به فضل خدا این بلا نیز رفع شود.

وی در پایان با اشاره به روزهای پایانی ماه صفر و هفته وقف گفت: وقف یک حسنه ماندگار است که باید به عنوان یک امر مهم مورد توجه قرار گیرد و افراد بتوانند با انجام یک وقف از خوشان نام نیک به یادگار بگذارند.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1444109

برچسب‌ها