امام جمعه همدان: عبودیت تنها نماز و روزه نیست

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: پیامبر مکرم اسلام، معلم همه انبیا و ملائکه است.

به گزارش خبرآنلاین از همدان ؛ آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی موثقی در جمع کارکنان دادگستری همدان با تسلیت به مناسبت های ایام آخر ماه صفر، با اشاره به اینکه در آیاتی پیامبر گرامی اسلام با انبیا دیگر مورد مقایسه قرار گرفته است، افزود: عبودیت تنها نماز و روزه نیست.

وی با اعلام اینکه اجتناب از طاغوت مصداق عبودیت الهی است، خاطرنشان کرد: اعتقاد ما بر این است که روح پیامبر اسلام بر همه هستی حاکم است و کسی به مقام توحید نرسیده است مگر به برکت وجود پیامبر گرامی اسلام.

امام جمعه همدان اظهار داشت: زمانی که حضرت موسی به پیامبری رسید دعای رب اشرح لی صدری را برای کمک از درگاه الهی خود خواند، در حالی که در قرآن و در آیات سوره انشراح خداوند به عظمت وجودی پیامبر و شرح صدر وی اشاره کرده است.

وی با اشاره به فلسفه بعثت پیامبران، گفت: در کنار بعد ملکوتی پیامبر که در دسترس ما نیست، خداوند از ایشان به عنوان یک اسوه حسنه والگوی کامل یاد می کند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه پیامبر مکرم اسلام اسوه ای از جنس بشر است، افزود: آنچه که از آن به عنوان حلقه واصل یاد می شود، عبودیت انسان است.

وی با اشاره به اینکه عبودیت تنها نماز و روزه نیست و اجتناب از طاغوت نیز مصداق عبودیت است، گفت: طاغوت تنها استکبار و آمریکا نیست، چرا که طاغوت مراتبی دارد و شاید مجرم و خلاف کاری که در دادگاه حاضر می‌شود نیز طاغوت باشد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1444114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =