ماجرای مدافعی که شجاع نبود!

شجاع خلیل‎‌زاده در حالی که می‌توانست با پرسپولیس برای دومین بار در فینال لیگ قهرمانان حضور داشته باشد، به قطر رفت و با الریان به توافق رسید و فصل آینده لباس این تیم را برتن خواهد کرد.

زاوش محمدی: داستان شجاع خلیل زاده و پرسپولیس را حتی در داستان‌ و رمان‌های پیچیده گابریل گارسیا مارکز هم نمی‌توان پیدا کرد. در روزهایی که هواداران پرسپولیس با ویدئو بوسه شجاع به لوگو پرسپولیس پس از گل کردن پنالتی خود مقابل النصر کیف می کردند، انتشار تصویری از مدافع ملی پوش سرخ ها در لباس الریان قطر آب سردی روی سر آنها بود. شوک بعدی به پرسپولیسی ها زمانی وارد شد که خلیل زاده به سبک دلبری برای هواداران پرسپولیس، لوگو الریان را در روز معارفه خود بوسید تا خشم هواداران سرخهای تهرانی را بیشتر از قبل کند. همین اتفاق باعث شد تا شجاع پس از جدایی نامه ای برای پرسپولیسی ها بنویسید و از بازگشت دوباره اش به این تیم بگوید اما هواداران پرسپولیس در کامنتها به او حمله کردند و از او خواستند تا دیگر به این تیم فکر نکند. 

شجاع که از بهترین‌های پرسپولیس در دو فصل اخیر و یکی از مردان کلیدی سرخ‌ها برای صعود به مرحله فینال لیگ قهرمانان آسیا محسوب می‌شد از دو ماه پیش پیشنهاد الریان را در جیب داشت اما برای جدایی از جمع پرسپولیسی‌ها این پا و آن پا می‌کرد. مصائب او در ابتدا با مدیریت پرسپولیس بر سر وعده های عمل نکرده آغاز شد و سپس با عقد قراردادهای نسبتا سنگین با بعضی از چهره های تازه به خدمت گرفته شده، شرایط تازه ای پیدا کرد.

خلیل زاده از مدیریت پرسپولیس درخواست داشت که قراردادش را با شرایطی جدید و متناسب با ارقام بازیکنان جدید بالا ببرند. مساله ای که مدیریت باشگاه پرسپولیس زیر بار آن نمی‌رفت چرا که در تحلیل مهدی رسول پناه با افزایش قرارداد شجاع خلیل زاده دیگر بازیکنان هم مثل کمال کامیابی‌نیا، احمد نوراللهی، حسین کنعانی زادگان و ... هم انتظار داشتند قراردادشان به همان اندازه بالا برود و این مساله بار مالی سنگین به پرسپولیس تحمیل می‌کرد.

در مورد قرارداد شجاع با الریان اعداد مختلفی بیان می‌شود که ظاهرا این مبلغ ۱.۸ میلیون دلار برای دو فصل است. رقمی که اگرچه در فوتبال ایران مشابه آن پرداخت نمی شود اما شایعه شده بود که یکی از هواداران متمول پرسپولیس قصد داشت برای حفظ شجاع برای فینال آسیا، آن را به مدافع ملی پوش پرسپولیس پرداخت کند تا مشکلی برای همکاری طرفین وجود نداشته باشد.اتفاقی که هرگز رنگ واقعیت به خودش نگرفت و در حد همان شایعه باقی ماند.

حال این روزها گفته می شود قرارداد شجاع با الریان معتبر نیست و با شکایت پرسپولیس از این بازیکن، خلیل زاده و باشگاه الریان با محرومیت روبرو خواهند شد. این شایعات در حالی مطرح می شوند که خلیل زاده با الریان تمرین می کند و حتی در فتوشات این باشگاه در سازمان لیگ قطر هم حاضر شده و به نظر می رسد دیگر راهی برای بازگشت او به جمع سرخ های تهرانی وجود ندارد.

256 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1448778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • mehdi IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
    7 23
    لنگی انلاین یک از باطکنان حرفه استقلال که بابا مسعود فراری داد تا لنگ قهرمان شه بگو...
    • ارش IR ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
      1 0
      خودت فهمیدی چیه گفتی
    • GB ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
      2 0
      اولاً آرامشت رو حفظ كن ثانياً تو اخبار سرورت سرك نكش برو ببين كيسه چرا ٥ سال اون زيرميراست
  • ایمان IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
    13 4
    بالاخره یه روز باید میرفت وبه فکر آینده خودش باشه.دمتم گرم ولی دیگه اینطرفا پیدات نشه.
  • حسینی دولت آبادی از قزوین IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
    14 5
    آقا چرا شلوغش میکنید؟ طرف بازیکن حرفه ایه. هر جا پول بیشتری بدند میره. شما هم یه خبرگزاری دیگه پول بهتری بده میرید!. مشکل اینجاست که این بازیکنان در طول مدتی که در این باشگاه یا هر باشگاه پرطرفدار دیگری هستند به دفعات از عشق به تیم و به هواداران میگن. شما رسانه ها هم باعث و بانی این اتفاق هستید. برای پر کردن ستونهای خود دور این بازیکنان رو میگیرید و جو میدین. در حالیکه بازیکن همون اول باید صادق باشه و به هواداران بگه که من تا وقتی اینجا هستم در خدمت تیم هستم و قرار هم نیست تا ابد در این تیم بمانم.
  • FR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
    19 8
    بابا شما هم دست بردارید از شیطنت! شاید هم از نداشتن خبر هست که هی این موضوع را کش می دهید. من به عنوان یک پرسپولیسی همیشه قدر دان زحمات شجاع برای تیمم خواهم بود.
  • NL ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
    1 0
    شجاع را سپاهان شجاع کرد . اما او هم مانند طارمی و بیرانوند و ترابی به همان اندازه که به تیم قبلی خودش تعصب داشت و قدردان بود به همان اندازه هم به تیم خودش تعصب داشت و قدردان بود .
    • _negin_ IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
      1 0
      شجاع واقعا بازیکن خیلی خوب و حرفه ایه و منم طرفدارشم... درسته که تو اون تیم درآمد بیشتری داره، اما نباید تیمش رو تنها میذاشت. چون بیشتر طرفدارای پرسپولیس بخاطر شجاع بازی ها رو دنبال میکنن بخاطر هوادار ها ام که شده باید میموند.