۱۲ هزار نفر در چهارمحال و بختیاری تحت پوشش شبکه گاز قرار می گیرند

ایرنا نوشت:مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری گفت: با شروع فصل سرما و زمستان بیش از ۱۲هزار نفر از جمعیت شهری و روستایی این استان در قالب چهار هزار و ۵۰۰ مشترک جدید از نعمت گاز طبیعی برخوردار خواهند شد.

سیامک حیدری  در جمع خبرنگاران، از پیشرفت فیزیکی ۷۰درصدی اجرای شبکه خطوط انتقال گاز طبیعی اصلی و فرعی به ۳۴ روستای استان و شهر بازفت و منطقه چمن گلی در شهرستان کوهرنگ خبر داد و اظهار داشت : با برنامه ریزی انجام شده امسال در فصل زمستان مناطق یاد شده از انرژی گاز برخوردار خواهند شد.
وی تعداد روستاهای دارای شرایط برخوردار از گاز طبیعی در سطح استان را ۵۴۶ روستا عنوان و تصریح کرد: تاکنون از این تعداد ۵۰۹ روستا به شبکه گاز کشور متصل شده اند و با تمهیدات اندیشیده شده تا پایان دولت دوازدهم همه مناطق روستایی تعهد شده این شرکت به شبکه گاز سراسری متصل خواهند شد.  
مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری، تکمیل عملیات لوله گذاری شبکه گاز "بازفت " به عنوان چهلمین و آخرین شهر سخت‌گذر استان در شهرستان کوهرنگ را یادآورشد و تاکید کرد: برای گازرسانی به منطقه سخت‌گذر و سردسیر و گذر شبکه گاز از "گردنه چری" افزون بر ۷۹کیلومتر شبکه تغذیه و تقویت گاز در منطقه صمصامی و بازفت و گردنه شاه منصوری لوله‌گذاری شده است. 
حیدری، همچنین با اشاره به گازرسانی به ۳۵ واحد صنعتی بزرگ و متوسط در سال‌جاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی ،تصریح کرد: تاکنون ۳۲ واحد صنعتی با صرف اعتباری افزون بر ۸۷ میلیارد ریال تکمیل و بهره‌برداری شده است.
به گفته وی، تعهد ارتقاء مصرف گاز در بخش‌های مختلف به ویژه در صنعت استان در سالجاری ۱۰ هزار مترمکعب بود، که با تکمیل و راه‌اندازی فاز نخست پتروشیمی اوره لردگان، تعهد ارتقاء مصرف گاز استان امسال بیش از ۱۹ هزار مترمکعب در روز افزایش یافته است و حدود ۲ برابر تعهد داده شده تنها در نیمه نخست امسال محقق شده است.    
مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری، ضریب نفوذ گاز طبیعی در مناطق شهری را بیش از ۹۹.۳ درصد و ضریب نفوذ گاز طبیعی در مناطق روستایی استان را ۸۹.۸ درصد اعلام کرد.
حیدری همچنین از آغاز طرح ملی اصلاح و بهینه سازی موتورخانه های واحدهای مسکونی و تجاری استان به صورت رایگان  همزمان با سراسر کشور در نیمه دوم سال جاری خبر داد و تصریح کرد: در این طرح ملی ۱۰۰ موتورخانه در استان توسط ۲ گروه تخصصی و مجرب بازرسی ، عیب یابی و با تنظیم مشعل ، نصب رسوب گیر و عایق کاری از پرت  بیش از ۱۰ درصد از سوخت مصرفی گاز طبیعی جلوگیری خواهند کرد.
به گفته وی، در فرایند اجرای این طرح حداقل ۱۰ موتورخانه سیستم گرمایشی در مجتمع های مسکونی پرجمعیت و مراکز تجاری بزرگ عملیاتی شود.  
وی، اشتراک ۳۲۹ هزار مشترک گاز در سطح استان را یادآور شد و گفت: چهارمحال و بختیاری در دولت دوازدهم به عنوان شهر سبز در استفاده انرژی پاک گاز طبیعی در کشور شناخته شده است.
گفتنی است ، استان چهارمحال و بختیاری با بیش از ۹۷۹ هزار نفر جمعیت دارای ۴۳ شهر و بیش از ۸۵۰ روستا و آبادی است که حدود ۵۴۳ روستای بالای ۲۵ خانوار متصل شدن به شبکه گاز شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1444996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =