‌زنگنه می‌تواند در جلسات اوپک شرکت کند؟

ایلنا نوشت: سخنگوی وزارت نفت تاکید کرد: وزیر نفت علیرغم این تحریم‌ها می‌تواند طبق روال گذشته در تمامی جلسات بین‌المللی حضور داشته باشد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا وزارت دارایی آمریکا روز دوشنبه، ۲۶ اکتبر - پنجم آبان، با صدور اطلاعیه‌ای اسامی افراد و موسساتی که به فهرست تحریم شدگان ایران اضافه شده‌اند را منتشر کرده که در میان آنها علاوه بر نام وزیر نفت ایران، مدیران عامل شرکت های ملی نفت و گاز و پتروشیمی این کشور هم دیده می‌شود.

کسری نوری  درباره وضعیت حضور وزیر نفت در اجلاس‌های بین‌المللی از جمله اوپک با توجه به تحریم امریکا علیه او، اظهار داشت: تحریم مدیران نفتی ایران فقط از سوی امریکا اعمال شده و هیچ تاثیری بر سفر و حضور وزیر و دیگر مدیران در مجامع و اجلاس‌های بین المللی ندارد.

وی افزود: تحریم مربوط به سفر و یا احتمال وجود اموال در کشور امریکا است و ارتباطی به حضور در مجامع بین المللی ندارد.

سخنگوی وزارت نفت تاکید کرد: وزیر نفت علیرغم این تحریم‌ها می‌تواند طبق روال گذشته در تمامی جلسات بین‌المللی حضور داشته باشد. 

به گزارش ایلنا، بیژن زنگنه روز گذشته در واکنش به تحریم خود از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا اظهار کرده بود: دستگاه اطلاعاتی آمریکا پس از هفت سال کشف کردند که بیژن زنگنه، وزیر نفت به دلیل ارتباط با وزارت نفت باید تحریم شود، این مسئله بسیار سّری بود و به این دلیل من را تحریم کردند! واقعا به خاطر این هوشمندی باید به آمریکایی‌ها تبریک گفت!

وی درباره تأثیر اقدام شامگاه دوشنبه آمریکا با تأکید بر اینکه این تحریم هیچ تأثیری ندارد و ما تحریم بودیم، گفته بود: من سرمایه‌ای در بیرون از ایران ندارم. این اقدام آمریکایی‌ها تنها من و همکارانم را در پیمودن اهدافمان مصمم‌ترکرد.

وزیر نفت همچنین در واکنشی توئیتری نوشته بود: «تحریم من و همکارانم واکنش منفعلانه به شکست سیاست واشنگتن برای به صفر رساندن صادرات نفت است. دوران یکجانبه‌گرایی در جهان به پایان رسیده است. صنعت نفت ایران از پا نخواهد نشست. هیچ دارایی هم در خارج از ایران ندارم که شامل تحریم شود. جان و مال و آبرویم فدای ایران.»

223224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1448689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =