«از دیار روشنی» و «حسینیه دل» پیرامون سروده‌های هیئت‌های مذهبی به قلم محمدجواد شرافت از سوی انتشارات امیرکبیر منتشر می‌شود.

سید محمدجواد شرافت در رابطه با این آثار به ایکنا گفت: این دو اثر در راستای طرح بررسی شعر آیینی از سوی انتشارات امیرکبیر انجام شده است. در هر بخش از این طرح به بررسی جنبه‌ای از این سروده‌ها پرداخته می‌شود، که من بخش سروده‌های هیئت‌های مذهبی و بررسی اشعار بزرگان این حوزه را معرفی و بررسی کرده‌ام.

وی در رابطه با موضوع دو اثر گفت: «از دیار روشنی» بررسی سروده‌های 3 شاعر پیشکسوت از خطه خراسان است. محمدجواد غفورزاده، سید رضا موید و غلامرضا شکوهی از شاعران این مجموعه هستند. در این اثر علاوه بر ذکر گزیده‌ای از بهترین آثار آن‌ها، علل توفیق و اقبال عمومی این سرود‌ها و برخی ویژگی‌های اصلی این ابیات ذکر شده است.

شرافت موضوع «حسینیه دل» را بررسی سروده‌های 3 تن از شاعران طراز اول هیئت‌های مذهبی تهران خواند و افزود: در این مجموعه به بررسی شعر شاعرانی چون علی انسانی، غلامرضا سازگار و حبیب‌الله چایچیان متخلص به حسان پرداخته شده است. شیوه کار همانند اثر قبلی است. علاوه بر این موارد، در بخش مقدمه اثر به ذکر مولفه‌های اصلی سروده‌های هیئت‌های مذهبی، ویژگی شعری بزرگان و ارائه پیشنهاداتی در زمینه بهبود این روند، پرداخته‌ام.

وی از نامعلوم بودن زمان انتشار این دو اثر خبر داد و گفت: «خاک باران خورده» مجموعه‌ای از سروده‌های آیینی من است که به همت معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی قم در اسفند منتشر شده و در نمایشگاه عرضه خواهد شد.

191/60

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 144478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =