معافیت پروژه توسعه چابهار از تحریم‌های آمریکا

ایسنا به نقل از پایگاه خبری هندی فایننشیال اکسپرس نوشت: در آستانه نشست وزیران ۲+۲ میان آمریکا و هند، واشنگتن به دهلی نو اعلام کرد که توسعه بندر چابهار در ایران را از تحریم‌های آمریکا علیه ۱۸ بانک ایرانی معاف خواهد بود.

دیدار اخیر وزیران دفاع و خارجه آمریکا با همتایان هندی برای دیالوگ وزیران ۲+۲ در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، اهمیت روابط رو به توسعه میان هند و آمریکا را منعکس کرد.

به گفته بریگ ان کی بهاتیا، یک مقام نظامی هندی، بخش مهم و قابل توجه از مذاکرات میان دو طرف درباره وضعیت تحریمها در ایران و بن بست در افغانستان و ابهامات درباره روند صلح در این کشور بود. به نظر می رسد دیپلماسی فعال هند با آمریکا تاکنون تاثیر مثبتی از جهت منافع هند در ارتباط با بندر چابهار در ایران داشته است. در نتیجه هند و نهادهای هندی برای کار توسعه این بندر از تحریمهای مالی آمریکا معاف شده اند.

پیام واشنگتن در پی اقدام وزارت خزانه داری آمریکا در تحریم ۱۸ بانک ایرانی و مهلت ۴۵ روزه برای پایان و تسویه مبادلات با بخش مالی و موسسات ایرانی به دهلی نو منتقل شده است تا نگرانیهای هند در خصوص سرنوشت توسعه بندر چابهار مرتفع شود.

دولت آمریکا به دهلی نو اعلام کرده که فروش کالاهای کشاورزی، غذایی، دارویی و دستگاههای پزشکی به ایران توسط شرکتهای آمریکایی و غیرآمریکایی مجاز است.

223224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1448705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =