افشاگری آجرلو از ماجرای حضور رسول پناه در پرسپولیس

مدیرعامل سابق تراکتور صحبت های مهمی در برنامه زنده تلویزیونی مطرح کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مصطفی آجرلو، مدیرعامل سابق تراکتور و پاس تهران در برنامه زنده تلویزیونی ورزشگاه به صحبت در مورد مسائل روز فوتبال پرداخت و در خصوص حضور سیاست در ورزش گفت: یکی از مشکلات فرایند حاصل از نگاه سیاسی به فوتبال است البته منظور من خودم نیستم اما در انتخابات شعار شایسته سالاری مطرح می شود و بعد می پرسند چه کسی با ما بود و چه کسی نبود. اگر در انتخابات برای آنها پوستر می چسباندی به شما سهم کار می دادند اما در جمهوری اسلامی مبنا تعهد و تخصص است. سوال اصلی این است که چرا سیاسیون در فوتبال دخالت می کنند؟  حاصل بار منفی این دخالت را امروز در ورزش کشور می بینیم. نه فقط این دولت بلکه دولت های گذشته هم در فوتبال دخالت کردند و باعث شده اند فوتبالی ها مستقل نباشند. باشگاههای ما بنگاه های اقتصادی هستند که می تواند درامدزایی کنند و فوتبال ما ثروت بزرگی دارد. اگر فوتبال دست اهالی خودش بود امروز هیچ پرونده بدهی نداشت.

وی افزود: اگر به آقای مصطفوی، فتح الله زاده، دادکان، کاشانی و دیگر دوستانی که در فوتبال این کشور زحمت کشیدند احترام نگذاریم و از حضورشان ممانعت کنیم به فردی مثل رسول پناه میرسیم. من شنیدم پیشکسوتان پرسپولیس خواهان انتخاب آقای دادکان هستند. چه ایرادی دارد؟ آقای دادکان در این تیم بازی کرده در فدراسیون مدیریت کرده، تجربه و کارنامه قابل دفاعی دارد، یعنی رسول پناه از دادکان انتخاب بهتری بود؟ چرا نباید دادکان مدیرعامل پرسپولیس شود؟ چرا از امثال علی دایی، علی کریمی، فرهاد مجیدی یا مهدوی کیا استفاده نمی شود؟ مشکلات فوتبال با دو اقدام حل می شود، اول عدم دخالت سیاسی و دولت‌ها در انتخابات فدراسیون فوتبال، دوم واگذاری باشگاه‌ها بر اساس الگوی مناسب و به صورت تعاونی یا سهامی به شکلی که مردم و هواداران باشگاه‌ها در آن سهیم باشند.

آجرلو اضافه کرد: فوتبال و ورزش ما فقط پرسپولیس و استقلال نیست. چرا به سایر باشگاهها توجه نمی شود؟ هواداران شاهین و ملوان حقی ندارند؟ باید سرنوشت فوتبال توسط فوتبالی ها رقم بخورد. آقای علینژاد در ووشو تخصص دارد نمی تواند برای فوتبال تصمیم بگیرد. آقای سلطانی فر متولی ورزش کشور است. من در پاسخ به کسانی که می گویند فوتبال امنیتی است می گویم به هیچ وجه اینطور نیست. فوتبال زمانی امنیتی می شود که در آن دخالت سیاسی می کنیم. زمانی امنیتی می شود که آقای رسول پناه از آن ادبیات زشت استفاده می کند. حرف ما این است که ورزش را رها کنید، بگذارید نفس بکشد.من تا به حال ندیده بودم کریم باقری حرفی بزند. اینبار دیدی او هم نوشته آقای رسول پناه خداحافظی کن. چه کاری کرده اید که باقری هم اعتراض می کند؟ رسول پناه چون رئیس حوزه انتخاباتی یک شخص در یک جایی بوده که در حال حاضر هم حضور دارد به مدیریت پرسپولیس رسیده است. آیا این ملاک مدیریت در ورزش است؟

وی در مورد اینکه آیا خودش هم از سیاسیونی است که به ورزش ورود کرده گفت: کسی من را به عنوان یک شخصیت سیاسی نمی شناسد و به عنوان یک فرد فعال در فوتبال شناخته می شوم چون سال ها در این حوزه کار کردم. من اگر بتوانم به فوتبال کمک کنم آمادگی حضور در انتخابات را دارم به شرط آنکه دخالت نشود و بگذارند فوتبالی ها سرنوشت خودشان را رقم بزنند. همه اهالی فوتبال باید دور هم جمع شوند و برای این کار کمک کنند. آقای تاج، کفاشیان ، دادکان و همه فوتبالی ها اختلافات را کنار بگذارند و دست در دست هم کمک کنند. در این صورت می توان گره ها را باز کرد. دولت هم نقش حمایتی داشته باشد همچنین مجلس در حوزه قانونگذاری حمایت و کمک کند.

آجرلو خطاب به اعضای مجمع فدراسیون فوتبال گفت: به اعتقاد من فوتبال به یک انقلاب و تحول نیاز دارد. مجمع در واقع پارلمان فوتبال است و اعضای مجمع باید نسبت به وظیفه خودشان احساس تکلیف کنند. در واقع سرنوشت و آینده فوتبال در دست آنهاست. آنها باید با احساس وظیفه و دقت تصمیم بگیرند.  به دوستانی که برای اصلاح و تصویب اساسنامه تلاش کردند تبریک می گویم. به طور کلی من از هر چیزی که موجب استقلال فوتبال شود حمایت می کنم.تعداد اعضای مجمع افزایش یافته و به حدود ٩٠ نفر رسیده، به اعتقاد من اگر تا ١٢٠ نفر هم برسد جا دارد. فوتبال نیاز به یک تحول دارد، نیاز به ورود نیروهای جوان و توانمند همچنین استفاده از خود فوتبالی ها.

او در پایان در خصوص محرومیت سعید آذری گفت: اگر موضوع محرومیت ایشان این است که دو مصاحبه تند علیه شما انجام داده این حکم قابل قبول نیست اما اگر مسئله چیز دیگری است آن را در ویترین شیشه ای مقابل مردم قرار بدهید تا قضاوت کنند. آذری در ذوب اهن و فولاد کارنامه خوبی داشته و حالا هم مسابقات آسیایی را در پیش دارد.

256 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1448907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
    7 9
    سردار
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
    11 1
    خود ايشان وقتي براي اولين بار وارد فوتبال شد چكاره بودند؟
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
    9 0
    شما فوتبالی هستی و کفاشیان....خخخخخخ
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
    11 1
    طرف خودش سردار هستش بعد می گه نباید سیاسیون دخالت کنن. خوبه که اینترنت وجود داره و شماها نمی تونین سوابق خودتون رو انکار کنین
  • بی نام DE ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
    1 0
    اولا” که ایشان خودشان هم سیاسی هستند ، درثانی مصطفوی ، دادکان ، کفاشیان و تاج وقتی برسر کار بودند ، پر از ایراد بودند و فرقی با این مدیران حالا نداشتند.
  • می IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
    1 0
    آره. همه بدند، من خوبم !!!!!