فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: دشمن در منطقه ای که ما بر آن تسلط داریم موفق نخواهد بود.

امیر دریاردار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت و گو با خبرآنلاین در پاسخ به این که «تجهیزات نیروی دریایی ارتش کشور مان توان مقابله با دشمن را دارد؟» گفت: نیروهای مسلح هر کشوری با توجه به نیاز خود تجهیز می شود.

وی ادامه داد: اگر شما نیروی دریایی ارتش استکبار جهانی را ملاحظه کنید که در اکثر نقاط دنیا حضور پیدا می کند دکترین شان با نیروی دریایی ما متفاوت است. زیرا آن ها جزو آنانی هستند که منافع نامشروعی برای خود در جاهای دیگر دنیا تعریف کرده و ممکن است نیاز باشد نیروی ارتش خود را توسعه داده و تجهیزات زیادی را دور خود جمع کنند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: اما ما با توجه به نیاز خود و برای حفظ مرزهای دریایی، منافع و منابع خود، به ویژه در منطقه این آمادگی را داریم که مقابل هر دشمنی دفاع کنیم.

وی خاطرنشان کرد: این نکته را نیز مد نظر داشته باشید که هر ارتشی که تجهیزات عمده پیدا کرد و نسبت به قدرت پوشالی خود تبلیغ کند حتما توانمندی لازم در منطقه ای که ما بر آن تسلط کافی داریم را نداشته و موفق نخواهد بود. بنابراین نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از مولفه هایی که عرض کردم؛ یعنی مرزها، منابع ما در بستر دریا، فلات قاره و منطقه انحصار اقتصادی و برای حفظ منافع مان مانند تامین خطوط مواصلاتی مان در خلیج عدن یا سواحل هندوستان که دزدان دریایی فعال شدند اقدام کرده و حضور پر رنگ داریم.

سیاری با اشاره به ماموریت اخیر ناوهای ایرانی در دریای مدیترانه، گفت: یک بعد از انجام این ماموریت کار آموزشی برای ارتقاء توان آموزشی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آب های آزاد و به ویژه در مناطقی که قوانین دریانوردی خاص خودش را دارد که ما این هدف را به دست آوردیم و نتیجه حاصل شد.

وی ادامه داد: هدف کلی این ماموریت تحکیم و ابلاغ روابط دوستانه کشور ما با کشورهای منطقه بود. سعی کردیم در دید و بازدیدهایی که نیروی دریایی حین انجام این ماموریت از بنادر مختلف داشتند پیام صلح و دوستی کشورمان را ابلاغ کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به عصبانیت رژیم صهیونیستی از حضور ناو های ایرانی در دریای مدیترانه گفت: اصولا رژیم صهیونیستی نمی تواند پیشرفت و ارتقاء توان بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران را شاهد باشد. اما به کوری چشم همه دشمنان شما ملاحظه می فرمایید که نظام جمهوری اسلامی ایران توانمندی های لازم به ویژه در بحث ساخت و ساز یگان های شناور سطحی و زیر سطحی و پروازی به دست آورده و امروزه در تامین تجهیزات دریایی مورد نیاز خود به خودکفایی رسیده و به کسی نیاز ندارد و به عنوان یک نیروی دریایی راهبردی در آب های آزاد حضور دارد.

وی در پاسخ به این سوال که ایا نیروی دریایی برنامه ای برای حضور مجدد در مدیترانه دارد؟ گفت: ما حضور در آب های آزاد دنیا را حق خود دانسته و حضور پیدا می کنیم.

امیر سیاری در خصوص تجهیزات دریایی جدید گفت: در آینده نوع جدید ناوشکن های کلاس جماران که به عنوان ناوشکن جمهوری اسلامی ایران، ولایت را نامگذاری شده است حتما خواهید دید.

/14112

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 144573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • saraa IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۳۰
    2 0
    اگر تاریخ انتشار خبرها نوشته شود عالی ایست.از ماموریت نیروهای اعزام شده جزییات بیشتری گفته شود