لزوم تجدید نظر در استفاده ۶۰ درصدی از ظرفیت هواپیماها

دبیر انجمن ایرلاین‌های کشور خواستار تجدید نظر وزارت بهداشت در اجرای محدودیت ۶۰ درصدی استفاده از ظرفیت هواپیماهای داخلی شد.

به گزارش خبرآنلاین، مقصود اسعدی سامانی با اشاره به دستورالعمل وزارت بهداشت مبنی بر الزام شرکت‌های هواپیمایی جهت استفاده از ۶۰ درصد از ظرفیت هواپیماهای خود، عنوان کرد : به رقم اینکه ایرلاین‌های ایرانی موظف به رعایت این دستورالعمل هستند؛ اما نرخ بلیط‌ها تغییر نخواهد نکرد و بلیط‌ها همچنان با نرخ قبلی به فروش می‌رسند .

وی با بیان اینکه شرکت‌های هواپیمایی در دنیا، محدودیتی برای پذیرش مسافر در هواپیماهای‌ خود ندارند، افزود: هیچگونه استانداردی جهت کاهش ظرفیت هواپیما در دنیا وجود ندارد. تنها در کشورمان، به دلیل پروتکلی که وزارت بهداشت تکلیف کرده است، این محدودیت اجرا می‌شود.

اسعدی سامانی تاکید کرد: اکنون شرکت‌های هواپیمای خارجی که از ایران عبور می‌کنند شامل این طرح نمی‌شوند .

بلیت هواپیما

دبیر انجمن شرکت های هواپیماها کشور گفت: در شرایط فعلی، شرکت‌های هواپیمایی افزایش نرخی نخواهند داشت و چنانچه دولت بتواند تسهیلاتی را در اختیار این شرکت‌ها قرار دهد و هزینه آن‌ها را جبران کند، نرخ‌ها به همین صورت باقی خواهند ماند، در غیر این صورت ایرلاین ها مجبور به افزایش قیمت خواهند شد.

وی با یادآوری از اینکه تاکنون هیچ شرکت هواپیمایی بلیط‌های کلاس اکونومی‌اش را بالاتر از نرخ تعیین شده اعلام نکرده است، گفت: افزایش نرخ بلیط، صرفا در کلاس‌های بیزینس به دلیل خدماتی که ارایه می‌دهند ،رخ داده است. اما در کلاس‌هاس اکونومی، شرکت‌های هواپیمایی موظف به ارایه بلیط در دامنه نرخ تعیین شده هستند.

وی بر ضرورت تغییر نرخ بلیط سفرهای هوایی تاکید کرد و گفت: با این نرخ تعیین شده، شرکت‌های هواپیمایی فقط می‌توانند هزینه کارکنان خود را تامین کنند و در نتیجه امکان جایگزینی تجهیزات و امکانات خود را برای پایداری در این صنعت ندارند.

دبیر انجمن ایرلاین‌های کشور تصریح کرد: از یکم آبان، محدودیت ظرفیت ۶۰ درصدی هواپیماها اعمال خواهد شد. هم اکنون ایران تنها کشوری در دنیا است که می‌خواهد این محدودیت را اجرا کند.

وی با انتقاد از رویکرد وزارت بهداشت در کاهش ظرفیت هواپیماهای کشور، اظهار کرد: مطابق آمار از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون مسافر هوایی در جهان، تاکنون فقط ۴۴ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند.  یعنی از هر ۲۷ میلیون مسافر هوایی، فقط یک نفر به کرونا مبتلا شده است. با توجه به این موضوع، شرکت‌های هواپیمایی کشور منتظر تجدید نظر وزارت بهداشت در زمینه محدودیت‌های هوایی هستند.

223224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1446427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =