۰ نفر
۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
مقایسه بازار مسکن ایران و ترکیه

آیا قصد سرمایه‌گذاری در خارج از ایران را دارید و می‌خواهید مقایسه بازار مسکن ایران و ترکیه را داشته باشید؟ اگر می‌خواهید سرمایه‌گذاری بر روی اموال غیرمنقول در خارج از ایران داشته باشید با مقایسه بازار مسکن ایران و ترکیه متوجه می‌شوید که طی چند سال اخیر یکی از راه‌های سرمایه‌گذاری بسیار سودآور خرید ملک در این کشور است.

چرا که مسکن یکی از سه نیاز اصلی بشر برای زندگی برروی کره خاکی است. خرید ملک ترکیه چندین مزیت بزرگ را به همراه دارد که می‌توان به آن‌ها اشاره‌ای داشت: طبق قوانین ترکیه خرید ملک یکی از راه‌های اخذ اقامت دائم در این کشور است. بنابراین اولین راهی که برای اقامت این کشور به فکر ما ایرانی‌ها می‌رسد خرید ملک است. علاوه بر این دلیل که شاید یکی از اولین دلایل اقدام مهاجران به ترکیه باشد، داشتن مسکن در کشوری که قصد مهاجرت به آن را داریم، آسودگی خیال بسیاری را برای ما به وجود می‌آورد. براین حسب خرید ملک ترکیه یکی از بهترین اقدامات اولیه برای مهاجرت به این سرزمین می‌باشد.

مقایسه بازار مسکن ایران و ترکیه با توجه به منطقه اقامت

شما می‌توانید خانه‌ای ۱۱۰ متری در منطقه باکیرکوی که از مناطق اصیل نشین و قدیمی استانبول می‌باشد با ۱ میلیون ۳۰۰ لیر تهیه کنید. قیمت مسکن در منطقه شیشلی که از مراکز مرکزی و از بهترین محله‌های استانبول است کمی نسبت به منطقه باکیرکوی گران‌تر هستند. قیمت یک خانه ۵۰ متری در این منطقه ۱ میلیون و ۴۰۰ لیر است. با نگاه به قیمت خانه در ایران و مقایسه بازار مسکن ایران و ترکیه به خوبی متوجه می‌شوید که قیمت ملک در استانبول بسیار ارزان‌تر است. میانگین درآمد ماهیانه در آنتالیا ۱۵۷.۲۵۰ لیر و درآمد ماهیانه در استانبول ۱۴۱.۸۷۳ لیر می‌باشد. میزان هزینه‌های هر فرد در آنتالیا به صورت ماهانه ۳۳.۷۰ است. نگاهی به میزان درآمد و میزان هزینه‌ها در ترکیه به وضوح گویای این امر است که بنا به وضعیت اقتصادی با ثبات در ترکیه امکان خرید ملک ترکیه بسیار راحت‌تر از ایران صورت می‌گیرد.

مهاجرت به ترکیه

امروزه بسیاری از ایرانیان مهاجرت به ترکیه را به قصد یک سفر توریستی، ادامه تحصیل، خرید ملک، سرمایه‌گذاری، کار و غیره انتخاب می‌کنند. نزدیک بودن مرزهای جغرافیایی دو کشور و روابط خوب ایران و ترکیه باعث شده است که مهاجران ایرانی در ترکیه به راحتی و با صرف هزینه‌های کمتری بتوانند برای دیدن اقوام و آشنایان خود به ایران سفر کنند و دوباره برگردند. از سوی دیگر ترکیه به عنوان یک کشور اورآسیایی، فرهنگ، اقتصاد و سبک زندگی آسیایی آغشته با اروپا را دارد. همین امر، برای ایرانیان مزیتی بسیار بزرگ است و عاملی شده تا اقامت ترکیه را راحت‌تر ببینند؛ چرا که از سویی نزدیکی فرهنگی به ایران حس غریبه بودن و ناآشنا بودن را نمی‌دهد و از سوی دیگر می‌توانند با فرهنگ متفاوت اروپا زندگی کنند.

علاوه بر موارد ذکر شده، سطح درآمد و وضعیت اقتصادی کشور ترکیه نسبت به ایران در وضعیت بهتری قرار دارد. یکی از آیتم‌هایی که این امر را به اثبات می‌رساند مقایسه بازار مسکن ایران و ترکیه است.

پس از مشخص کردن هدف مهاجرت، یکی ازاولین دغدغه‌هایی که به فکر هر مهاجری می‌رسد هزینه‌های زندگی در آن کشور است. ما بین نیازها آنچه قبل از هر چیز به ذهن می‌رسد، نیاز به مسکن می‌باشد. پیشنهاد ما این است با مقایسه بازار مسکن در ایران و ترکیه برآوردی از هزینه‌های اولیه و مهم داشته باشید و با کمک و همراهی مشاورین املاک درخت سفید یکی از مناطق مناسب را برای زندگی خود در ترکیه انتخاب نموده و اقدام به اجاره یا خرید ملک ترکیه و تأمین مسکن برای خود نمایید.

انواع روش‌های اخذ اقامت ترکیه

اخذ اقامت ترکیه همانند دیگر کشورها قوانین خاص خود را دارد. اما در مرحله اول باید بدانید بنا به کدامیک از دلایل(کار، تحصیل، سرمایه گذاری، پناهندگی، و غیره) می‌خواهید مهاجرت به ترکیه داشته باشید. سپس بنا به هدفتان می‌توانید تصمیم بگیرید اقامت دائم داشته باشید یا اقامت موقت. یکی از راه‌های آسان برای اقامت دائم خرید ملک ترکیه است. یکی دیگر از راه‌های اقامت ترکیه، اخذ اقامت کاری در ترکیه است. شما پس از ثبت اقامت در بانک‌های ترکیه، می‌توانید حساب بانکی خود را افتتاح نمایید و کارهای بانکی و مالی خود را مدیریت کنید. اغلب مهاجران همراه با اخذ اقامت کاری، قبل از انجام کارهای اقامتی که توسط مجموعه مشاورین درخت سفید انجام می‌دهند، اقدام به خرید ملک ترکیه می‌کنند تا با آسودگی خاطر از داشتن مسکن و سرپناهی برای زندگی و فراهم شدن شرایط کاری مناسب، مهاجرت به ترکیه را داشته باشند.

چگونه در ترکیه ملک بخریم؟

همانند ایران در ترکیه نیز برای خرید ملک خوب با زیربنا و مصالح عالی نیاز به افرادی متخصص دارید که بتوانند علاوه بر شناخت از محله ها و شهرهای ترکیه شما را کمک کنند تا بنا به میزان هزینه ای که می‌کنید بهترین انتخاب را داشته باشید. گروه مشاورین درخت سفید شما را همراهی می‌کنند تا پس از انجام مقایسه بازار مسکن در ایران و ترکیه بتوانید با خیال آسوده و به سادگی خانه دلخواه را خریداری کنید. جهت مقایسه بازار مسکن در ایران و ترکیه باید گفته شود که با توجه به ثبات اقتصادی که طی چند سال اخیر در ترکیه وجود داشته است قیمت مسکن و بازار مسکن در حالت کلی تقریباً در حالت ثبات بوده و نوسانات بسیار کمی را تجربه کرده است. همین امر عاملی شده تا قیمت مسکن در ترکیه بسیار کمتر از قیمت مسکن درایران باشد. براین اساس در حال حاضر خرید مسکن در ترکیه، یکی از اقدامات سرمایه‌گذارانه بسیار عالی برای ما ایرانیان در کشور همسایه به شمار می‌آید.

بنابراین یکی از اقدامات مهم قبل از تصمیم به انجام مهاجرت، گرفتن مشورت و مقایسه بازار مسکن در ایران و ترکیه است. مشاوران درخت سفید در گرفتن تصمیم درست به شما کمک می‌کنند و شما را تا پایانی‌ترین مراحل مهاجرت و ثبات در کشور جدید همراهی می‌نمایند. بنا براین می‌توانید به وبسایت (wtthome.com) مراجعه کنید و با تیم تخصصی و مجرب درخت سفید همراه باشید تا شما هموطنان را یاری کنند تا بنا به بودجه و هزینه‌ای که برای خانه در ذهن دارید، بهترین‌ خانه را در محله‌های خوب و مناسب خریداری کنید و با آسودگی خاطر از مسکن، دیگر مراحل اقامت ترکیه را به خیالی آسوده انجام دهید و خود را برای زندگی سرشار از شادی در سرزمین خوش آب و هوای ترکیه آماده نمایید.

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1445970