مجوز کانون شکوفایی، خلاقیت و نوآوری دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان اخذ شد

دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان با بهره گیری از توان افراد متخصص و کار آمد به عنوان دانشگاهی پویا، کار آفرین و اشتغال زا، موفق به اخذ مجوز فعالیت کانون شکوفایی خلاقیت و نوآوری گردید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین  استان سمنان، این جلسه  با حضور  محسن جهانشاهی سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه ای ، معراج رجایی  مدیر کل پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه ای  ، ایمانیان رئیس  پارک های علمی و فناوری و مراکز رشد و نوآوری دانشگاه فنی و حرفه ای ،  دکتر دادگر ، دکتر رضا نقدی رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان  ،  معروفی معاون پشتیبانی پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان،مجتبی لشگرو  معاونت آموزشی و پژوهشی استان، فاطمه نعیمی مسئول راه اندازی کانون و آقای مهندس درخشش کارشناس پژوهش برگزار گردید.

رضا نقدی ریاست دانشگاه فنی و حرفه ای استان ضمن معرفی کانون شکوفایی خلاقیت و نوآوری دانشگاه فنی و حرفهای استان سمنان به ارائه قابلیت های این استان از نظر دارا بودن فضای مناسب و پتانسیل های بالقوه آموزشی و پژوهشی  اظهار داشت:  این کانون در راستای حمایت از محققان، نوآوران، پژوهشگران و دانشجویان علاقه‌مند و با هدف فراهم کردن بستری مناسب برای اجرایی کردن ایده‌های نوآورانه دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای ایجاد شده است.

نقدی خاطرنشان کرد: در این کانون فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی دانشجویان مرکز به صورت گروهی و یا انفرادی که منجر به نوآوری و کسب و کار می‌شود، از حمایت‌های دانشگاه برخوردار خواهند بود.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان اظهار کرد: کانون شکوفایی، خلاقیت و نوآوری آغاز راهی برای ورود به مرکز رشد بوده که متقاضی، ضمن تثبیت ایده، اطلاعات کافی در خصوص چگونگی ثبت شرکت و پذیرش در مرکز رشد را نیز کسب می‌کند.

  دکتر محسن جهانشاهی سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه ای گفت :  رویکرد جدید این دانشگاه با توجه به سند راهبردی حوزه های پژوهش و فناوری را مبنای پیشرفت دانشگاه قرار داده ایم .

وی  با اشاره به وجود ۵۴۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور گفت : باید در حوزه نوآوری و خلاقیت پیشرفت داشته باشیم .

ایشان با بیان این که ۴۰ تا ۵۰ درصد بدنه شرکت های دانش بنیان را دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای تشکیل می دهند ، خواستار حمایت ویژه خیرین در این کانون ها شد .

سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه ای از وجود بیش از ۱۰۰۰ اختراع در دانشگاه فنی و حرفه ای خبر داد و بر تشکیل هسته ها بر اساس قابلیت ها و مزیت های استان تاکید نمودند.

دکتر محسن جهانشاهی چشم انداز فعالیت های کانون شکوفائی خلاقیت و نوآوری دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان را بسیار مثبت ارزیابی نمود و برای حمایت و تعامل بیشتر با این دانشگاه ابراز امیدواری کرد .

دکتر معراج رجایی مدیر کل پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه ای نیز به بیان قابلیت های دانشگاه فنی و حرفه ای در حوزه کارآفرینی و پرداخت و  توضیحاتی در خصوص  اهداف کانون های شکوفایی و خلاقیت و نو آوری ارائه نمودند .

مهندس داود معروفی معاون پشتیبانی پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان، آمادگی همکاری پارک علم و فناوری را با کانون شکوفایی خلاقیت و نوآوری  اعلام نمودند.

در پایان پس از بحث و تبادل نظر و ارائه دفاعیات لازم، با ایجاد کانون شکوفایی خلاقیت و شکوفایی دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان موافقت گردید.

46


شایان ذکر است دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان به‌ عنوان تنها دانشگاه دولتی مهارتی در استان با هدف تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآفرین در حال حاضر با داشتن بیش از ۴ هزار دانشجو و ۴ دانشکده در شهرستان‌های سمنان، شاهرود و امیرآباد دامغان، مشغول به فعالیت است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1446626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =