۵محصول کشاورزی استان قزوین کد سلامت دریافت کردند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در سال جاری ۵محصول کشاورزی استان؛ کد شناسایی سلامت دریافت کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ فاطمه خمسه، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اعلام این خبر گفت: این محصولات کشاورزی شامل گوجه فرنگی، زغال اخته، فندوق، بادام و عدس دیم است.
خمسه اظهار کرد: به منظور ترویج فرهنگ تولید و مصرف محصولات گواهی شده؛ در سال جاری  ۱۰پایلوت در محصولات انگور ، پسته ، زیتون ، گوجه فرنگی ، زغال اخته ، فندوق ، سبزی ، بادام ، عدس دیم و سبزیجات نعناع و گشنیز در استان ایجاد شده که از این تعداد ۵ محصول کشاورزی کد سلامت دریافت و منطبق با استاندارد می باشند.
او تصریح کرد: در همین راستا بیش از ۶۰مورد بازدید میدانی توسط مدیران کنترل کیفی و کارشناسان امور زنان جهت نظارت و پایش طرح در خصوص پیش آگاهی، نصب تله، استفاده از سموم مجاز و بیولوژیک و نحوه صحیح مصرف سموم شیمیایی انجام شده است.
خمسه یاد آور شد:  در حال حاضر ۵۰سایت باغچه سلامت خانگی بمنظور سبزیکاری و بهبود تغذیه  در جامعه زنان روستایی همراه با توزیع بذر سبزیجات بصورت رایگان در این سایتها توزیع می شود.
به گفته این مقام مسئول؛ هم اکنون ۱۵۰۰نفر از زنان روستایی و عشایری در این سایت ها مشغول فعالیت هستند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین آموزش بیش از ۵۰۰نفر از بهره برداران اصلی و تابعی در قالب ۲۵مورد کارگاه ها آموزشی عملی و بصورت مدرسه در مزرعه  آموزش نحوره تعیین مناسب ترین زمان مبارزه با آفات و بیماری ها ، آموزش مبارزه تلفیقی با آفات و بیماریها ، آموزش مبارزه غیر شیمیایی با آفات و بیماری ها و معرفی سموم زیستی و بیولوژیک، آموزش استفاده از سموم مجاز و کم خطر در صورت مبارزه شیمیایی، مصرف بهینه کودهای شیمیایی و معرفی کودهای زیستی و همچنین تهیه نهاده های بیولوژیک جهت بهره برداران اصلی سایت از محل اعتبارات طرح را از مهمترین برنامه های این سازمان در راستای اجرای طرح ترویج فرهنگ تولید و مصرف محصولات گواهی شده ذکر کرد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1445589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =