فعالیت ۴۶ موسسه خیریه با محوریت وقف در اردبیل

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: در حال حاضر ۴۶ موسسه خیریه با محوریت وقف در استان اردبیل فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده در مراسم گرامیداشت دهه وقف در اردبیل اظهار کرد: یکی از راه‌های توسعه فرهنگ وقف بهره‌گیری از ظرفیت خیرین و افراد نیکوکار در تقویت فرهنگ وقف است که به توسعه و گسترش این فرهنگ اصیل کمک می‌کند.

وی حمایت از موسسات و مجموعه‌های خیریه را در حوزه وقف یادآور شد و خاطرنشان کرد: تمامی تلاش ما بر این است تا از توانمندی این موسسا و تشکل‌های مردم نهاد در ترویج و توسعه فرهنگ وقف بیش از گذشته استفاده کنیم.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل اعتماد مردم را بزرگترین سرمایه اجتماعی در انجام کارهای خیرخواهانه توصیف کرد و گفت: باید ظرفیت‌های وقف را در راستای عمران و آبادانی بیشتر و همچنین بهبود شرایط اقتصادی و اجتماعی و همچنین اجرای برنامه‌های فرهنگی بکار گیریم.

ستوده تصریح کرد: با توجه به اینکه استان اردبیل استان مذهبی و دارای شاخصه‌های برجسته در حوزه معنوی است به همین دلیل امر وقف بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته و تلاش بر تقویت مولفه‌های ارزشمند در این حوزه است.

وی ادامه داد: شرایط وقف به گونه‌ای است که در یک مشارکت فراگیر و عمومی بسترها و زمینه‌های تقویت آن فراهم می‌آید که در استان اردبیل نیز با شرایط مساعدی که در گسترش این امر خداپسندانه شکل گرفته برنامه‌ریزی‌های اصولی و درست را شاهد هستیم.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1446387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =