راه‌اندازی گلخانه هوشمند ۲۰۰۰۰ مترمربعی جهاد دانشگاهی در ارومیه

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی گفت: راه‌اندازی گلخانه هوشمند ۲۰ هزار مترمربعی جهاد دانشگاهی در ارومیه می تواند بعنوان یک مدل علمی عملی در حوزه کشاورزی تحول در اقتصاد کشاورزی کشور و الگوی بومی توسعه را در کشور و منطقه ترسیم نماید.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، امین رستم‌زاده گفت: ایجاد کسب‌وکارهای دانش‌بنیان بین رشته‌ای کشاورزی مبتنی بر پژوهش های نوین تخصصی،  مطالعه و تحقیق در خصوص انتقال تکنولوژی های نوین گلخانه ای مدرن دنیا برای ایجاد پایلوت در سطح خاورمیانه و کشور و پرداخت کیفی جهت طراحی زنجیره ارزش برای بهره برداری از موضوع مهم اگروتوریسم و ایجاد گلخانه های هوشمند خلاق مبتنی بر اینترنت اشیاء را از مزایای اجرای این طرح بدیع فاخر و اثرگذار ذکر کرد.
وی با اشاره به اینکه خروجی چنین گلخانه‌هایی،  خودکار سازی کشت محصولات استراتژیک را در مدرن‌ترین حالت رقم می‌زند خاطرنشان کرد: حمایت از پیاده سازی این طرح علمی و کاربردی می‌تواند تحولی در حوزه کشاورزی برای کل کشور و استانهای منطقه ایجاد نماید.

رستم زاده با اشاره به نقش هوش مصنوعی در مدل مدیریتی در حوزه کشاورزی و گلخانه های مدرن اشاره کرد و خاطر نشان کرد: بررسی سنجش پارامترهای مختلف عارضی جغرافیایی تا بستر رویش و کود آب و هوا و نور لازم و ... برای تولید یک محصول ارگانیک ارزشمند بسیار مهم و اثرگذار بوده و  بعنوان یکی از مهمترین مولفه هایی از نسل‌های مهم حقوق بشری و شهروندی چشم اندازی است که دنیا به سوی آن در راستای تامین مولفه های اثرگذار سلامت موثر غذایی بشر گام بر می‌دارد و این تکنولوژی با ایجاد چنین طرح‌های نوین و مدرن که در طرح پیشنهادی جهاد دانشگاهی استان لحاظ گردیده می‌تواند بستر تحقق انقلابی در حوزه کشاورزی را برای کشور و حتی کشورهای پیشرفته همسایه بعنوان مدل و پایلوت کاری رقم بزند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1445253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =