جشنواره موسیقی خانقاهی به مناسبت هفته وحدت برگزار می شود

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری سنندج از برگزاری جشنواره موسیقی خانقاهی به مناسبت هفته وحدت خبرداد و گفت : این جشنواره در دو بخش تک نوازی دف و مولودی خوانی برگزارمی شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از کردستان، سه رکوت نجفی از برگزاری جشنواره موسیقی خانقاهی و ضمن تبریک فرا رسیدن ماه ربیع و هفته وحدت عنوان کرد: دف در کردستان از جایگاه والا و ارزشمندی برخوردار بوده و نوای ماندگار آن در خانقاهها و تکیه ها و مراسم مولودی خوانی به ویژه در ماه ربیع الاول همواره طنین انداز بوده است.

دکتر سه رکوت نجفی اظهار داشت: استان کردستان قطب موسیقی عرفانی بوده و این ساز عرفانی روح عارفانه مردمان این دیار را با نام حق آشنا می‌کند از این رو برگزاری جشنواره موسیقی خانقاهی  به مناسبت فرا رسیدن هفته وحدت در دستور کار قرار گرفت

وی از برگزاری جشنواره موسیقی خانقاهی به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر جهانی موسیقی خبر داد و گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی امسال این جشنواره بصورت مجازی برگزار می شود .

 نجفی اعلام کرد : علاقمندان  به شرکت در جشنواره خانقاهی در دو بخش تک نوازی دف و مولودی خوانی می توانند  آثار خود را ارسال نمایند.
معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری سنندج خاطرنشان کرد: مدت زمان فایلهای ارسالی  در بخش تک نوازی دف  یک دقیقه و در بخش  مولودی خوانی سه دقیقه باید باشد.

وی آخرین مهلت ارسال آثار را به دبیرخانه جشنواره تا ۱۵ آبان ماه سال جاری اعلام کرد و تصریح کرد: شرکت کنندگان می توانند آثار خود را به شماره همراه  ۰۹۱۸۹۸۲۰۴۶۰  و از طریق واتساپ  ارسال نمایند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1448532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =