نظارت دقیق و مستمر بر ایمن‌سازی ساختمان‌ها در قزوین

مدیرکل دفتر شهری استانداری قزوین گفت: ایمن سازی ساختمان‌ها و تأمین امنیت شهروندان در برابر حوادث علاوه بر شهرداری ها و دستگاه های ذیربط بر عهده سازندگان و بهره برداران ساختمان‌ها است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ مصطفی صالحی، مدیرکل دفتر شهری استان قزوین با اشاره به ضرورت ایمن سازی ساختمان ها بیان کرد: قوانین و آئین‌نامه‌های لازم در بحث ایمن سازی ساختمان ها تدوین شده است و دستگاه های ذیربط مکلف هستند بر اجرای آن نظارت داشته باشند اما متاسفانه وقوع حوادث ناگوار مختلف از جمله انفجار، آتش سوزی، زلزله و... در سالهای اخیر نشان دهنده این موضوع است که اخطارهای ارائه شده برای ایمن سازی ساختمانها و مستحدثات اثربخشی لازم را نداشته است. 
صالحی گفت: در ساختمان‌هایی که توسط تعاونی ها احداث می شوند باید قبل از تحویل به مالکان، مشکلات آنها توسط پیمانکاران و کارفرمایان، قبل از صدور پایان کار مرتفع و نسبت به کنترل و اخذ استانداردهای لازم سازه، تاسیسات و ... اقدام نمایند و در صورت عدم همکاری، شهرداری ها می توانند از صدور پایان کار خودداری و برابر مقررات اعمال قانون کنند. 
 او در ادامه خاطر نشان کرد: کارفرمایان و بهره برداران مسئولیت اصلی تامین ایمنی و حفاظت فنی در محیط های کاری، همچنین اجرای مقررات و ضوابط فنی و بهداشتی را دارند و شهرداری ها و دستگاه های نظارتی موظفند باتوجه به بازدیدهای دوره ای خود موارد مربوط به ایمن سازی را تذکر داده و در صوت بی‌توجهی به تذکرات گزارش آن به دستگاه قضایی ارجاع و کارفرمایان و بهره برداران را ملزم به ایمن سازی کنند. 
 
مدیر کل دفتر شهری استان قزوین در پایان حفاظت از جان و مال مردم را از وظایف مهم تمامی دستگاه های نظارتی از جمله شهرداری ها دانست و خواستار نظارت مستمرو بیش از پیش آن ها  بر ایمن سازی سازه ها و ساختمان ها برای پیشگیری و کاهش اتفاقات ناگوار و جبران ناپذیر شد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1447155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =