۱ نفر
۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۲
الهام علی‌اف از ایران قدردانی کرد

ایرنا نوشت: رییس جمهوری آذربایجان روز جمعه درر مصاحبه با شبکه تلویزیونی " A Haber " ترکیه گفت: ایران و گرجستان مسیرهای هوایی و زمینی خود را برای حمل سلاح به ارمنستان بسته اند؛ بنابراین می خواهم از دولت ایران و گرجستان در این ارتباط تشکر کنم.

 الهام علی اف " رییس جمهوری آذربایجان افزود: ایران و گرجستان حریم هوایی و خاک خود را برای حمل و نقل سلاح به ارمنستان بستند.

وی اظهار داشت : طبق اطلاعاتی که در دست داریم ، امروز سلاح های قاچاق با هواپیماهای غیر نظامی و باری از طریق حرریم  هوایی گرجستان منتقل شده است .

رییس جمهوری آذربایجان گفت: تنی چند از ارامنه  پولدار مقیم روسیه اخیرا یک فروند هواپیما به بهای 30 الی 40 میلیون  دلار خریداری و در اختیار ارمنستان قرار دادند و آنها ارامنه مقیم  روسیه  را برای جنگیدن علیه اذربایجان به قره باغ اعزام می کنند.

علی اف افزود: دریافت این هواپیما " ایل – 76 " به ارمنستان امکان داد تا سلاح  و مهمات از جمله سلاح های  " کورنت " و  "کنکورس "( سلاح  های ضد ماشین های زره پوش ) و موشک " ایگلا "   را به صورت قاچاق به این کشور منتقل کند.

رییس جمهوری آذربایجان با اشاره به این که طبق اطلاعات رسیده  از روسیه  موشک های دیگر به دست آورده شده از طریق روشهای قاچاق به ارمنستان  منتقل می شود ، گفت : در این ارتباط از سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری در خواست کردیم تا این موضوع را بررسی و از آن جلوگیری کنند چرا که این اقدام  جنایت بین المللی به شمار می رود و انتقال این سلاح  های قاچاق به ارمنستان قابل قبول نمی باشد.

علی اف گفت: نهادهای رسمی روسیه به ما بیان  کردند که  از این کشور اسلحه به ارمنستان ارسال نمی شود و لذا بر این باوریم که  محافل کاری ارمنی تبار روسیه سلاح و مهمات را از برخی کارخانه های نظامی به صورت غیر قانونی دریافت و به ارمنستان منتقل می کنند که بازرسی های در این زمینه ادامه دارد.
 

23311
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1444222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرانی IR ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    10 37
    درود بر رزمندگان اسلام، الله اکبر، مرگ بر اشغالگر
    • IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
      15 3
      نظرت در مورد رابطه جمهوری آذربایجان با اسرائیل چیه؟رابطه حکومت جمهوری آذربایجان با هر یک از گروه های مذهبی در جمهوری آذربایجان همیشه خوب بود؟نظرت در مورد نقش ترکیه در جنگ در سوریه در سال های اخیر چیه؟ در اون مورد حساسیتی نداشتی؟هدف و نیت واقعیت از اینکه اونطور و به اون سبک در این قسمت نظر دادی چی بود؟
    • IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
      16 3
      نظرت در مورد رابطه جمهوری آذربایجان با اسرائیل چیه؟آیا رابطه حکومت جمهوری آذربایجان با هر یک از گروه های مذهبی در جمهوری آذربایجان همیشه خوب بود؟در اون موارد حساسیت داشتی؟نظرت در مورد نقش ترکیه در جنگ در سوریه در سال های اخیر چیه؟هدف و نیت واقعیت از اینکه اونطور و به اون سبک در این قسمت نظر دادی چی بود؟
  • ایرانی مسلمان IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
    8 30
    خاک اسلام صدای اذان را میطلبد
    • DE ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
      6 2
      فکر نون باش که خربزه آبه !
    • IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
      7 5
      آیا واقعا فکر کردی هر کس این نظرتو ببینه فکر میکنه تو دغدغه اسلامو داری یا بر اساس یک نگاه قومیتی متعصبانه شدید(البته بر اساس تفکری که خودت از قومیت در ایران داری)اونطور در این قسمت نظر دادی؟
  • IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
    12 4
    اون پانترک هایی که با بازی با کلمات در مورد جنگ در قره باغ در روزهای اخیر ، تهمت ها و دروغ های مختلفی به ایران نسبت دادن نظرشون در مورد این خبر چیه؟آیا عده ایشون هنوز میخوان به نحوی با بازی با کلمات این خبر رو هم به نحوی ماستمالی کنن؟
  • IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
    2 0
    کشتن زن و کودک مردم عادی شهر خارج از حوزه درگیری توسط اشغالگر و متجاوز نشان از جنایت و درماندگی است