مقایسه دوام باتری موبایل های ارائه شده در سال ۲۰۲۰

میزان دوام باتری های موبایل در شرایط مختلف بطور مستقیم با ظرفیت آن ها در ارتباط است. از این رو برندهای مختلف همواره بدنبال افزایش ظرفیت باتری تا حد مشخصی بوده و با این روش، طول عمر بیشتری برای گوشی های خود فراهم می کنند. البته کیفیت بالاتر در هر برند مختص پرچمدارها بوده و گوشی های میان رده، باتری هایی با کیفیت کمتر دارند. در این مقاله نیز به بررسی تعدادی از گوشی های قدرتمند تر پردازخته و میزان دوام باتری های آن ها را با هم مقایسه خواهیم کرد.

یکی از نکات مهم مربوط به هر باتری موبایل، کاهش کیفیت تدریجی آن بوده که امری اجتناب ناپذیر است. معمولاً پس از ۲ تا ۳ سال استفاده و به گفته برخی کارشناسان، پس از ۵۰۰ چرخه شارژ و مصرف شارژ، کیفیت باتری به حداقل خود رسیده و در این مواقع ناچار به تعویض باتری موبایل خود خواهید بود. باتری خراب شده نه تنها به میزان کافی دوام از خود نشان نمی دهد، بلکه در بلندمدت ممکن است سایر بخش های گوشی را نیز با مشکل مواجه کند. از این رو برای بررسی دقیق باتری های موبایل، میزان دوام آن ها را در روزهای ابتدایی استفاده از گوشی محاسبه کرده ایم.

باتری سامسونگ

باتری سامسونگ گلکسی S۲۰ Ultra بین باتری های سامسونگ ۲۰۲۰ بالاترین کیفیت را داشته و ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی دارد. این باتری در تست وبگردی توانست ۱۲ ساعت و ۲۳ دقیقه شارژ نگه دارد. هنگام پخش فیلم و ویدیو نیز میزان دوام آن ۱۰ ساعت و ۳۰ دقیقه محاسبه شد که نشانگرکیفیت بالای آن است. پس از آن نیز می توان به باتری سامسونگ گلکسی S۲۰ Plus اشاره کرد در موارد ذکر شده به ترتیب ۱۲ ساعت و ۴۰ دقیقه و ۹ ساعت و ۵۳ دقیقه دوام آورد.

باتری های سامسونگ همواره از ظرفیت بالایی برخوردار بوده و طول عمر مناسبی نیز دارند. کیفیت بالای باتری های این برند همواره جزو مشخصه های اصلی گوشی های آن بوده و در شرایط مختلف به میزان بالایی دوام از خود نشان می دهند. با این وجود باید نسبت به علائم خرابی آن در طول زمان نیز توجه کرده و پس از تشخیص بروز مشکل، نسبت به تعویض باتری سامسونگ خود اقدام کنید.

باتری شیائومی

باتری گوشی شیائومی Mi ۱۰ Pro نه تنها در میان سایر باتری های شیائومی، بلکه در مقایسه با باتری های قدرتمند برندهای دیگر نیز بهترین عملکرد را از خود نشان می دهد. این باتری در تست وبگردی توانست ۱۴ ساعت و ۱۲ دقیقه شارژ نگه دارد. میزان دوام آن هنگام پخش فیلم و ویدیو نیز ۱۱ ساعت و ۳۰ دقیقه محاسبه شد. باتری این گوشی شیائومی ظرفیت ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی داشته و استفاده از تراشه Snapdragon ۸۶۵ در این گوشی سبب کارایی بیشتر آن شده است. دوام بالای آن در مقایسه با سایر برندها نشانگر تلاش ویژه شیائومی جهت بهبود باتری گوشی های خود بوده است.

شیائومی در سال های اخیر توانسته به یکی از برندهای پرفروش و معتبر در زمینه گوشی تبدیل شود. این کمپانی هرساله در جهت بهبود و پیشرفت گوشی های خود گام برداشته که یکی از زمینه های اصلی آن نیز مربوط به باتری است. طول عمر باتری های شیائومی نسبت به نسل های قبلی بیشتر بوده و حتی در مقایسه با سایر برندها نیز پیشتاز هستند. با این وجود باتری شیائومی نیز به سبب لیتیومی بودن، پس از چند سال استفاده دچار مشکل و خرابی می شود. پس از مشاهده علائم خرابی باتری، جهت جلوگیری از آسیب های ثانویه بهتر است در اولین فرصت نسبت به تعویض آن اقدام کنید تا طول عمر واقعی باتری های شیائومی را تجربه کنید.

بررسی نهایی میزان دوام باتری های موبایل

باتری های اصلی همواره از کیفیت بالایی برخوردار بوده و طول عمر مناسبی برای گوشی ها فراهم می کنند. با این وجود امروزه پس از ایجاد تغییراتی بر روی باتری های اصلی و بهبود عملکرد آن ها، باتری های تقویت شده تولید و روانه بازار می شوند. از این رو میزان دوام و طول عمر باتری تقویت شده معمولاً بهتر از باتری اصلی بوده و کیفیت بالاتری از خود نشان می دهد. از این رو در صورت تمایل به تعویض باتری می توانید در کنار باتری های اصلی، مشخصات این باتری ها را نیز مورد بررسی قرار داده و آن ها را با هم مقایسه کنید.

باتری هایی که در بخش های بالاتر به آن ها اشاره شد، مربوط به گوشی های گران قیمتی بودند که کیفیت بالای باتری های آن ها تا حدودی مطابق انتظار بود. علاوه بر این ها گوشی های ارزان تری نیز وجود دارند که ارزش خرید بالایی داشته و در کنار آن، باتری های قدرتمندی نیز دارند. از جمله آن ها می توان به باتری موتورولا Moto G۸ Power اشاره کرد که ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی داشته و کیفیت بالایی از خود نشان می دهد. این باتری هنگام وبگردی تا ۱۵ ساعت و ۵۴ دقیقه و هنگام پخش فیلم ویدیو تا ۱۱ ساعت و ۳۴ دقیقه استقامت از خود نشان داد. مقایسه این آمار با آمارهای قبلی ارائه شده نشانگر کیفیت بسیار بالای این باتری موتورولا است.

در انتها می توان به باتری های آیفون به عنوان یکی از محبوب ترین و پر فروش ترین گوشی ها پرداخت. باتری های آیفون نسبت به برندهای دیگر ظرفیت پایین تری داشته و معمولاً طول عمر کمتری نیز دارند. باتری گوشی آیفون ۱۱ Pro Max بهترین باتری آیفون ارائه شده در سال ۲۰۲۰ بوده و در مقایسه با سایر هم نسل های خود، در شرایط مختلف بیشتر دوام می آورد. این باتری ۳۹۶۰ میلی آمپر ساعت ظرفیت داشته و هنگام وبگردی ۱۲ ساعت و ۵۴ دقیقه و هنگام پخش فیلم و ویدیو ۸ ساعت و ۵۸ دقیقه دوام آورد. این آمار نشانگر ضعف نسبی باتری های آیفون در مقایسه با سایر برندها بوده و یکی از انتقادات اصلی کاربران از اپل همین مورد بوده است. گذشت زمان نیز سبب کاهش میزان دوام باتری های آیفون می شود که در این شرایط بهتر است نسبت به تعویض آن ها اقدام کنید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1445061