هیچ ابهامی در روند اجرای پروژه پل قدس وجود ندارد

شهردار اردبیل در جلسه شورای شهر اردبیل گفت: هیچ ابهامی در روند اجرای پروژه پل قدس وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، حمید لطف اللهیان با بیان اینکه پل قدس، بزرگترین پروژه عمران شهری است و در سطح استان یکی از پل‌های بزرگ در دست اجرا است، افزود: به همین دلیل همراهی منابع مالی و فنی در این پروژه یک ضرورت غیرقابل انکار است.

وی گفت: زمان‌های مختلفی از ۱۰ تا ۱۳ سال برای عمر این پروژه عنوان می‌شود اما قرارداد اجرا پایان سال ۹۴ منعقد و عملیات آن ابتدای سال ۹۵ آغاز شده است.

شهردار اردبیل بیان کرد: هیچ ابهامی در روند اجرای این پروژه وجود ندارد و در جلسات متعدد با شورا اطلاع‌ رسانی ‌های کامل انجام شده است و مکاتبات موجود هم حاکی از اطلاعات انعکاس یافته است و ما حاضر به ارسال اقدامات در قالب نامه به شورای شهر هستیم.

فاز اصلی پروژه پل قدس در سال ۹۹ به اتمام می رسد

لطف اللهیان با تاکید به اینکه در سال ۹۹ فاز اصلی این پروژه به اتمام خواهد رسید و پروژه تحویل شهروندان می ‌شود، ادامه داد: در حاضر حاضر پروژه ناظر مقیم از سوی شهرداری دارد و در چند جبهه اقدامات وسیع عمرانی از جمله خاکبرداری، بتن ریزی، آرماتور بندی و قالب‌ بندی در حال اجرا است.

وی افزود: حتی عملیات شبانه عمرانی نیز طی روزهای اخیر داشتیم و تلاش بر این است که اجرای عملیات مطابق برنامه زمان ‌بندی پیش برود.

لطف اللهیان در خصوص یکی از انتقادهای شورا مبنی بر ضرورت انسداد خیابان امام (ره) و تسریع روند اجرای پروژه نیز گفت: به دلیل هزینه ‌های اجتماعی نمی ‌توانستیم خیابان اصلی شهر را مسدود کنیم.

وی با بیان اینکه پیش از این چند روز مسدودی در مسیرها مشکلات متعددی را به دنبال داشت، ادامه داد: با بررسی ابعاد مختلف اجرای این طرح، تصمیم بر این شد بدون مسدود کردن خیابان اصلی پروژه ادامه یابد.

هیچ بدهی به پیمانکاران محلی نداریم

 شهردار اردبیل تصریح کرد: پرداخت حقوق کارگران به صورت کامل انجام شده و هیچ بدهی به پیمانکاران محلی گزارش نشده است.

لطف‌اللهیان متذکر شد: در محل پروژه نیز از نیروهای کارگری بومی استفاده شده و به جز چند نفر از مهندسان غیر بومی مابقی نیروها بومی هستند.

وی همچنین در خصوص انتخاب مدیر پروژه نیز گفت: مطابق ضوابط اگر فردی از مجموعه شهرداری انتخاب شود همان ناظر پروژه است اما شورای ‌شهر می‌ خواهد  فردی خارج از شهرداری در محل پروژه مستقر باشد که باید روند قانونی آن طی شود.

تعدادی با حاشیه‌ سازی به دنبال توقف پروژه هستند

شهردار اردبیل با اشاره به انتقادهای وارده به این پروژه مبنی بر اینکه نماد معماری شهر اردبیل عنوان شده است، اضافه کرد: این ادعاها شیطنت است و این پروژه به حدی پروژه بزرگی است که یک کارگاه بزرگ عمرانی محسوب می ‌شود و سایر دستگاه ‌ها هم باید از ظرفیت آموزشی آن استفاده کنند.

وی افزود: یک تعداد با حاشیه‌ سازی به دنبال توقف پروژه هستند اما آرزویشان محقق نخواهد شد و اینکه با رفع برخی مشکلات مالی موضوع ابهام در پروژه و صورت ‌جلسه ‌های آن مطرح می ‌شود قابل قبول نیست.

شهردار اردبیل در خصوص المان میدان وحدت نیز اضافه کرد: این پروژه نیز با گلایه شهروندان همراه بوده اما طی ماه ‌های اخیر سرعت اجرای آن افزایش یافته است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1446293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =