رونمایی از آثار تلویزیونی چین با موضوع مقاومت مقابل آمریکا

به مناسبت گرامی‌داشت هفتادمین سالگرد عزیمت نیروهای داوطلب خلق چین برای مقابله با تجاوزگری آمریکا و کمک به کره شمالی، رادیو و تلویزیون مرکزی چین، مستندهایی را پخش کرد که تعداد تماشاگران آن به بیش از یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون نفر رسید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دیروز، یکشنبه ۴ آبان، مصادف با ۲۵ اکتبر، اولین مراسم رونمایی از آثار تلویزیونی با مضمون ۷۰ سالگی جنگ مقابله با تجاوزگری آمریکا و کمک به کره شمالی در پکن برگزار شد.

در این مراسم، شن هایی شیونگ، معاون وزیر تبلیغات مرکزی، رئیس و سردبیر رادیو و تلویزیون مرکزی چین حضور داشت و آثار تلویزیونی یاد شده را رونمایی کرد.

به مناسبت گرامی‌داشت هفتادمین سالگرد عزیمت نیروهای داوطلبان خلق چین برای مقابله با تجاوزگری آمریکا و کمک به کره شمالی، رادیو و تلویزیون مرکزی چین، اخیراً مستندهایی مانند «فرزندان قهرمان»، «برای صلح»، «مقاومت در برابر تجاوزگری آمریکا و دفاع از کشور» و «شب فرهنگی موسوم به پسران و دختران قهرمانان» را پخش کرد که تعداد تماشاگران آن به بیش از یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون نفر رسید. به درخواست مخاطبانی از سراسر جهان، این چهار اثر کلاسیک با هماهنگی شرکت بین المللی تلویزیون چین جهت انتشار در اختیار تلویزیون‌های سایر کشورهای جهان قرار خواهد گرفت.

مستند تلویزیونی ۶ قسمتی «فرزندان قهرمان»، در قالب مصاحبه با بیش از صد جانباز داوطلب و قهرمانان این جنگ، خاطرات قهرمانانه نیروهای داوطلبان خلق چین را مرور کرده و تصویر باشکوه تلاش‌های متحد مردم سراسر کشور چین در دفاع از میهن و کشور را بازخوانی می‌کند. هدف این مستند، تجلی روحیه عالی مردم چین و نیز اهمیت دادن عملی به کمک به کره شمالی و مقاومت در برابر تجاوزات ایالات متحده است.

مستند ۶ قسمتی «برای صلح»، ترکیبی از تاریخ، تئوری و داستان‌پردازی برای ستایش پیروزی بزرگ مردم چین در این جنگ و نیز نمایانگر معنای غنی و ارزشمند روحیه مقاومت در برابر ایالات متحده در حمایت از کشور کره شمالی است.

لی تینگ، یکی از اعضای تحریریه رادیو و تلویزیون مرکزی چین، طی سخنرانی خود در این مراسم گفت: «بایستی که امروز، داوطلبانی از میان فعالان رسانه در چین، ایثارگرانه در گزارش اقدامات مربوط به هفتادمین سالگرد مبارزه نیروهای داوطلبان خلق چین علیه تجاوزات آمریکا، به‌خوبی ایفای نقش کنند. ایشان با یکدیگر هم پیمان شوند تا کل حزب حاکم چین، کل ارتش و مردم و همه اقوام در سراسر کشور را بسیج کنند تا به هدف فقرزدایی برای ایجاد یک جامعه با رفاه نسبی به شکلی همه جانبه برسیم. وظیفه ما، تحقق بخشیدن به رویای چین در مورد رستاخیز ملت است که از اهمیت بالایی نیز برخوردار است.»

تانگ شیدینگ، رئیس شرکت بین‌المللی تلویزیون چین نیز در این مراسم گفت: «شرکت ما به بسترهای صنعتی و کریدورهای تجاری یکپارچه حمایت خواهد کرد تا به توزیع گسترده و پخش این سه مستند که نمایانگر فرهنگی چین است، کمک کنند. این شرکت، توزیع در خارج از کشور و ترجمه به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی، عربی، روسی و سایر زبان‌ها را در دستور کار دارد تا این آثار در سطح جهانی تبلیغ شوند و انتظار می‌رود بیش از ۱۰۰ کشور در سراسر جهان را شامل شود. در عین حال، از مزایای اتحادیه همکاری‌های بین‌المللی تلویزیونی جاده ابریشم و ۱۳۳ عضو آن در ۵۹ کشور جهان برای سازماندهی پخش‌های خارج از کشور، گسترش نفوذ مستندها و نیز برگزاری شب‌های فرهنگی در این خصوص استفاده خواهد شد.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1447663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    1 0
    کل چین یک میلیارد و 400 میلیون جمعیت داره، بیننده هاشون را یک میلیارد و 900 میلیون اعلام کرده اند. معلوم شد صدا و سیما مون موقع اعلام آمار بیینده از روی دست کی تقلب مینویسه